Wyciek oleju z pod uszczelki głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lis 03, 2009 21:35

jak są wżery na płaszczyźnie głowicy to planowanie konieczne.

Przykładowo ja wymieniałem uszczelkę pod głowicą przy 200 kkm (planowanie głowicy było konieczne, duże wżery), a po 3 latach znów przy 288 kkm, tym razem głowicy nie planowałem, gdyż nie było wżerów.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lis 03, 2009 21:35

Vii pisze:z kazda wymiana tej uszczelki musi byc plan glowicy aby to było SZCZELNE!
Jeśli jest prosta,nie pofałdowana to po co?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:36

Planowanie głowicy traktuję jako ostateczność a w swoim życiu zrobiłem trochę silników.
Diesle częściej tego wymagają, benzynowce tylko przy deformacji - co mozna sprawdzić liniałem. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lis 03, 2009 21:36

egons, tak jak ktos napisał w lewym rogu uszczelka jest bardzo felerna :) koledze po wymianie uszczelki juz sie lało po kilku godzinach :)

a szwagrowi natomiast padł czujnik cisninia oleju po drugiej stronie głowicy, jak sie olej rozgrzał to przez czujnik lal sie w dól po głowicy , pozniej spływał wzdłuz głowicy , pozniej przedostawał sie za oslona rozrzadu i zbieral własnie na rogu , tam w tym felernym miejscu. takze zdejmij kapturek z czujnika , odpal auto i patrz czy sie nie zbiera olej :) jak jest ciepły to leci jak z kranu :) no a wtdy jak bedzie ok , to zajmij sie uszczelką :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » śr lis 04, 2009 00:05

Dzięki za wszystkie sugestie przejrzę oczywiście czujnik oleju no i zobaczymy. Z tego co piszecie to nikt nie próbował w takiej sytuacji dokręcić a bynajmniej nic to nie dało czy tak?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 04, 2009 00:08

egons pisze:Dzięki za wszystkie sugestie przejrzę oczywiście czujnik oleju no i zobaczymy. Z tego co piszecie to nikt nie próbował w takiej sytuacji dokręcić a bynajmniej nic to nie dało czy tak?
po tym jak koledze w polo sie zaczęło lac, to jgo brat ( forumowicz ) chciał dokręcic... nie zdało egzaminu..
kolega olał sprawe i jezdzi ze spocona uszczelka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » śr lis 11, 2009 23:00

Sprawdziłem i czujnik jest ok więc wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą ponieważ po wymianie uszczelki pokrywy i uszczelniacza wałka od góry jest sucho do poziomu uszczelki pod głowicą, a poniżej zachlapane olejem cały dół włącznie z filtrem oleju.
W taki razie będę musiał wymienić tą uszczelkę była ona już wymieniana 5 lat temu.
Teraz pytanie o szczegół bo wcześniej sam tego nie robiłem aczkolwiek naprawy auta nie są mi obce i mam do tego warunki ale uszczelki nie wymieniałem sam, wiem że pewnie jest tu gdzieś to opisane więc proszę tylko o link skoro już ten temat jest w "toku".
Dziękuję z góry.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lis 11, 2009 23:36



Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » czw lis 12, 2009 00:45

Stokrotne dzięki!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lis 12, 2009 01:10

egons, No problem :) polecam sie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » czw lis 19, 2009 00:14

Witam ponownie.
Dzisiaj zdemontowałem głowicę i faktycznie uszczelka puściła. Mam pytanie odnośnie pofałdowania wżerów itp o których tutaj pisaliście jak co posprawdzać (jakim liniałem, jak to się robi) kiedy praktycznie głowica jest do planowania? Jeśli nie będę musiał planować to jak wyczyścić nagar z bloku silnika i głowicy? Czy trzeba wyczyścić do białego metalu? Czym to się czyści najlepiej? Uszczelkę zakładamy na sucho czy czymś trzeba posmarować? Robię to pierwszy raz stąd moje pytania, wszystkie inne rzeczy oprócz rozebrania silnika w drobny mak nie są mi obce przy moim Mk2 robię to sam ale uszczelka pierwszy raz.
Czy wymienia się również śruby od głowicy przy wymianie uszczelki? Słyszałem i takie stwierdzenie.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:18 przez egons, łącznie zmieniany 1 raz.



szpula001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:41
Lokalizacja: Gębice

Post autor: szpula001 » sob gru 12, 2009 22:16

Witam!!!Mam problem z moim vw polo.mianowicie dzis zauwarzyłem ze od strony rozrzadu z tyłu silnika bardzo mocno ucieka mi olej.nie mam pewnosci z kad to moze uciekac.od góry zauwarzyłem ze oliwa stoi przy pierwszej komorze kolektora ssacego(od strony rozrzadu)a na domiar tego olej pokazal sie rownierz na przepustnicy tak jak by z niej rownierz wylatywał.co moze byc powodem PROSZE O POMOC.

[ Dodano: 13 Gru 2009 13:48 ]
Witam!!!doszłem z kąt mam ubytek oleju.podobno tak sie czesto zdarza ze olej ciurkiem ucieka czujnikiem cisnienia oleju u mnie tak własnie sie stało (takie male sprytne urzadzonka a sprawia tyle problemu...ale zkad ten olej na przepustnicy,czyzby kolektor ssacy nie byl szczelny i zasysal na zewnatrz?????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości