.......ojjj oddaj lepiej auto do mechanioraNorberto pisze:oldstaszek pisze:...co dokładnie masz na myśli?2.Czy dmucha przez odmę/odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy jest rozgrzany.
Wymiana oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Dmucha przez odmę...To można też stwierdzić zdejmując korek wlewu oleju.Jeżeli pierścienie nie trzymają to będzie dmuchać przez wlew dymkiem.
Jeżeli pierścienie są kiepskie to rośnie zużycie paliwa, utrudniony rozruch z ranku i ogólnie będzie słaby.
Jeżeli uszczelniacze zaworów to z ranku puści wyraźny dym.
Drugie - hamowanie silnikiem i w momencie dodania gazu - dym(to może być w obu przypadkach tj. pierścienie).
Jeżeli pierścienie są kiepskie to rośnie zużycie paliwa, utrudniony rozruch z ranku i ogólnie będzie słaby.
Jeżeli uszczelniacze zaworów to z ranku puści wyraźny dym.
Drugie - hamowanie silnikiem i w momencie dodania gazu - dym(to może być w obu przypadkach tj. pierścienie).
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
co do kopcenia na niebiesko:Norberto pisze:wybieram się do mechanika
albo zacznę od początku
mój brał olej 1l na 1000km(półsyntetyk 10W40), postanowiłem zalać mineral - mój błąd zaczął kopcić a brał jak brał dalej 1L
odstawiłem do mechanika z podejrzeniem, że uszczelniacze, rozebrał i okazało się, że nie tragiczne, jednak cza było pierścienie robić, w kiepskim stanie, dodatkowo przez moją zmianę na mineral zaczął się nagar gromadzić, powiedział mi mechanik, że jakbym jeszcze trochę tak pojeździł to by była już tragedia!
W czasie gdy brał oliwe-półsyntetyk kopcenia nie było, przedmuchy leciutkie,
po zmianie na mineral wystarczyło po zagrzaniu autka przegazować na postoju to taki syf z wydechu leciał razem z niespalonym olejem aż brak słów
Po rozmowach z wieloma mechanikami (między innymi z ASO) do silników VW z MK4 mineral się nie nadaje pomimo spełniania norm.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 20:06
- Lokalizacja: Lublin/obecnie Wrocław
czy li minerał odpada - a w serwisie mechanik mi mówi - "nie ma problemu, spokojnie można zalewać....." - widać, że wszyscy tylko na $ lecą.feniks79 pisze:co do kopcenia na niebiesko:Norberto pisze:wybieram się do mechanika
albo zacznę od początku
mój brał olej 1l na 1000km(półsyntetyk 10W40), postanowiłem zalać mineral - mój błąd zaczął kopcić a brał jak brał dalej 1L
odstawiłem do mechanika z podejrzeniem, że uszczelniacze, rozebrał i okazało się, że nie tragiczne, jednak cza było pierścienie robić, w kiepskim stanie, dodatkowo przez moją zmianę na mineral zaczął się nagar gromadzić, powiedział mi mechanik, że jakbym jeszcze trochę tak pojeździł to by była już tragedia!
W czasie gdy brał oliwe-półsyntetyk kopcenia nie było, przedmuchy leciutkie,
po zmianie na mineral wystarczyło po zagrzaniu autka przegazować na postoju to taki syf z wydechu leciał razem z niespalonym olejem aż brak słów
Po rozmowach z wieloma mechanikami (między innymi z ASO) do silników VW z MK4 mineral się nie nadaje pomimo spełniania norm.
A może mi ktoś napisać orientacyjnie jaki jest koszty wymiany takich pierścienie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
- Lokalizacja: małe3city
- Kontakt:
Szkoda czasu i pieniędzy na same uszczelniacze bez wymiany pierścieni się nie obędzie na 100%. Przy takiej ilości oleju uszczelniaczy musiało by nie być . :crazy:Jak zrobisz najpierw uszczelniacze (300zł) potem pierścienie (1200zl) to wyjdzie 1500zł.+stracony czas
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 13:49 przez gregorreda, łącznie zmieniany 1 raz.
Norberto
Odniosę się jeszcze do tej plamy pod wydechem.
Przyczyny są dwie:
1. Walnięte pierścienie lub uszczelniacze,
2. Jazda na krótkich dystansach. W wydechu gromadzi się jakiś syf i czarna woda z katalizatora która jakoś musi wylecieć. Często jest tak że jak auto pracuje na wolnych obrotach to w końcu wypluje tą wodę na ulice.
Obejrzyj zderzak nad wydechem czy nie ma małych czarnych tłustych kropek. Jeżeli pierścienie (uszcxzelniacze)są mocno zjechane to te plamki będą też na tylnej klapie i szybie.
U mnie koszrty były spore bo okazało się jeszcze że głowica jest do remontu (uszczelniacze, szkalnki i docieranie zaworów).
Musisz zakupić uszczelkę i śruby głowicy jeżeli zostanie ściągnięta nawet w celu sprawdzenia.
Po odkręceniu miski może sie okazać że panewki na korabach są w kształcie jaja. Na szczęście przy tym przebiegu obejdzie się bez szlifu wału.
Tłoki na 99% będą całe wiec w sumie lepiej zrobić remont niż kupić drugi silnik bo koszty podobne a ryzyko zakupu szrota ogromne.
Odniosę się jeszcze do tej plamy pod wydechem.
Przyczyny są dwie:
1. Walnięte pierścienie lub uszczelniacze,
2. Jazda na krótkich dystansach. W wydechu gromadzi się jakiś syf i czarna woda z katalizatora która jakoś musi wylecieć. Często jest tak że jak auto pracuje na wolnych obrotach to w końcu wypluje tą wodę na ulice.
Obejrzyj zderzak nad wydechem czy nie ma małych czarnych tłustych kropek. Jeżeli pierścienie (uszcxzelniacze)są mocno zjechane to te plamki będą też na tylnej klapie i szybie.
U mnie koszrty były spore bo okazało się jeszcze że głowica jest do remontu (uszczelniacze, szkalnki i docieranie zaworów).
Musisz zakupić uszczelkę i śruby głowicy jeżeli zostanie ściągnięta nawet w celu sprawdzenia.
Po odkręceniu miski może sie okazać że panewki na korabach są w kształcie jaja. Na szczęście przy tym przebiegu obejdzie się bez szlifu wału.
Tłoki na 99% będą całe wiec w sumie lepiej zrobić remont niż kupić drugi silnik bo koszty podobne a ryzyko zakupu szrota ogromne.
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 15:38 przez Seru79, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 355 gości