Pompa wtryskowa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lis 01, 2009 21:55

zamiast biadolić to poradźcie koledze ranczer56 coś od siebie albo przynajmniej wklejcie mu foty z rozbiórki jeśli posiadacie albo od razu odradźcie zabierania się za to samemu, wiadomo, że przy VP jest łatwiej bo nie trzeba odpinać cięgien itp. itd. wystarczy tylko odpiąć wtyczkę od nastawnika.


Obrazek

ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » ndz lis 01, 2009 22:05

Koledzy zapoznałem się z waszymi poradami i chyba jednak zdecyduję się dać zarobić pompiarzowi w warunkach garażowych raczej nie wykonalna taka wymiana czyli uszczelnienie inaczej mówiąc problemowe jeszcze tylko jedno ile może mnie to kosztować powiedzmy że pompę zdemontuję sam.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz lis 01, 2009 22:05

Sztomel pisze:zamiast biadolić to poradźcie koledze ranczer56 coś od siebie albo przynajmniej wklejcie mu foty z rozbiórki jeśli posiadacie albo od razu odradźcie zabierania się za to samemu, wiadomo, że przy VP jest łatwiej bo nie trzeba odpinać cięgien itp. itd. wystarczy tylko odpiąć wtyczkę od nastawnika.
pomoc już uzyskał :wink:

[ Dodano: 01 Lis 2009 21:07 ]
ranczer56 pisze:ile może mnie to kosztować powiedzmy że pompę zdemontuję sam.
ja 100 + materiał ( sekcja wysokiego ciśnienia i króćce wyjściowe , i cały duł pompy )

[ Dodano: 01 Lis 2009 21:18 ]
ranczer56, nr pompy podaj to dobiorę zestaw naprawczy, a kąt wtrysku sam ustawisz
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 22:18 przez vision, łącznie zmieniany 3 razy.



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » ndz lis 01, 2009 22:30

Okej Jutro



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lis 02, 2009 11:41

Moja rada jest taka: Zdejmij górę pompy (opisane w poradzie do gov moda), odkręć głowiczkę, naciągnij na nią nową uszczelkę i wysuwaj głowiczkę powoli i delikatnie, jednocześnie kontrolując czy nic się nie rozpada w środku i jeśli to możliwe przytrzymaj paluchami takie 2 grube sprężyny, żeby nie wyleciały, jak tylko wysuniesz na tyle, że pokaże się uszczelka rozetnij ją i zasadz nową i gotowe :) następnie napsikaj na tłoczek jakiegoś wd-40 i delikatnie spowrotem głowiczkę do pompy, jednocześnie musisz zwrócić uwagę czy tłoczek się nie zacina w głowiczce, lub na pierścieniu (dozowniku).

Podczas wymiany wskazane jest zachowanie czystości, przygotowanie miejsca pracy, dokładne umycie pompy przed rozbiórką i najpepiej nie dotykanie brudnymi paluchami niczego w pompie. Jeśli okłamałem w którymś miejscu to poprawcie. :bigok:

Jeśli coś ci się rozpadnie to napisz, porobię zdjęcia, podpowiem, leży u mnie parę pomp w garażu :)

[ Dodano: 02 Lis 2009 11:47 ]
Właściwie nie jestem pewny czy to się uda bo żeby zdjąć uszczelkę trzeba praktycznie wyjąc głowiczke, ale spróbować można, co do uszczelki to tam chyba nie idzie o-ring tylko uszczelka o przekroju kwadratowym
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 12:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » pn lis 02, 2009 21:41

Koledzy dziękuję wszystkim co zabrali głos w dyskusji i za porady ale tojest już wyższa matematyka i naprawa nie na garaż.Naprawę zlecę pompiarzowi bo myśl e że niech piekar piecze chleb pompiarz robi pompę a ja będę robił to co lubię i znam.Pozdrawiam.

[ Dodano: 05 Lis 2009 21:45 ]
Aby zamknąć temat pompa miała wyciek paliwa na połaczeniu głowiczki z korpusem ale przy rozbieraniu pompy okazało się że dobrze zrobiłem zlecając tą pracę pompiarzowi wszystkie uszczelki kwalifikowały się do wymiany i w warunkach garażowych ta praca była nie do wykonania Mam zrobioną czyli uszczelniną i koszt spory 200zl ale wiem że mam pompęustawioną i wyregulowaną na aparatach z dozowaniem włącznie .Dziękuję za szczere rady idobre przedstawienie rozwiązanie tematu a decyzję itak podjąć musiałem ja pozdrawiam wszystkich dyskutantów i czytających.

[ Dodano: 18 Gru 2009 15:47 ]
Zwykły mechanik by sobie może i poradził ale jedno małe ale nie wiem czy dysponuje sprzętem do regulacji pompy wtryskowej.Jest ona rozbierana istare ustawienia mogą być nie aktualne a tym samym mogą być problemy w eksploatacji.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości