Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » sob paź 24, 2009 19:50

sheriffg, Czytam dokladnie kolego ale jak ktos pisze ze wkladal i nie weszlo to albo zle to zlozyl albo cos nei tak ze sprzeglem LUKa pozdro.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » ndz paź 25, 2009 11:45

numer mojego kompletu luk 623 1089 00 audi / vw

ZASTOSOWANIE:

AUDI A3 (8L1)

1.9 TDI 09.96 - 07.01 66KW
SEAT CORDOBA (6K2/C2)
2.0 i 16V 08.96 - 06.99 110KW
1.9 TDI 08.96 - 06.99 66KW

SEAT CORDOBA Vario (6K5)
1.9 TDI 08.96 - 06.99 66KW

SEAT CORDOBA (6K2)
1.9 TDI 06.99 - 10.02 66KW

SEAT CORDOBA Vario (6K5)
1.9 TDI 06.99 –> 66KW

SEAT IBIZA II (6K1)
2.0 i 16V 08.96 - 08.99 110KW
1.9 TDI 08.96 - 08.99 66KW

SEAT IBIZA III (6K1)
1.9 TDI 08.99 - 02.02 66KW

VW CADDY II kombi (9K9B)
1.9 TDI 10.96 - 01.04 66KW

VW CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
1.9 TDI 10.96 - 01.04 66KW

VW CORRADO (53I)
1.8 G60 09.88 - 09.93 118KW
2.0 i 04.93 - 12.95 85KW
2.0 i 16V 08.91 - 12.95 100KW

VW GOLF II (19E, 1G1)
1.8 GTI G60 04.90 - 07.91 118KW
1.8 GTI G60 Syncro 08.88 - 07.91 118KW

VW GOLF III (1H1)

2.0 Syncro (1HX1) 08.95 - 08.97 85KW
2.0 GTI 16V 08.92 - 08.97 110KW
1.9 TDI 09.93 - 08.97 66KW
1.9 TDI Syncro (1HX1) 08.95 - 08.97 66KW
VW GOLF III Variant (1H5)

2.0 Syncro 08.95 - 04.99 85KW
1.9 TDI 03.94 - 04.99 66 90KW
1.9 TDI Syncro 07.95 - 04.99 66KW

VW GOLF IV Cabriolet (1E7)
1.9 TDI 06.98 - 06.02 66KW

VW PASSAT (3A2, 35I)

1.8 G60 Syncro 08.88 - 08.96 118KW
2.0 03.95 - 08.96 79KW
2.0 02.90 - 08.96 85KW
2.0 Syncro 10.90 - 08.96 85KW
2.0 16V 01.94 - 08.96 110KW
1.9 TDI 10.93 - 08.96 66KW

VW PASSAT Variant (3A5, 35I)

1.8 G60 Syncro 08.88 - 05.97 118KW
2.0 03.95 - 08.96 79KW
2.0 02.90 - 05.97 85KW
2.0 Syncro 10.90 - 05.97 85KW
2.0 16V 01.94 - 05.97 110KW
1.9 TDI 10.93 - 05.97 66KW

VW POLO CLASSIC (6KV2)
90 1.9 TDI 09.96 - 09.01 66KW

VW POLO Variant (6KV5)
1.9 TDI 05.97 - 09.01 66KW

VW TRANSPORTER T4 autobus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW)

2.5 11.90 - 04.03 81KW
2.5 Syncro 11.92 - 04.03 81KW
2.5 08.96 - 04.03 85KW
2.5 Syncro 07.96 - 04.03 85KW
2.4 D 09.90 - 04.03 57KW
2.4 D Syncro 10.92 - 04.03 57KW
SKODA OCTAVIA (1U2)
1.9 TDI 09.96 –> 66KW



W SESTAW WCHODZI :
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające


ŚREDNICA 228 MM

DANE Z ALLEGRO

http://moto.allegro.pl/item754211483_sp ... 9_tdi.html

A TU KOŁO OD CORRADO G 60

http://moto.allegro.pl/item754211483_sp ... 9_tdi.html

SZUKAJCIE A BĘDZIE WAM DANE .... :bigok:


Audi_Sportback

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz paź 25, 2009 15:47

Sporo info na temat - luk czy sasch:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221810

Jak i info co do kół zamachowych
Większość stawia jednak na sachsa, ja też postawiłem! To coś jakby audi/vw czy seat/skoda, takie odnosze wrażenie!!
Oczywiście wybór należy do każdego indywidualnie!!
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 18:14 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_jarcyk_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 11, 2009 20:40
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: _jarcyk_ » wt lis 03, 2009 14:34

Te koła to prawdopodobnie różnią się masą, gdzieś ktoś kiedyś pisał. VW 037 105 273C te są niby lżejsze od tych VW 028 105 269 B, ale w 1z te pierwsze też były montowane bo ja sam mam takie.

Mnie tam też wszystko pasowało, więc albo miałeś inny zestaw kolego albo sam nie wiem.
Postawiłem na luka bo tańsze o ponad 100,- a po drugie to już wiele razy słyszałem od mechaników że sachs potrafi wsadzać do opakowania sprzęgła luka i nawet na własne oczy widziałem tarcze luka w opakowaniu sachsa, więc po co płacić za opakowanie :bigok: No i trzecia sprawa to podrobki :chytry: Ja wymieniałem sam i wcale nie jestem Turbo Dymo Menem :grin: Roboty dużo nie ma przez cały dzień spokojnie można to zrobić, ale minimum we 2 bo sam na pewno nie dasz rady :P no chyba że jesteś jednak Turbo Dymo Men albo Chuck Norris :grin:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt lis 03, 2009 16:09

Ni tylko masa statyczna sie liczy ale tez i dynamiczna tak wiec nie mozna cos wnioskowac. Tak czy siak wydaje mi sie ze roznicy jako takiej odczuwalnej nie bedzie jesli akurta oto sie rozchodzi. zarowno silnik benzynowy nie jest maly jak i dieslowski 1Z tez nie jest delikatny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
_jarcyk_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 11, 2009 20:40
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: _jarcyk_ » wt lis 03, 2009 17:18

Koło zamachowe jest lżejsze od dwumasy chyba o 0,6 kg czyli na zdrowy rozum to przekładając silnik ma lżej zakręcić zamachem a niżeli dwumasą ;) Ja po zmianie na zamach odczuwam kapitalna różnice. Na obroty się wkręca dużo szybciej niż na dwumasie no i leciutko działający pedał sprzęgła :grin: , ale jest jeszcze druga rzecz ;) mój dwumas był w bardzo złym stanie, więc to także mogło być przyczyną gorszego wkręcania się na obroty (strasznie telepotało całym samochdem :( wał dostawał rotacji no i nie chodziło to tak jak powinno). Więc to czy jest różnica we wkręcaniu się na obroty może określić taka osoba która miała zdrowy dwumas ;)

Sumując :) ja szacuję tę całą zmianę na wielki plus, krótko mówiąc: tanio, solidnie i na lata :bigok: Polecam każdemu taką kombinację :grin:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt lis 03, 2009 19:04

trzeba by zwazyc kolo dwumasowe z tarcza i tka samo jednomas z tarcza ze sprezynkami. Dociski sa jednakowej masy wg moich ogledzin. Takjak pisalem to z ejest roznica 0,5 kg to jeszcze nic nie mowi ale jesli bedzie lzejsze kolo ale masa skoncentrowana raczje w czesci zewnetrznej zamachu (po obwodzie) to bedzie sie zachowywac jakby bylo ciezsze. Tak jak sie mowi ze zwalenie z roweru 2 kg to tak jak zwalenie z kół 100-200 gramow. Zawsze mowie ze sypiacy sie dwumas potrafi ostro mieszac, tak jak sie jezdzi z luzami na sworzniach czy tulejach wahaczow to dostaje cala reszta- amory, koncowki drazkow itd. jedno wplywa na drugie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr lis 04, 2009 14:01

A jam ma pytanie bo patrzyłem w katalogu i wychodzi mi, że w G60 i 1z są identyczne sprzęgła. Co wy na to?


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » śr lis 04, 2009 15:40

no z tego co ja widziałem i dałem foty na 1 stronie w tym temacie na tym forum to na to wychodzi :bigok: tylko w sklepie jak chcesz od tdi to cena + 100zł :chytry:


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr lis 04, 2009 16:22

Czyli logicznie to ujmując to g60 czyli seria sprzęgło.
Valeo pokazuje mi te same nr sprzęgieł, LUK trochę inne.

To chyba na większe moce jedynie ma sens zmiana na takie od vr6

[ Dodano: 04 Lis 2009 15:27 ]
w LUKu inne tarcze pokazuje.
wg. katalogu to samo co do 1z jeszcze idzie do ABF,AGG
AAA,ABV tylko łożysko jest to samo


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr lis 04, 2009 23:28

i jeszcze w syncro przy 2.0 też jest to samo tylko kolega evolution pisał w innym temacie że sachs najmocniej trzyma 450 nm bez problemu gdzie konkurencja ponoć nie daje rady ja osobiście miałem kiedyś uturbione 2.0 syncro waliłem ze sprzęgła z ponad 5000 tyś i nigdy mi sprzęgło nie zaśmierdziało nie mówiąc o poślizgu za to cztery koła się ślizgały... a miałem właśnie założonego sachs-a



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw lis 05, 2009 09:15

No ja w razie co nad valeo sie zastanawiam w razie co, bo sachsa nie mam w swojej ofercie na stanie, g60 kpl. 350zl, vr6 550zl, docelowa moc bedzie 150-160km 300+Nm, mysle, ze chyba vr6 jest pewniejsze jednak niz te g60.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » czw lis 05, 2009 10:14

kto bogatemu zabroni :bigok:


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw lis 05, 2009 11:10

Chodzi mi o to, że jeżeli sprzęgło nie podoła to kupowania od g60-1z trochę może minąć się z celem. Oczywiście mogę być w błędzie i nie jest powiedziane z góry, że ono nie wytrzyma. :helm:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości