dziwny problem ze zbieznoscia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

dziwny problem ze zbieznoscia

Post autor: motowalus » pn lis 02, 2009 00:44

Mam dziwny. Otoz wymienilem tuleje wahaczy, sprawdzilem swoznie wahaczy, koncowki drazkow kierowniczych. pojechalem na przeglad. wszystko bylo ok. jednak znosilo mi delikatnie samochod na prawo wiec pojechalem na ustawienie zbieznosci i geometrie. panowie poprawili kat przedniego lewego kola i stwierdzili ze ustawienia sa w normach. (na monitorze wszystkie wartosni pokanazly sie na zielono). wyjechalem i niby ok. samochod jechal w miare prosto - choc nadal dalo sie wychuc delikatne sciaganie na prawo. jednak gdy przejechalem sie zaladowany w 4 osoby zauwazylem cos dzinego. otoz samochod zaczal bardziej i juz dosc znacznie sciagac na prawo. kierownica musialem bardziej kontrowac. takze dosc dziwnie to wyglada pod obciazeniem sciaga bardziej niz gdy jade sam. choc nawet gdy podrozuje samemu czuje sciaganie. i nie mozna tego zwalic na pochylenie jezdni itp bo po zjechaniu na drugi pas sciaga nadal w prawo. troche mnie to irytuje takze moze mial ktos podobny problem? myslicie ze mimo ustawien w normach moze sciagac samochod? dodam tylko ze samochod byl sprawdzany i wszystkie punkty kontrolne nadwozia zgadzaja sie z fabrycznymi takze to z gory wykluczamy wypadkowa przeszlosc
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 08:52 przez motowalus, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 02, 2009 01:13

a ciśnienie w oponach ?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn lis 02, 2009 01:19

Kiedyś miałem przypadek, że opona sama w sobie dziwnym zbiegiem okoliczności powodowała ściąganie. Dodam, że ciśnienie w kołach było takie jak zalecił producent :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » pn lis 02, 2009 10:08

opony raczej odpadaja. na 3 roznych kompletach problem nadal wystepowal. cisnienie takie jak ma byc. ogolnie obstawialbym mimo wszystko zle ustawiona zbieznosc i geometrie tylko ten objaw mocniejszego sciagania pod obciazeniem mi nie pasuje.


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pn lis 02, 2009 11:00

Ja ostatnio pojechałem ustawić zbieżność bo po wymianie sworznia lekko ściąga w prawo okazało się że jest luz na górnym mocowaniu amortyzatora, a nic nie stuka. Może u kolegi coś na górze jest luz. U mnie niby bardzo mało ale to czuć podczas jazdy


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 11:14

motowalus, były 3 komplety opon, ale czy był jakiś komplet nowych? Bo jesli zakładałeś stare to mimo wszystko mogą być nierówno zdarte z powodu wcześniej źle ustawionej geometrii.

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 10:16 am ]
poza tym możesz poprosic tam gdiz eustawiają gemoetrię żeby powtórzyli pomiar z obciązeniem
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 11:15 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » pn lis 02, 2009 12:49

jeden komplet byl opon byl nowy. zastanawia mnie wlasnie te gorne mocowanie amortyzatora. jak wykryc tam luzy?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pn lis 02, 2009 23:00

U mnie to górne mocowanie sprawdzali na podniesionym samochodzie, trzymając koło jedną ręką na górze drugą na dole tak ja sprawdza się luz na łożysku. Widać było jak lekko rusza się cały amortyzator ze sprężyną na zewnątrz i z powrotem, aż 3 panów diagnostów było :) bo nie wiedzieli gdzie jest luz. Bo jednak guma aż tak bardzo się nie wybije


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » śr lis 04, 2009 00:23

czy mozna wymienic ta poduszke bez wyjmowania amortyzatorow z auta? powiedzmy odkrecic z gniazd amortyzator u gory, podniesc auto na lewarku ( wahacze z amorkami pojda w dol) i amortyzator wyjdzie z gniazda na tyle aby wyjac poduszke od dolu?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 04, 2009 07:46

Niedawno ktoś pisał że tak, ale zdaje się i tak trzeba w takiej metodzie założyć ściskacz do sprężyny i ścisnąć - żeby kolumna się skróciła


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » sob lis 07, 2009 13:32

jezeli bylaby to wina poduszek to podczas przyspieszania i hamowania nie powinien samochod plywac (znosic raz mocniej raz slabiej)? bo w sumie podczas przyspieszania przod sie unosi a hamowania siada czyli jezeli poduszki by padly to czuc byloby ta roznice


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lis 07, 2009 18:06

byc moze sprezyna prawego przedniego koła ma inną charakteystykę i siada bardziej pod obciążeniem niż ta z lewej. A mało kto pamięta ze zbierzność oraz kąty pochylenia koła zmieniają się wraz z pracą zawieszenia.
Trzeba powtórzyć badanie geo z obciążeniem.



szymon.saj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 15, 2010 11:54
Lokalizacja: Pszów
Kontakt:

Post autor: szymon.saj » pn lut 15, 2010 12:03

Możę odświeżę temat :) Czy koledze motowalus udało się zlokalizować przyczynę ściągania? Ponieważ mi też od dłuższego czasu ściaga w prawo, szczegolnie jak pasazer siedzi z boku ;P Byłem u mechanika i powiedział mi że może to być górne mocowanie amortyzatora :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 287 gości