Wyciek oleju z pod uszczelki głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Wyciek oleju z pod uszczelki głowicy

Post autor: egons » wt lis 03, 2009 16:46

Witam.
Jak w temacie. Parę dni temu patrzę a tu plamka oleju na parkingu, więc dzisiaj zabrałem się za usuwanie wycieku bo po oględzinach wyglądało na uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji uszczelniacz na wałku rozrządu przedtem wszystko umyłem od góry do dołu ile się dało benzyną. Poskładałem i odpaliłem autko, pochodziło trochę na postoju zaglądam, oglądam i co widzę, że na rancie bloku z lewej strony (tam gdzie numery silnika)pod głowicą pojawił się olej, a dopiero było czyściutko, przetarłem palcem i po chwili znowu się pojawił.
I teraz pytanie co z tym fantem? Olej jak na razie nie zrobił się spieniony znaczy wygląda na to ży płyn się nie przedostaje i tak samo płyn bez oleju.
Czy można spróbować dociągnąć głowicę? Czy już ktoś tak robił? Jak tak to jakim momentem na kluczu dynamometrycznym? Czy tylko i wyłącznie pozostaje wymiana?



bob-menck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 16:56
Lokalizacja: Nacmierz

Post autor: bob-menck » wt lis 03, 2009 16:50

może wymieniałes olej niedawno ?? może jest za rzadki :goof:


55ij mi wydech, liż mi felgę - do krytyków VW
[img]http://images41.fotosik.pl/240/697d40c4cc84ae0f.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/album_personal.php?user_id=80981[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=rxAxUGvgcO0[/url]

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » wt lis 03, 2009 16:53

Nie nie wymieniałem niedawno bo robiłem to na wiosnę a olej leje ten sam już od 2-3 lat.
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 16:57 przez egons, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 17:16

Dociągnięcie - można spróbować.Momenty znajdziesz szukajką.
Jednak może to niczego nie zmienić.
Ale... i tak musisz.
Gęstość oleju nie ma tu nic do rzeczy... :pub:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 17:17 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lis 03, 2009 17:27

A wiec mozesz probować dokrecić ja, być moze faktycznie poluźniło sie coś.. A jesli nie poluzniło sie nic to czeka Cie wymiana tej jakze waznej uszczelki i nie obchodz jakoś tego na sile... olej sie ma nijako do wycieku tak jak kolega wyzej powiedział, bo jesli wszystko szczelne to nie ma prawa go puscić.. :chytry:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 17:28 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lis 03, 2009 17:54

kolego egons uszczelka nie trzyma na kanale olejowym, to częsta przyczyna wycieku oleju w tym miejscu przy tych silnikach. Napewno masz wyciek z przodu po lewej stronie na rogu - tak? - tam jest kanał olejowy blisko brzegu głowicy.
Jak nie masz dużego wycieku to możesz dalej jeździć, ale jak się leje jak z kaczej :ass: to radzę wymienić uszczelkę, przy okazji splanować głowicę i wymienić uszczelniacze zaworów.
Nie sądzę, żeby dociągnięcie głowicy coś pomogło, jeżeli uszczelka jest stara to możesz ją rozszczelnić, gdyż napewno jest ona bardzo twarda i przypalona, także możesz jeszcze pogorszyć sprawę.


Obrazek
Obrazek

cyrulinski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pt lis 21, 2008 20:41
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: cyrulinski » wt lis 03, 2009 17:55

raczej w tym przypadku dociąganie nic nie da.Szkoda czasu i pracy,czeka cie raczej demontaż i prawdopodobnie również planowanie głowicy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lis 03, 2009 19:22

Jeżeli cieknie na kanale olejowym, to masz dokładnie taką samą sytuacje jak u mnie. Jakieś 1,5r. temu zaczęło lecieć właśnie na kanale olejowym - najpierw nieszczelność była mała, ale teraz poszło dalej w stronę filtra oleju i zaczął też lecieć płyn z układu chłodzenia. Na razie się nic nie miesza, silnik chodzi tak jak chodził, ale trzeba będzie nad tym pomyśleć.
Tylko z Twojego opisu wynika, ze twój wyciek nie jest wcale taki mały - skoro samochód znaczy teren i odpalisz go na trochę, a olej znów się pojawia. U mnie się po prostu poci, oleju i płynu chłodzącego ubywa, ale plam pod sobą nie robi. Także szykuj się na wymianę uszczelki.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt lis 03, 2009 19:32

A przy wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy można założyć uszczelkę bez planowania?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lis 03, 2009 19:37

człek pisze:A przy wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy można założyć uszczelkę bez planowania?
jak nie będzie wżerów na powierzchni głowicy to można bez planowania, choć warto splanować, wtedy masz pewność, ze masz gładką powierzchnie głowicy.


Obrazek
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 20:57

Planowanie głowicy traktuję jako ostateczność - dlaczego?Następuje zmiana stopnia sprężania a więc i ciśnień - LO benzyny zacznie się kłaniać(chociaż nie zawsze).Dla gazu nie ma to znaczenia gdyż LO gazu jest powyżej 100.
Wskazane jest przy tym dopełnić przegląd głowicy poprzez wymianę uszczelnień zaworów(kolega wyżej pisał) a także przetarcie grzybków z gniazdami zaworowymi. :pub:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 20:58 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lis 03, 2009 21:07

oldstaszek pisze:a także przetarcie grzybków z gniazdami zaworowymi. :pub:
ja nie przecierałem (ostatnia wymiana uszczelki przy 288 kkm), i śmiga dalej.


Obrazek
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lis 03, 2009 21:13

Robię to po prostu rutynowo aby po kilku tysiącach zaś nie ściągać bo zawory "dychają"... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lis 03, 2009 21:30

Panowie, jak mozna nie planować głowicy po wymianie uszczelki? Przeciez to watpliwe zeby była szczelność po włozeniu nowej uszczelki bez "idealnego" szlifu glowicy... chyba ze o czymś nie wiem jeszcze? z kazda wymiana tej uszczelki musi byc plan glowicy aby to było SZCZELNE! bo jak robić pod siebie to lepiej wcale nie robić.. tak jakby zalozyć za duza prezerwatywe :rotfl:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 21:36 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 341 gości