Czujnik temperatury czy termostat???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Chyba odwrotnie, tzn mi sie wydaje ze sie wogule nie otwiera bynajmniej teraz, jechalem w malą traske w jedną strone 100km i z powrotem i po ok 50 przejechanych km zatrzymałem sie podnosze maske a dolny przewod zimny dziwne co, górny jak ogień, blok na silniku niemało wysadzi a temp bardzo niska (((((((((((((((
Kupiłem dzisiaj termostat wahler 4256.87D50 nie wiem czy koles dobry mi dał bo jakis przyczajony był, mozecie mi powiedziec czy bedzie ok, a i co jest potrzebne tzn jakie narzedzia zeby go wymienic, bylo to juz pisane na forum jak wymienic termostat w 1.8 ze wspomaganiem?
Kupiłem dzisiaj termostat wahler 4256.87D50 nie wiem czy koles dobry mi dał bo jakis przyczajony był, mozecie mi powiedziec czy bedzie ok, a i co jest potrzebne tzn jakie narzedzia zeby go wymienic, bylo to juz pisane na forum jak wymienic termostat w 1.8 ze wspomaganiem?
kkarols16, nie kojarze w tym momencie jak jest ze wspomaganiem ale z kanału (lub po podniesieniu przodu prawej strony auta) termostat siedzi w obudowie pompy wody, od spodu, obudowa na 3 śruby i jest do niego dostęp w porządku, wiec w przypadku wspomagania powinien być nieco gorszy ale też.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Nie chciałbym Cię martwić ale według katalogu sklepu intercars:
http://sklep.intercars.com.pl/
do jetty 1.8 powinien być termostat WA4264.87D
Nie wiem na ile wiarygodny jest ten katalog ale do tej pory wszystkie cześci jakie kupowałem do swojego mk4 miały numery zgodne z tym katalogiem (łącznie z niedawno kupowanym termostatem do mk4 1.6 16V)
Tu masz potwierdzenie tego że pewnie nie bedzie paskował:
http://e-autoparts.pl/catalog/termostat ... eview=true
http://sklep.intercars.com.pl/
do jetty 1.8 powinien być termostat WA4264.87D
Nie wiem na ile wiarygodny jest ten katalog ale do tej pory wszystkie cześci jakie kupowałem do swojego mk4 miały numery zgodne z tym katalogiem (łącznie z niedawno kupowanym termostatem do mk4 1.6 16V)
Tu masz potwierdzenie tego że pewnie nie bedzie paskował:
http://e-autoparts.pl/catalog/termostat ... eview=true
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 15:04 przez pavulon78, łącznie zmieniany 2 razy.
wedlug mnie powinien pasowac ten który zakupiłes to jest jakby starszy model ale termostat jest prawie taki sam-deczko wyglad inny ale temp otwarcie itd wszystko takie same
tylko znowu nie wie czy winny u Ciebie jest termostat dlatego ze mam identyczna sytuacje u siebie i zmieniłem termstat i tak samo 80st i stoi w miejscu ;/ a powinno stac na 90
a wczesniej miałem czy zima czy lato miasto cy trasa 90 jak przykute no oczywsicie jak sie zagrzał to sie wychylał i zalaczał wiatrak. I w sumie tez jestem w kropce nie wiem od czego zaczac, bo ja jestem zdania ze skoro powinno byc na srodku to u mnie tak musi byc
pozdro
tylko znowu nie wie czy winny u Ciebie jest termostat dlatego ze mam identyczna sytuacje u siebie i zmieniłem termstat i tak samo 80st i stoi w miejscu ;/ a powinno stac na 90
a wczesniej miałem czy zima czy lato miasto cy trasa 90 jak przykute no oczywsicie jak sie zagrzał to sie wychylał i zalaczał wiatrak. I w sumie tez jestem w kropce nie wiem od czego zaczac, bo ja jestem zdania ze skoro powinno byc na srodku to u mnie tak musi byc
pozdro
u mnie w mk3 jest tak samo, od zawsze było 90 stopni ale jakis czas temu tylko do 80 sie nagrzewal i ogrzewanie kabiny poszlo, wymienilem termostat ogrzewanie kabiny wrocilo ale temperatura nadal 80stopni, slyszałem że trzeba wymienić czujnik temperatury wewnętrzej i będzie okej ale narazie sam zbieram informacje żeby w błoto kasy nie wyrzucaćkawowy19 pisze:tylko znowu nie wie czy winny u Ciebie jest termostat dlatego ze mam identyczna sytuacje u siebie i zmieniłem termstat i tak samo 80st i stoi w miejscu ;/ a powinno stac na 90
kkarols16, tu masz fotoporade jak wymienić termostat, ja to robiłem bez wyciągania pompy wody ale mile do tego jest widziany kanał lub dobre kobyłki/podnośnik aby trochę podnieść przód.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112112&start=0
Co do czujnika to czarny czyli ten od wskaźnika działa na tej samej zasadzie i w takiej samej rezystancji zależnie od temperatury jak niebieski. Mają po prostu inne kolory aby widzieć który jest do czego. Dla próby można pozamieniać wtyczkami i zobaczyć czy będzie inaczej. A co do mierzenia rezystancji to jest opisane to na forum tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398
Mi osobiście trzyma temperaturę świetnie, silnik się dobrze nagrzewa a 90 stopni to u mnie pierwsza cienka kreska na wskaźniku a jak jest pionowo to wtedy włącza się pierwszy bieg wentylatora. Tak jak pisał kolega mate64, to jest podglądowe urządzenie. U mnie choć jest czujnik dobry to jednak jakoś zaniżone jest wskazanie, może to kiepskie styki w liczniku bo ten regulator napięcia ITT również jest sprawny i działa ok.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112112&start=0
Co do czujnika to czarny czyli ten od wskaźnika działa na tej samej zasadzie i w takiej samej rezystancji zależnie od temperatury jak niebieski. Mają po prostu inne kolory aby widzieć który jest do czego. Dla próby można pozamieniać wtyczkami i zobaczyć czy będzie inaczej. A co do mierzenia rezystancji to jest opisane to na forum tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398
Mi osobiście trzyma temperaturę świetnie, silnik się dobrze nagrzewa a 90 stopni to u mnie pierwsza cienka kreska na wskaźniku a jak jest pionowo to wtedy włącza się pierwszy bieg wentylatora. Tak jak pisał kolega mate64, to jest podglądowe urządzenie. U mnie choć jest czujnik dobry to jednak jakoś zaniżone jest wskazanie, może to kiepskie styki w liczniku bo ten regulator napięcia ITT również jest sprawny i działa ok.
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 17:41 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec wczoraj u siebie sprawdzałem z termometrem w zbiorniczku o co chodzi
I u mnie jest tak temp otwarcie termostatu poprawna, opornosci czujnika dobre wentyl włacza mi sie przy ok 92st czyli ok. Zostaje licznik w takim układzie skoro cala reszta jest ok. Wczoraj juz mi sie nie chciało kombinowac z wyciagnieciem licznika itd ale na koniec mówie sobie co mi szkodzi i zrobiłem mostek we wtyczce przy wlaczonym zaplonie i zapaliła sie kontrolka i ciagnał do samego konca skali. Wyjechałem w drodze do domu patrze na wskaznik 90st
wiec u mnie moze złapał jakis mechaniczny opor sam wskaznik w liczniku. Z drugiej strony pojezdze troche i zobacze czy moze tylko tak chwilowo ladnie pokazywał 90st
jesli jednak to nie pomoglo u mnie na dluzsza mete to napisze
I u mnie jest tak temp otwarcie termostatu poprawna, opornosci czujnika dobre wentyl włacza mi sie przy ok 92st czyli ok. Zostaje licznik w takim układzie skoro cala reszta jest ok. Wczoraj juz mi sie nie chciało kombinowac z wyciagnieciem licznika itd ale na koniec mówie sobie co mi szkodzi i zrobiłem mostek we wtyczce przy wlaczonym zaplonie i zapaliła sie kontrolka i ciagnał do samego konca skali. Wyjechałem w drodze do domu patrze na wskaznik 90st
wiec u mnie moze złapał jakis mechaniczny opor sam wskaznik w liczniku. Z drugiej strony pojezdze troche i zobacze czy moze tylko tak chwilowo ladnie pokazywał 90st
jesli jednak to nie pomoglo u mnie na dluzsza mete to napisze
kkarols16 pisze:pytanie do tych co jezdzą mkII, w ktorym miejscu macie wskazowke od temp po rozgrzaniu silnika przy normalnej jezdzie, bo albo mi sie wydaje albo u mnie kiedys byla idealnie na środku, a teraz jest bardziej po lewej stronie :/
u mnie jakiś czas temu temperatura prawidłowa oznaczała na wskaźniku pionowo idealnie prosto ustawiona wskazówka. Niedawno coś się porobiło i wskazówka osiąga pułap tylko 1/3ciej wartości i to po dłuższej jeździe. Termostat wymieniłem i nic to nie dało dolny wąż po przejechaniu około 30km nadal zimny. Udało mi się rozgrzać auto do tego stopnia aby wskaźnik osiągną pion (środek skali) i wtedy załączył się wentylator. Tu nasuwa mi się pytanie czy możliwe że miałem takiego farta i dostałem uszkodzony termostat? Co jeszcze może być powodem takiego niedogrzania silnika?
To mam ten sam problem, tylko że ja jeszcze termostatu nie wymieniłem, ze względu na brak czasu :/ co mogę Ci doradzić, w sumie to sam nie wiem bo mam ten sam problem, a zamień wtyczkę niebieską z czarną od czujników temp, jedna idzie do ecu (niebieska) a czarna do licznika, o ile się nie mylę, i zobacz co się będzie działo, może któryś z czujników walnął :/ Druga sprawa weź sprawdź ten stary termostat to chociaż będziesz wiedział czy był dobry, wrzuć go np do garnka z wodą i na kuchence gazowej i termometr i będziesz widział czy się otwiera i w jakiej temp itp
Jakiej firmy kupiłeś ten nowy termostat?
Jakiej firmy kupiłeś ten nowy termostat?
- krzysiekj1990
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
- Lokalizacja: Iława
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości