1.8 RP - problem na ciepłym silniku.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ptaszek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lut 12, 2009 12:11
Lokalizacja: Broniszów

Post autor: ptaszek89 » sob paź 31, 2009 00:41

No właśnie LPG jest? jeśli nie sprawdzałeś czy komputer łapie błędy to proponuje( jeśli auto na lpg)- odpal auto jak zwykle z tym że nie przełączaj na lpg, zrób troche km aż silnik złapie temperature, wyłącz silnik i ponownie uruchom. zdaj relacje jak silnik na to zareagował tzn czy już odpalił normalnie bez zalewania. Myśle też że może to byc nie szczelnosc wtrysku a konkretnie przepona która jest odpowiedzialna za odprowadzanie zbędnego paliwa, możliwe że silnik wtedy pracuje na dwa paliwa. no ale jesli masz tylko benzyne to trzeba myślec nad czymś innym...
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 00:54 przez ptaszek89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 31, 2009 00:42

ptaszek89 pisze:No właśnie LPG jest? jeśli nie sprawdzałeś czy komputer łapie błędy to proponuje( jeśli auto na lpg)- odpal auto jak zwykle z tym że nie przełączaj na lpg, zrób troche km aż silnik złapie temperature, wyłącz silnik i ponownie uruchom. zdaj relacje jak silnik na to zareagował tzn czy już odpalił normalnie bez zalewania.
tylko przydałby sie reset wczesniej kompa :)

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 11:49 pm ]
juz wiem, w lipcu była zmiana , do lipca klepali RPki w pasku , a pozniej weszy ABSy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Przem_sd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob cze 30, 2007 18:52
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Post autor: Przem_sd » sob paź 31, 2009 00:58

wojtf23 pisze:koledzy ja mam podobna sprawe w swoim RP tylko ze mu sie to dzieje na zimnym i na cieplym silniku ale oprocz tego dzieje mu sie co jakis czas taka rzecz ze mu wchodza obroty i stoja powiedzmy miedzy 1500 a 2000 a ostatnio nawet staly przy 3000 i tak stoja i jak mu sie odwidzimy to mu spadaja do prawidlowych obrotow nawet niekeidy spadna po przejechaniu 10 kilosow. i tak mu sie dzieje jak mu odbije
wiec moze to byc
1 wina czujnika połozenia przepustnicy
2 silniczka krokowego
3 mozliwe ze nieszczelności na wtrysku

więc odkręć wtrysk i poskładaj go dając na uszczelkę gumową odrobinę silikonu temperaturowego, potem wyjmij silniczek krokowy i delikatnie go otwórz, pamietaj by delikatne to robić gdyż plastik z jakiego silniczek jest wykonany często pod wpływem temperatury staje sie bardzo kruchy i jesli powyłamujesz zaczepy to moze miec to niepożądane skutki w pracy silniczka . potem wyczysc szmatka nawilżoną benzyną estarkcyjną zębatke w silniczku gdyz napewno jest tam juz troche brudu i opiłków plastiku który sie wyciera podczas pracy silniczka. wez papier scierny o ziarnictosci ok 400 i delikatnie przeczyśc styki samego silniczka a taże metalowych styków uważając by ich nie powyginać, potem umyj jeszcze raz wszystko i posmaruj zwykłym smarem (delkiatnie,nie przesadzając z ilością) zębatkę.
jesli masz smar bezsiarkowy przewodzący prąd możesz posmarować dwa styki samego silniczka.
potem poskładaj wszystko i zdejmij kleme z aku na jakies 20 min potem załóż ja zpowrotem, odpal auto bez dodawania gazu i zagrzej go do momentu włączenia się wentylatora...

jesli to nie pomoze to moze to byc wina czujnika połozenia przepustnicy, ale tego nie polecam rozkrecac gdzyz po takiej ingerencji zaczynaja sie problemy z tymi czujnikami...
pozdrawiam


mkI- 1.3-sprzedane
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 31, 2009 01:20

Przem_sd pisze:więc odkręć wtrysk i poskładaj go dając na uszczelkę gumową odrobinę silikonu temperaturowego
najpirw trzeba sprawdzic czy jest wogol sens to robic :)
Przem_sd pisze:2 silniczka krokowego
na zimnym tez by szalał.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob paź 31, 2009 09:30

guti pisze:jzeli czujnik jest sprawny, to na ciepłym po odpaleniu obroty wzrastaja jak sie odepnie kostke.
no u mnie np jak jest cieply sciagne wtyczke z czujnika i nie ma zadnej zmiany chodzi jak nalezy, wiec wydaje mi sie ze przez odpiecie wtyczki na cieplym Gruby007, moze stwierdzic czy to wina czujnika czy nie.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 31, 2009 09:44

kawowy19 pisze:, wiec wydaje mi sie ze przez odpiecie wtyczki na cieplym Gruby007, moze stwierdzic czy to wina czujnika czy nie.
no to u Ciebie jest sprawny i u mnie tez.
U Ciebie nie ma zmiany a u mnie obroty wzrastaja ,a jeszcze prosciej jest mirniczkiem sprawdzic opornosc w zaleznosci od temp :)

temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]

0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob paź 31, 2009 13:00

hehe guti, a nie sadzisz ze ktos z nas ma niesprawny czujnik?? bo przecież skoro u Ciebe podnosi a u mnie nie to u kogos jest nie tak, chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie... a dodam ze sprawdzałem sobie opornosci na czujniku i są ok :okej:
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 13:08 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 31, 2009 14:07

guti, kawowy19, obaj macie racje i obaj sie mylicie :helm:

zauważcie że czujnik zmienia swoją rezystancje zależnie od temperatury i zależnie od tego jakie jest uszkodzenie czujnika to będzie albo problem na zimnym albo na ciepłym albo w obu przypadkach.
kawowy19 pisze:chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie
w abs nie ma niebieskiego i czarnego czujnika, w ich miejsce jest (a przynajmniej powinien byc) jeden 4ro pinowy :chytry: a pozatym jakim cudem masz wmk2 ABS ? swap?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob paź 31, 2009 15:48

kawowy19 pisze:hehe guti, a nie sadzisz ze ktos z nas ma niesprawny czujnik?? bo przecież skoro u Ciebe podnosi a u mnie nie to u kogos jest nie tak, chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie... a dodam ze sprawdzałem sobie opornosci na czujniku i są ok :okej:
oo zawuwazylem ze po resecie tak sie dzieje, pozniej jak juz pojezdze na LPG to nie ma roznicy w przypadku odpiecia kostki :) ja tez sprawdzalem czujnik mierniczkiem :) sprawny :)


mate64 pisze:guti, kawowy19, obaj macie racje i obaj sie mylicie :helm:
to Ci paradoks no :D



mate64 pisze:w abs nie ma niebieskiego i czarnego czujnika, w ich miejsce jest (a przynajmniej powinien byc) jeden 4ro pinowy :chytry: a pozatym jakim cudem masz wmk2 ABS ? swap?
kolega ma zapewne sam blok i głowice , a czujniki na wezu sa od stargo silnika :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 31, 2009 18:46

kolega ma zapewne sam blok i głowice , a czujniki na wezu sa od stargo silnika
z tego co sie orientuje blok w i głowica abs'a są identyczne z rp, abs ma chyba inny wałek i tłoki, no i oczywiscie soft :helm:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Gruby007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sie 15, 2009 19:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Gruby007 » sob paź 31, 2009 19:22

Witam. Mam samą benzynę, silniczek krokowy niedawno miałem wymieniany, podstawa wtrysku cała, wtrysk czyścił mechanik i powiedział że jest wporządku.
na zimnym silniku po odłączeniu wtyczki z czujnka obroty spadają, a jak się przejechałem na zdjętej wtyczce to szarpał na zimnym silniku identycznie jak na ciepłym z podpiętą wyczką.. Czujnik już zamówiłem w sklepie, na poniedziałek będzie.

Mam pytanie co do kodów błyskowych, bo na forum znalazłem opis jak nalezy zrobić ale obrazki się nie ładują i nie wiem jakich przyrządów trzeba użyć i gdzie się podpiąć...



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob paź 31, 2009 20:43

mate64, tak swap dlatego mam 4pinowy :helm:
ale wydaje mi sie ze reakcja powinna byc taka sama skorto na cieplym silniku komp bieze sygnal z sondy to sciagniecie wtyczki z czujnika nie powinno zmieniac pracy silnika...czy sie myle moze???

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 19:46 ]
guti pisze:kolega ma zapewne sam blok i głowice , a czujniki na wezu sa od stargo silnika :)
powtarzam ze mam calego ABSa :bigok: razem z wszystkim :)
mialem gazsnikowca wiec przelozylem wszystko bo tak prtosciej :)



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob paź 31, 2009 20:53

kawowy19 pisze:bieze sygnal z sondy to sciagniecie wtyczki z czujnika nie powinno zmieniac pracy silnika...czy sie myle moze???
Nie tylko z osndy, ale i z czujników.

[ Dodano: 31 Paź 2009 19:54 ]
Gruby007 pisze:Mam pytanie co do kodów błyskowych, bo na forum znalazłem opis jak nalezy zrobić ale obrazki się nie ładują i nie wiem jakich przyrządów trzeba użyć i gdzie się podpiąć...
odszukujesz złącze diagnostyczne i podłączasz się jakąś lampką (diodą, żarówką) do + i do złącza, resztę wyczytałeś w opisie
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 20:54 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob paź 31, 2009 20:59

Gruby007 pisze:na zdjętej wtyczce to szarpał na zimnym silniku identycznie jak na ciepłym z podpiętą wyczką.
mogles kolego jeszcze sprawdzic jakby bylo na cieplym z odpieta wtyczka z czujnika to bys wiedzial czy to wina czujnika, bo skoro na zimnym szarpal ze zdjeta wtyczka to wszystko ok pytanie czy faktycznie na cieplym ten czujnik nie swiruje i nie podaje sygnalu o zimnymn silniku i przez to zalewa go i warjuje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości