[passat]utrata przyczepności

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 21:08

tomcio666 pisze: dopiero zaciągnięcie ręcznego spowodowało że koła przednie się dociążyły
żeby dociążyć przednie koła wystarczy odjąć gazu i nie trzeba zaciągać ręcznego :bigok:


:-k ...

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 21:44

tomcio666 pisze:wcisnąłem sprzęgło
nigdy nie wciskaj sprzęgła bo przestajesz wtedy hamować silnikiem i nie dociążasz kół przednich


:-k ...

pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » ndz lut 19, 2006 22:26

Najlepsza metoda: omijać szerokim łukiem ;) Mogą tam być "cuda" (np. otwarta studzienka). Oczywiście przed zwolnić, bo może nie dać się ominąć..
A fajowo się jeździ na dużym placu z dużymi kałużami ;) To uderzenie wody o podłogę! Ale jak raz postawiło mnie bokiem to speniałem ;))



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz lut 19, 2006 22:36

pajakgdynia pisze:Mogą tam być "cuda" (np. otwarta studzienka
Jakby byla, studzienka, na dodatek otwarta to by kauzy tam raczej nie bylo, bo woda by w nia splynela ;)


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz lut 19, 2006 22:43

tomcio666 pisze:a żebyś wiedział, wjechałem przy prędkości około 40 km/h w zaje
jak masz aquaplaning przy 40km/h to polecam zamiast ręcznego zakupic opony z bieznikiem - slicki nie sa dobre na deszcz :P

Jesli auto straciło przyczepność to hamowanie ręcznym czy nożnym nie ma kompletnie znaczenia - po prostu nie ma przyczepności i rękaw nie dociązy przednich kół - jedyne co może zrobić to ustawić auto w połączeniu z dodaniem gazu (mówimy o przednionapędówce) o ile auto jest nadsterowne.

Mi zdarza się aquaplanning przy prędkościach powyżej 80km/h (opony Goodyear Eagel Ventura - swoją drogą chyba najbardziej odporne na to zjawisko) - uwierz mi że w takich momentach rękaw jest ostatnią rzecza o której myślę :P

[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 9:52 pm ]
radek_GL pisze:czy w waszych VW też tak macie że wieżdzając szybko jedną stroną w kałuże koła jakby traciły przyczepność a wyjeżdżając z niej czuć szarpniecie ???
Niestety jest to nieuniknione - jak juz koledzy tłumaczyli. Mogę dodać tylko tylę że przed tym dość niebezpiecznym zjawiskiem ratuje omijanie kałuż i stosowanie opon z dobrym bieznikiem. Zeby uzmysłowic powagę tego zjawiska trzeba wiedzieć że producenci opon testuja je na zjawisko aquaplaningu na 3mm filmie wodnym. Takie warunki na polskich drogach po prostu nie istnieją :P, jesli dodamy do tego fakt że wiekszość z nas kupuje uzywki które czasami mają po 3mm bieznika to niewygląda to za wesoło.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz lut 19, 2006 23:09

inek01 pisze:pajakgdynia napisał/a:
Mogą tam być "cuda" (np. otwarta studzienka
Jakby byla, studzienka, na dodatek otwarta to by kauzy tam raczej nie bylo, bo woda by w nia splynela ;)
nie musi być studzienki wystarczy "kanciata" wyrwa w asfalcie i masz pogiete felgi albo nawet przeciętą oponę (pomijam to, że giną pokrywy od studzienek a studzienki bywają niedrożne) a jak to jest studzienka bez pokrywy to masz wyrwane zawieszenie z bolida



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 19, 2006 23:30

tomcio666 pisze:
sas_gti pisze:przypuszczam ze sam jestesd autorem tej metody
a żebyś wiedział, wjechałem przy prędkości około 40 km/h w zaje******stą kałużę a właściwie to było już małe jeziorko, zacząłem sobie jechać mimo skręconych kół prosto w barierę i dopiero zaciągnięcie ręcznego spowodowało że koła przednie się dociążyły i autko skręciło w ostatniej chwili, mój błąd przyznaję nie robi się tego jak przejeżdżamy szybko przez jakieś małe kałuże tak jak to pisali w poprzednich postach
kolego Ty sie uratowałęś przed barierą zaciągając ręczny a nie przed kałuża, opisujesz jak sie uchroniłeś od sytuacji wywołanej przez kałuże , ale z ręcznym na pewno sie przez kałuże nie przejeżdza....zastosoałeś bardzo ciekawy skrót myślowy tj "jak przejeżdzasz przez kałuze to ratujesz sie ręcznym"......jak sie okazuje zapomniałeś dodać ze tam była też bariera czyli należało wynać skręt...to wszytko mi wyjasnia czmu pioszesz o recznym
Ratujać sie zaciagnałeś reczny co jest uzasadnione w tej sytuacji, wiedzać ze zaraz wyjedziesz z kałuży mozna własnie recznym nadstawic auto w kierunku zakrętu, kiedy koła odzyskają przyczepnosc auto pojedzie tam gdzie jest skierowane....

Taka sama sytuacja mogła sie wydarzyc gdy tam był śnieg, to jest zwyczajna podsterownosć...


co do dociążania przodu przez zaciągniecie ręcznego to jest to wielka bzdura co ty mówisz, Zaciągajac ręczny powodujesz dociązenie tylnej osi. Zauważ żę jak podczas jazdy zaczunasz zaciągać reczny to tyłek przysida ( transfer % masy na tył)
Przód dociążasz odjęciem gazu, hamowaniem , bądz korektą lewą nogą podczas gdy prawa jest na gazie....uwierz mi że coś wiem o fizyce jazdy bo pare kśiążek o tym przeczytałem i zajawkowo sobie ćwicze w miarę możliwości...pozdrawiam



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pn lut 20, 2006 00:31

W tylnonapędowym pojeździe dostawczym produkcji polskiej trafiłem tylnym kołem w studzienkę. Mostu nie wyrwało, ale felga zrobiła się kwadratowa :(
Nawet dostałem odszkodowanie (ale tylko za zakup JEDNEJ FELGI I JEDNEJ OPONY!)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości