bierze olej po remoncie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

bierze olej po remoncie

Post autor: duchu123 » pn lis 02, 2009 17:19

Miałem remon silnika wymiana (rozrządu świec paska alternatora uszczelniacze i uszczelka) wcześnie brał mi 1l na 1000 teraz bierze mi 1l na 250km dosłownie bo miałem dobry stan oleju jak od mechanika wyjechałem i wyzerowałem licznik co może być nie tak po tym remoncie nie kopcił był biały dym powiedział że od gazu ale po przejechaniu 250 kopci jak smok i cieknie z rury olej
Wcześniej koplił ale po wymianie uszczelki i uszczelniaczy kopci na biało ale to ponoć normalne na gazie
Co mam zrobić ile to bendzie mnie kosztować mniejwięcej 300 500 1000 1500 2000 zł mniejwięcej i co mam zrobić teraz 1.6 16 gaz mobil półsyntetyk 148

byłem dzisiaj u mechanika co robił mi i sam nie wie co to jest sprawdzał przedmuchu nie ma mam zostawić i się zajmie co o tym sadzisie nie ma żadnych wycieków a może uszczelniacze złe wsadził zaraz wam przeslę zdjęcie pudełka

uszczelniacze Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 12:26 przez duchu123, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 17:36

a może uszkodził uszczelniacze przy zakładaniu , to jest dosyć delikatne , mojemu kumplowi meches założył uszczelniacze do góry nogami :bigok:



duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pn lis 02, 2009 17:56

a jak powinny być wsadzone ma może ktoś zdjęcie ??


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 18:00

mają najść na prowadnice zaworów , i mają tam siedzieć nieruchomo , a ni chodzić razem z trzonkiem zaworu , to jest tak jakbyś chciał założyć kapelusz na głowę odwrotnie :bigok:

[ Dodano: 02 Lis 2009 17:01 ]
poszukam fotki bo gdzieś tu była

[ Dodano: 02 Lis 2009 17:04 ]
szukajka coś mi nie działa



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn lis 02, 2009 21:56

Wymiana uszczelki - jakiej?
Dopowiedz - może coś tu "wisi".Taka ilość oleju na trzonkach zaworów to nawet nie umiem sobie wyobrazić dlaczego... :pub:
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 21:58 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 22:12

między trzonkiem zaworu a prowadnicą jest dopuszczalny luz 1 mm , jak osiem zaworów ma taki luz i nie ma uszczelek , to trochę oleju tam podejdzie



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn lis 02, 2009 22:19

miś fazi pisze:między trzonkiem zaworu a prowadnicą jest dopuszczalny luz 1 mm , jak osiem zaworów ma taki luz i nie ma uszczelek , to trochę oleju tam podejdzie
Skoryguj swój post - coś namieszałeś...może masz na uwadze bicie grzybka zaworu.
1 milimetr?... :pub:
PS. kiedyś wymieniałem zupełnie zwęglone a zżerał mi ok 6 litrów na 10kkm.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 22:21 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 22:25

wychylenie promieniowe grzybka zaworu ssącego max 1 mm , wydechowego 1,3 mm , jak tyle się wychyla promieniowo to i luz musi być taki



duchu123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 16:53
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: duchu123 » pn lis 02, 2009 22:27

uszczelke pod głowicą wymieniałem to co może być z moim problemem bo więcej pali oleju niż wcześniej


Sprzedam kostkę stacyjki, czujnik prędkości do MK4 - priv

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn lis 02, 2009 22:31

miś fazi pisze:wychylenie promieniowe grzybka zaworu ssącego max 1 mm , wydechowego 1,3 mm , jak tyle się wychyla promieniowo to i luz musi być taki
Skorygowałeś tylko przyjmujesz błędne rozumienie - zapominasz o proporcjach odległości grzybek-prowadnica oraz długość prowadnicy(dobrze obrazuj ą to rysunki - musiałbym takie zrobić).Ale to naszych kolegów nie musi interesować - są to szczegóły dla mechaników.
Przemyśl zagadnienie... :pub:

@duchu
Możliwe że wadliwa lub wadliwie położył uszczelkę i olej jest tłoczony z kanału olejowego do cylindra mikroszczeliną - sprawdzić trzeba na świecach i w cylindrach.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 22:35 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 22:32

oczywiście to jest maksymalne dopuszczalne , a dla tego bo ,w tych silnikach zawory są prostopadle do krzywek wałka rozrządu i nic strasznego się nie dzieje , na to są właśnie uszczelniacze trzonka zaworu

[ Dodano: 02 Lis 2009 21:33 ]
wiem o co Ci chodzi , trzeba przyjąć że to musimy podzielić na dwa

[ Dodano: 02 Lis 2009 21:38 ]
fakt jest wymiar wewnętrzny prowadnicy od 8,013 do 8,035 a średnica trzonka 7,96



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn lis 02, 2009 22:38

miś fazi pisze:oczywiście to jest maksymalne dopuszczalne , a dla tego bo ,w tych silnikach zawory są prostopadle do krzywek wałka rozrządu i nic strasznego się nie dzieje , na to są właśnie uszczelniacze trzonka zaworu

[ Dodano: 02 Lis 2009 21:33 ]
wiem o co Ci chodzi , trzeba przyjąć że to musimy podzielić na dwa
Wielkość dzielnika wyjdzie Ci z pomiaru gdy zastosujesz się do info zawartej w instrukcji(wysunięcie zaworu-otwarcie).
Ważne że zrozumieliśmy się... :pub:
Edit.
Podałeś wymiary nowych - zużycie może ten luz zwiększyć maksymalnie o 0,08mm(to nawet za dużo)
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 22:40 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Lakier
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 25, 2008 21:00
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Lakier » pn lis 02, 2009 22:39

Opieprz mechanika i tyle. Niech rozbiera silnik jeszcze raz. Zle naprawil, to niech robi jeszcze raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lis 02, 2009 22:40

oldstaszek pisze:
miś fazi pisze:oczywiście to jest maksymalne dopuszczalne , a dla tego bo ,w tych silnikach zawory są prostopadle do krzywek wałka rozrządu i nic strasznego się nie dzieje , na to są właśnie uszczelniacze trzonka zaworu

[ Dodano: 02 Lis 2009 21:33 ]
wiem o co Ci chodzi , trzeba przyjąć że to musimy podzielić na dwa
Wielkość dzielnika wyjdzie Ci z pomiaru gdy zastosujesz się do info zawartej w instrukcji(wysunięcie zaworu-otwarcie).
Ważne że zrozumieliśmy się... :pub:
:pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości