Wymiana świec. Czyli jak to mam u licha zrobić ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana świec. Czyli jak to mam u licha zrobić ?
Witam ponownie. Nastał dzień sądny, ponieważ już dzisiejszego dnia rano nie mogłem odpalić mojego golfa, postanowiłem sam zmienić świece. Tylko jak to zrobić ? Jest gdzieś instrukcja? albo ktoś ma instrukcje? Proszę o pomoc i podpowiedzi, jak wymienić świece jak najmniejszym kosztem. Świece już zakupiłem 4 sztuki, ale czy coś jeszcze będzie potrzebne? nie mam niestety klucza dynamometrycznego, ale wyczytałem, że bez niego takze mogę wymienić. Mó silnik jest dość prosty jest to podstawowa wersja diesla 1.9, tzw. 1Y
Ale to jest 1Y i tam to masakraLinc pisze:u siebie sam pierwszy raz w tym roku wymienialem i 4min mi to zajelo, 1min na kazda swiece heh znajdz klucz nasadowy i do dzieła, sam myslałem że to jakaś filozofia a to proste jak wyciśnięcie pryszcza
[ Dodano: 03 Lis 2009 10:12 ]
Za pomoca tego klucza łatwo ci pójdzie http://www.allegro.pl/item793243624_swi ... 12_mm.html
ja jak miałem ten silnik to odkręcałem wtryskiwacze i poszło szybko, inaczej trzeba mieć sprwne rece i 2h czasu
Dostep inny , ale momenty dokrecania te same http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383 Świece w 1Y i AAZ sa na klucz 12 i dlatego żadko sie ukręcajaRafiti pisze:Hahah... Będę próbował... Wyczytałem gdzieś na forum, że warto jest później posmarować świece jakimś specjalnym smarem. Jaki to ma być samar? i jak mocno mam dokręcić te świece? jest jakiś patent na to ?
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może być problem z zakupem takiego klucza do świec więc możesz tak jak ja poratować się takim:
marki COVAL zapłaciłem za niego jakieś 28 zł ale świece w JR wymieniłem w niecałe 2h...
marki COVAL zapłaciłem za niego jakieś 28 zł ale świece w JR wymieniłem w niecałe 2h...
Smar miedziany, powinieneś dostać w dobrym sklepie z częściami motoryzacyjnymi... Smaruje się gwint by się nie zapiekał, późniejsze odkręcanie będzie łatwiejsze... W dodatku ma właściwości przewodzące przez co można posmarować na listwie zasilającej nakrętki, co trochę polepszy przewodzenie i uchroni przed korozjąRafiti pisze:Jaki to ma być samar?
jak jak w moim AAZ wymienialem to wykrecielem przewody metalowe loczace wtryskiwacze z pompa i juz mialem wiecej miejsca dodam jeszcze ze nie mialem tez dynamomatra czy tez specjalnie wyszukanych kluczy... Jeden problem jaki jest to ze trzeba bardzo uwazac przy dokrecaniu miedzianego przewodu zasilajacego pradem swiece bo nakretki lubia spadac w takie miejsca ze nie da sie ich juz wyciagnac
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
- Lokalizacja: Śląsk
Miedziany na pewno nie juz lepiej niczym nie smarowac miedz wchodzi w reakcje z aluminium i dzieje sie na powierzchni gwintu w glowicy cos w rodzaju korozji. Sa do tego specjalne pastyDruidionin pisze:Smar miedziany, powinieneś dostać w dobrym sklepie z częściami motoryzacyjnymi... Smaruje się gwint by się nie zapiekał, późniejsze odkręcanie będzie łatwiejsze... W dodatku ma właściwości przewodzące przez co można posmarować na listwie zasilającej nakrętki, co trochę polepszy przewodzenie i uchroni przed korozją
[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości