pytanie o temperaturę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » śr lis 04, 2009 19:38

dziś jeszcze tak sprawdziłem przy okazji stan płynu chłodzącego w zbiorniczku i mam tak troszkę poniżej kreski minimum czyli wypadało by dolać tylko pytanie czy wodę demineralizowaną czy coś innego? może to być powodem tego że ten wskaźnik mi pokazuje temp mniejszą niż 90 stopni po dłuższej trasie np 50 km?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lis 04, 2009 20:59

raczej nie woda i płyn mają bardzo zbliżoną przewodność cieplną, żeby wskazania były zafałszowane musi brakować naprawdę dużo płynu. Zrób ten test z wentylatorami wtedy będziesz wiedział czy termostat czy czujnik/zegary



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » śr lis 04, 2009 21:57

kupiłem właśnie czujnik i na dniach wymienie i zdam relacje czy to pomogło...



Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » śr lis 04, 2009 22:19

Ok to czekam kolego na relację. A ile taki czujnik kosztuje i czy ciężko go wymienić? wydaje mi się że jednak to czujnik bo wyczytałem w podobnych tematach że jak ogrzewanie działa to nie koniecznie to wina termostatu. nie wiem sam pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło. jeszcze we wrześniu i październiku jak ciepłe dni były to normalnie mi 90 stopni wskazywało a problemy zaczęły się od połowy października jak te zimniejsze dni przyszły

co do tego testu z wentylatorami to też wskazuje raczej na czujnik bo po przejechaniu odcinka 50 km wskazówka była miedzy 70 a 80 stopni a podejrzewam że po takim odcinku to wentylatory chodziły, na szczęście nie przekroczyło 100 stopni a i do 90 stopni nawet zamiaru dojść wskazówka nie miała
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 22:22 przez Grzesiek GT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lis 05, 2009 00:17

w takie chłodne dni wentylatory włączają się raczej podczas dość długiego postoju dlatego warto zobaczyć jak się kręcą i dopiero rzucić okiem na wskaźnik - sprawdź sobie dokładnie bo czujniki nie są tanie. Jeżeli jednak okaże się że to właśnie czujnik to wymienia się go dość łatwo: wystarczy poprostu zdjąć zapinkę i go wysunąć (może trochę ciasno chodzić), nie odkręcaj korka od chlodnicy - wtedy przez otwór po czujniku wyleje się minimalna ilość płynu. I jeszcze jedno upewnij się że nowy czujnik ma ten sam numer części co stary bo jest bardzo wiele typów o różnej rezystancji.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 05, 2009 01:02

grzesiek123 pisze:A ile taki czujnik kosztuje
Ja wymieniałem na SWAG 30919036 i kosztował bodajże 16zł.
grzesiek123 pisze:czy ciężko go wymienić?
Wymiana prosta, tylko nie zapomnij o uszczelce. Jeśli wykonasz to szybko i sprawnie to bardzo niewiele płynu zdązy wypłynąć. (dla bezpieczeństwa uwiąż sobie np nitką zawleczkę bo przypadkiem może ci wpaść gdzieś w silnik i wtedy będzie kłopot)
grzesiek123 pisze:co do tego testu z wentylatorami to też wskazuje raczej na czujnik bo po przejechaniu odcinka 50 km wskazówka była miedzy 70 a 80 stopni a podejrzewam że po takim odcinku to wentylatory chodziły
Nie chcę się czepiać ale na jakiej podstawie stwierdziłeś, że chodziły?


www.elektrotom.eu

speedracer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn maja 04, 2009 18:54
Lokalizacja: Bielsko biała

Post autor: speedracer » czw lis 05, 2009 13:48

Podepne sie z pytaniem.

Czy czujnik i termostat do wymiany ???

A wiec...silnik osiaga temperature max 81,7 st.(sprawdzone na vagu) wskazówka podczas jazdy stoi na 90 st. natomiast podczas postoju opada na 80 st.

Postanowilem to sprawdzic na vagu wg. instrukcji znalezionej w sieci.

Silnik zimny, nie odpalany po nocy:

01 Engine: grupa 007
poz 1. paliwa - 7,2 st.
poz 2. powietrza 5,4 st.
poz 3. plynu 5,4 st.

17 - instruments: grupa 003
poz. 1 - 30,5 st.

na necie wyczytalem, że jesli temperatury z poz. 1 sie nie zgadzaja to czujnik G2 mozliwe, że jest uszkodzony.

Cieply silnik:
01 Engine: grupa 007
poz 4. 81st.

17 - instruments: grupa 003
poz 1. 80 st.

Tutaj znowu wychodzi, że termostat szwankuje.

Moze mi to ktos wyjasnic...z gory dzieki. To moj pierwszy taki test wiec

:pub:
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 13:49 przez speedracer, łącznie zmieniany 1 raz.



murasik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 08, 2008 11:55
Lokalizacja: ŁDZ

Post autor: murasik » czw lis 05, 2009 15:43

Witam.

To jeszcze ja się dołączę do tematu.

Otóż miałem problem z czujnikiem temp. - problem z porannym odpalaniem, wentylator się szybko i często załączał itd, więc go drania wymieniłem. No i pojawił się problem ponieważ przestał działać wentylator. Silnik nagrzałem prawie do 100 st. zajęło mi to jakąś godzinę w otwartym garażu wieczorem, czyli temp. na zewnątrz poniżej 0 st.
Wiecie może o co chodzi i czemu wentylator nie chce działać?
Dodam że mam New Beetla z motorkiem ALH.

Dzięki za podpowiedź.


VW Golf mk V R32 - A.D. 2008 r.
VW New Beetle 1,9 TDI (170 KM) - A.D. 1999 r. - sprzedam
Toyota Supra mk III - A.D. 1987 r.
MB V-Klasse - A.D. 1997 r.

Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » czw lis 05, 2009 17:09

On mi wogóle nie dochodzi do temperatury 90 stopni i to mnie dziwi, więc nawet gdyby wentylatory chodziły to tak jak koledzy wyżej pisali powninna byc temp 90-100 stopni a ja w zyciu takiej nie miałem nawet po trasie, ciągle tylko te 70-80 nic wyżej :(



Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » czw lis 05, 2009 17:19

murasik pisze:Otóż miałem problem z czujnikiem temp. - problem z porannym odpalaniem, wentylator się szybko i często załączał itd, więc go drania wymieniłem. No i pojawił się problem ponieważ przestał działać wentylator. Silnik nagrzałem prawie do 100 st. zajęło mi to jakąś godzinę w otwartym garażu wieczorem, czyli temp. na zewnątrz poniżej 0 st.
Wiecie może o co chodzi i czemu wentylator nie chce działać?
Dodam że mam New Beetla z motorkiem ALH.
Jesli wiatrak działał a teraz niechce to albo przerwany kabel sniedz na złaczkach albo włacznik termiczny w chłodnicy nieiwem niestety w gabim w którym mijscu go w chłodnicy umiscili ale zazwyczaj to jedyna wteczka w chłodnicy a pod nia czujnik :helm: Chyba ze nie osiągnołes 100 stopni tylko np 90 a licznik cie oszukuje o 10 :helm:


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Post autor: FollowMe » czw lis 05, 2009 18:32

Koledzy cieszcie sie ze sie nie grzeje za mocno tylko osiaga ok. 80 stopni, tak samo jest i u mnie dodam ze w lecie jest ok trzyma te 90, a niestety teraz temperaturki spadly. Disla w okresie zimowym grzeje na odcinku 15 km do tej temp 80 stopni.


TDI POWER

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » czw lis 05, 2009 18:37

FollowMe pisze:Disla w okresie zimowym grzeje na odcinku 15 km do tej temp 80 stopni.
u mnie po ok 6-8max km zawsze było 90s (zimą) i utrzymywało się tak nic nie spadało, a teraz 80s :grrr:



Awatar użytkownika
misiekk88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 14:51
Lokalizacja: SC
Kontakt:

Post autor: misiekk88 » czw lis 05, 2009 18:49

Podepnę sie do tematu jako nastepny :jezor: Termostat wymieniony, nowy płyn(taki jakim vw zalewa orinalnie układ). Autko bardzo wolno sie narzewa. Na postoju po ok 20 min temp na wskazniku to nieco ponad 70, po dalszej jeździe po mieście +-10km łapie dopiero ok 90. Czy to norma czy czujnik kaput?? Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » czw lis 05, 2009 18:58

misiekk88 pisze:Autko bardzo wolno sie narzewa. Na postoju po ok 20 min temp na wskazniku to nieco ponad 70, po dalszej jeździe po mieście +-10km łapie dopiero ok 90
Kwestia tego czy w trasie jadac urzymuje 90 stopni bo jak tak to termostat dobry bo jesli w trasie spada do 80-70 to znaczy ze za wczesnie otwiera obieg duzy.Bo w miescie nawet jak termostat walniety to korki światła i wkońcu złapie 90 stopni ale po długim czasie.


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości