Czujnik temperatury czy termostat???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw paź 29, 2009 13:40

Chyba odwrotnie, tzn mi sie wydaje ze sie wogule nie otwiera bynajmniej teraz, jechalem w malą traske w jedną strone 100km i z powrotem i po ok 50 przejechanych km zatrzymałem sie podnosze maske a dolny przewod zimny dziwne co, górny jak ogień, blok na silniku niemało wysadzi a temp bardzo niska :((((((((((((((((
Kupiłem dzisiaj termostat wahler 4256.87D50 nie wiem czy koles dobry mi dał bo jakis przyczajony był, mozecie mi powiedziec czy bedzie ok, a i co jest potrzebne tzn jakie narzedzia zeby go wymienic, bylo to juz pisane na forum jak wymienic termostat w 1.8 ze wspomaganiem?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw paź 29, 2009 14:49

kkarols16, nie kojarze w tym momencie jak jest ze wspomaganiem ale z kanału (lub po podniesieniu przodu prawej strony auta) termostat siedzi w obudowie pompy wody, od spodu, obudowa na 3 śruby i jest do niego dostęp w porządku, wiec w przypadku wspomagania powinien być nieco gorszy ale też.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » czw paź 29, 2009 14:56

Nie chciałbym Cię martwić ale według katalogu sklepu intercars:
http://sklep.intercars.com.pl/
do jetty 1.8 powinien być termostat WA4264.87D

Nie wiem na ile wiarygodny jest ten katalog ale do tej pory wszystkie cześci jakie kupowałem do swojego mk4 miały numery zgodne z tym katalogiem (łącznie z niedawno kupowanym termostatem do mk4 1.6 16V)

Tu masz potwierdzenie tego że pewnie nie bedzie paskował:
http://e-autoparts.pl/catalog/termostat ... eview=true
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 15:04 przez pavulon78, łącznie zmieniany 2 razy.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw paź 29, 2009 15:24

wedlug mnie powinien pasowac ten który zakupiłes to jest jakby starszy model ale termostat jest prawie taki sam-deczko wyglad inny ale temp otwarcie itd wszystko takie same :)
tylko znowu nie wie czy winny u Ciebie jest termostat dlatego ze mam identyczna sytuacje u siebie i zmieniłem termstat i tak samo 80st i stoi w miejscu ;/ a powinno stac na 90
a wczesniej miałem czy zima czy lato miasto cy trasa 90 jak przykute :) no oczywsicie jak sie zagrzał to sie wychylał i zalaczał wiatrak. I w sumie tez jestem w kropce nie wiem od czego zaczac, bo ja jestem zdania ze skoro powinno byc na srodku to u mnie tak musi byc :P
pozdro



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw paź 29, 2009 17:06

kawowy19, licznik nie musi pokazywać konkretnej temperatury, bo jest tylko poglądowym urządzeniem, na dodatek bez podziałki liczbowej. Ważne żeby silnik odpowiednią miał.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » czw paź 29, 2009 17:19

kawowy19 pisze:tylko znowu nie wie czy winny u Ciebie jest termostat dlatego ze mam identyczna sytuacje u siebie i zmieniłem termstat i tak samo 80st i stoi w miejscu ;/ a powinno stac na 90
u mnie w mk3 jest tak samo, od zawsze było 90 stopni ale jakis czas temu tylko do 80 sie nagrzewal i ogrzewanie kabiny poszlo, wymienilem termostat ogrzewanie kabiny wrocilo ale temperatura nadal 80stopni, slyszałem że trzeba wymienić czujnik temperatury wewnętrzej i będzie okej ale narazie sam zbieram informacje żeby w błoto kasy nie wyrzucać :)



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw paź 29, 2009 17:30

mate64, wiem ale zawsze bylo na srodku na 90st a teraz cos sie spierniczylo i mam non top praktycznie 80st i mnie to drazni :P



gailbraith

Post autor: gailbraith » czw paź 29, 2009 17:40

kkarols16, tu masz fotoporade jak wymienić termostat, ja to robiłem bez wyciągania pompy wody ale mile do tego jest widziany kanał lub dobre kobyłki/podnośnik aby trochę podnieść przód.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112112&start=0

Co do czujnika to czarny czyli ten od wskaźnika działa na tej samej zasadzie i w takiej samej rezystancji zależnie od temperatury jak niebieski. Mają po prostu inne kolory aby widzieć który jest do czego. Dla próby można pozamieniać wtyczkami i zobaczyć czy będzie inaczej. A co do mierzenia rezystancji to jest opisane to na forum tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82398

Mi osobiście trzyma temperaturę świetnie, silnik się dobrze nagrzewa a 90 stopni to u mnie pierwsza cienka kreska na wskaźniku a jak jest pionowo to wtedy włącza się pierwszy bieg wentylatora. Tak jak pisał kolega mate64, to jest podglądowe urządzenie. U mnie choć jest czujnik dobry to jednak jakoś zaniżone jest wskazanie, może to kiepskie styki w liczniku bo ten regulator napięcia ITT również jest sprawny i działa ok.
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 17:41 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw paź 29, 2009 23:02

Dzieki za odp :)
Jutro spróbuje wymienić termostat a jak nie to podjadę gdzieś do mechanika tylko nie wiem jeszcze do którego bo dopiero z miesiąc temu przeprowadziłem się do Lublina ;/ a tu taka kicha ze szok ehh



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt paź 30, 2009 12:54

wiec wczoraj u siebie sprawdzałem z termometrem w zbiorniczku o co chodzi
I u mnie jest tak temp otwarcie termostatu poprawna, opornosci czujnika dobre wentyl włacza mi sie przy ok 92st czyli ok. Zostaje licznik w takim układzie skoro cala reszta jest ok. Wczoraj juz mi sie nie chciało kombinowac z wyciagnieciem licznika itd ale na koniec mówie sobie co mi szkodzi i zrobiłem mostek we wtyczce przy wlaczonym zaplonie i zapaliła sie kontrolka i ciagnał do samego konca skali. Wyjechałem w drodze do domu patrze na wskaznik 90st :D
wiec u mnie moze złapał jakis mechaniczny opor sam wskaznik w liczniku. Z drugiej strony pojezdze troche i zobacze czy moze tylko tak chwilowo ladnie pokazywał 90st
jesli jednak to nie pomoglo u mnie na dluzsza mete to napisze :)



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt lis 03, 2009 21:10

kkarols16 pisze:pytanie do tych co jezdzą mkII, w ktorym miejscu macie wskazowke od temp po rozgrzaniu silnika przy normalnej jezdzie, bo albo mi sie wydaje albo u mnie kiedys byla idealnie na środku, a teraz jest bardziej po lewej stronie :/

u mnie jakiś czas temu temperatura prawidłowa oznaczała na wskaźniku pionowo idealnie prosto ustawiona wskazówka. Niedawno coś się porobiło i wskazówka osiąga pułap tylko 1/3ciej wartości i to po dłuższej jeździe. Termostat wymieniłem i nic to nie dało dolny wąż po przejechaniu około 30km nadal zimny. Udało mi się rozgrzać auto do tego stopnia aby wskaźnik osiągną pion (środek skali) i wtedy załączył się wentylator. Tu nasuwa mi się pytanie czy możliwe że miałem takiego farta i dostałem uszkodzony termostat? Co jeszcze może być powodem takiego niedogrzania silnika?



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » wt lis 03, 2009 22:40

To mam ten sam problem, tylko że ja jeszcze termostatu nie wymieniłem, ze względu na brak czasu :/ co mogę Ci doradzić, w sumie to sam nie wiem bo mam ten sam problem, a zamień wtyczkę niebieską z czarną od czujników temp, jedna idzie do ecu (niebieska) a czarna do licznika, o ile się nie mylę, i zobacz co się będzie działo, może któryś z czujników walnął :/ Druga sprawa weź sprawdź ten stary termostat to chociaż będziesz wiedział czy był dobry, wrzuć go np do garnka z wodą i na kuchence gazowej i termometr i będziesz widział czy się otwiera i w jakiej temp itp
Jakiej firmy kupiłeś ten nowy termostat?



Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » wt lis 03, 2009 23:42

a mi nie pokazuje na desce moze ktos mi dac linka jak sprawdzic ten czujnik ?? POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » wt lis 03, 2009 23:56

Kilka postów wyżej masz podany link, w ogóle czytałeś to co było napisane



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości