Golf 1.3i NZ szarpie i gaśnie na wolnych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mikołaj74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 31, 2009 01:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Golf 1.3i NZ szarpie i gaśnie na wolnych obrotach

Post autor: Mikołaj74 » sob paź 31, 2009 15:13

1) problemy z pracą na zimnym silniku:
a) na benzynie uruchamia się, ale po kilku sekundach gaśnie, po wychyleniu przepustnicy przerywa i z trudem wchodzi na obroty, jednakże po osiągnięciu ok. 3 tys. praca dalej jest płynna, jadąc ma się wrażenie poruszania się skokami, czas ciągnięcia jest dłuższy a przerwy krótsze,
b) na gazie: po przełączeniu na gaz na wolnych nie gaśnie, ale ma dziurę ok. 2tys., przestaje ciągnąć , przerywa, ale jak wejdzie na ok. 3 tys. zaczyna wkręcać się normalnie, czyli podobnie jak na benzynie, gdy dławi się ok. 2 tys. słychać odgłos szybkiego włączania i rozłączania przekaźnika w centralce gazy wewnątrz samochodu

2) gdy silnik prawie nagrzany (wskazówka za białym polem, ok. 60 st.): skal problemu ulega złagodzeniu

3) gdy silnik osiąga normalna temperaturę pracy (wskazówka pionowo, ok. 90 st.): wszystkie powyższe objawy znikają zarówno na benzynie jak i na gazie, uruchamia się bez problemu, normalnie wkręca się na obroty

Sprawdzone:
- czujnik temperatury (niebieski) na zimnym ma 2,65 kΩ, na częściowo nagrzanym (ok. 60 st.) 600 Ω, wydaje się działać prawidłowo, uznaję za sprawny
- przepływomierz pracuje płynnie w całym zakresie wychylenia, na rozgrzanym żadnych objawów nie ma, więc uznaję też za sprawny
- na analizatorze spalin parametry w normie na benzynie i gazie

Proszę o radę co można jeszcze sprawdzić.

Pozdrawiam Mikołaj
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 18:22 przez Mikołaj74, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » sob paź 31, 2009 15:39

sprawdz podcisnienia czy sa dobrze podlaczone
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 15:39 przez KLASSIK, łącznie zmieniany 1 raz.


www.cultstyle.pl

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » sob paź 31, 2009 16:08

sprawdz czujnik halla

[ Dodano: 31 Paź 2009 15:11 ]
a co do przewodow pod ciśnienia tez sa ważna czy dobrze są podłączone i nie dziurawe


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Awatar użytkownika
Mikołaj74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 31, 2009 01:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mikołaj74 » sob paź 31, 2009 18:11

KLASSIK, które przewody podcisnieniowe maja znaczenie tylko przy zimnym silniku?
makx, dlaczego czujnik halla działa poprawnie przy nagrzanym silniku?



Awatar użytkownika
zeton
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 650
Rejestracja: śr paź 10, 2007 13:23
Lokalizacja: NoVWa Sól
Kontakt:

Post autor: zeton » ndz lis 01, 2009 00:42

Mikołaj74,
600 Ω, wydaje się działać prawidłowo
przy 90C powinien miec ok 250 omów . .



Awatar użytkownika
Mikołaj74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob paź 31, 2009 01:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mikołaj74 » wt lis 17, 2009 23:54

po różnych sprawdzeniach okazało sie, że na masie pojawiaja sie piki napięcia o amlitudzie powyżej 1kV (przekroczony zakres woltomerza) mogące pochodzić jedynie z cewki, po jej wymiane Golfik śmiga wzorowo

Pozdrawiam
Mikołaj



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości