1.8 RP - problem na ciepłym silniku.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
No właśnie LPG jest? jeśli nie sprawdzałeś czy komputer łapie błędy to proponuje( jeśli auto na lpg)- odpal auto jak zwykle z tym że nie przełączaj na lpg, zrób troche km aż silnik złapie temperature, wyłącz silnik i ponownie uruchom. zdaj relacje jak silnik na to zareagował tzn czy już odpalił normalnie bez zalewania. Myśle też że może to byc nie szczelnosc wtrysku a konkretnie przepona która jest odpowiedzialna za odprowadzanie zbędnego paliwa, możliwe że silnik wtedy pracuje na dwa paliwa. no ale jesli masz tylko benzyne to trzeba myślec nad czymś innym...
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 00:54 przez ptaszek89, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
tylko przydałby sie reset wczesniej kompaptaszek89 pisze:No właśnie LPG jest? jeśli nie sprawdzałeś czy komputer łapie błędy to proponuje( jeśli auto na lpg)- odpal auto jak zwykle z tym że nie przełączaj na lpg, zrób troche km aż silnik złapie temperature, wyłącz silnik i ponownie uruchom. zdaj relacje jak silnik na to zareagował tzn czy już odpalił normalnie bez zalewania.
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 11:49 pm ]
juz wiem, w lipcu była zmiana , do lipca klepali RPki w pasku , a pozniej weszy ABSy
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
wiec moze to bycwojtf23 pisze:koledzy ja mam podobna sprawe w swoim RP tylko ze mu sie to dzieje na zimnym i na cieplym silniku ale oprocz tego dzieje mu sie co jakis czas taka rzecz ze mu wchodza obroty i stoja powiedzmy miedzy 1500 a 2000 a ostatnio nawet staly przy 3000 i tak stoja i jak mu sie odwidzimy to mu spadaja do prawidlowych obrotow nawet niekeidy spadna po przejechaniu 10 kilosow. i tak mu sie dzieje jak mu odbije
1 wina czujnika połozenia przepustnicy
2 silniczka krokowego
3 mozliwe ze nieszczelności na wtrysku
więc odkręć wtrysk i poskładaj go dając na uszczelkę gumową odrobinę silikonu temperaturowego, potem wyjmij silniczek krokowy i delikatnie go otwórz, pamietaj by delikatne to robić gdyż plastik z jakiego silniczek jest wykonany często pod wpływem temperatury staje sie bardzo kruchy i jesli powyłamujesz zaczepy to moze miec to niepożądane skutki w pracy silniczka . potem wyczysc szmatka nawilżoną benzyną estarkcyjną zębatke w silniczku gdyz napewno jest tam juz troche brudu i opiłków plastiku który sie wyciera podczas pracy silniczka. wez papier scierny o ziarnictosci ok 400 i delikatnie przeczyśc styki samego silniczka a taże metalowych styków uważając by ich nie powyginać, potem umyj jeszcze raz wszystko i posmaruj zwykłym smarem (delkiatnie,nie przesadzając z ilością) zębatkę.
jesli masz smar bezsiarkowy przewodzący prąd możesz posmarować dwa styki samego silniczka.
potem poskładaj wszystko i zdejmij kleme z aku na jakies 20 min potem załóż ja zpowrotem, odpal auto bez dodawania gazu i zagrzej go do momentu włączenia się wentylatora...
jesli to nie pomoze to moze to byc wina czujnika połozenia przepustnicy, ale tego nie polecam rozkrecac gdzyz po takiej ingerencji zaczynaja sie problemy z tymi czujnikami...
pozdrawiam
mkI- 1.3-sprzedane
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest
mkII fire&ice- 1.8 RP- sprzedane
Passat b3 vr6-sprzedane
mkII 1.6 PN 2EE- jest
no u mnie np jak jest cieply sciagne wtyczke z czujnika i nie ma zadnej zmiany chodzi jak nalezy, wiec wydaje mi sie ze przez odpiecie wtyczki na cieplym Gruby007, moze stwierdzic czy to wina czujnika czy nie.guti pisze:jzeli czujnik jest sprawny, to na ciepłym po odpaleniu obroty wzrastaja jak sie odepnie kostke.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no to u Ciebie jest sprawny i u mnie tez.kawowy19 pisze:, wiec wydaje mi sie ze przez odpiecie wtyczki na cieplym Gruby007, moze stwierdzic czy to wina czujnika czy nie.
U Ciebie nie ma zmiany a u mnie obroty wzrastaja ,a jeszcze prosciej jest mirniczkiem sprawdzic opornosc w zaleznosci od temp
temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]
0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
hehe guti, a nie sadzisz ze ktos z nas ma niesprawny czujnik?? bo przecież skoro u Ciebe podnosi a u mnie nie to u kogos jest nie tak, chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie... a dodam ze sprawdzałem sobie opornosci na czujniku i są ok
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 13:08 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
guti, kawowy19, obaj macie racje i obaj sie mylicie
zauważcie że czujnik zmienia swoją rezystancje zależnie od temperatury i zależnie od tego jakie jest uszkodzenie czujnika to będzie albo problem na zimnym albo na ciepłym albo w obu przypadkach.
zauważcie że czujnik zmienia swoją rezystancje zależnie od temperatury i zależnie od tego jakie jest uszkodzenie czujnika to będzie albo problem na zimnym albo na ciepłym albo w obu przypadkach.
w abs nie ma niebieskiego i czarnego czujnika, w ich miejsce jest (a przynajmniej powinien byc) jeden 4ro pinowy a pozatym jakim cudem masz wmk2 ABS ? swap?kawowy19 pisze:chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
oo zawuwazylem ze po resecie tak sie dzieje, pozniej jak juz pojezdze na LPG to nie ma roznicy w przypadku odpiecia kostki ja tez sprawdzalem czujnik mierniczkiem sprawnykawowy19 pisze:hehe guti, a nie sadzisz ze ktos z nas ma niesprawny czujnik?? bo przecież skoro u Ciebe podnosi a u mnie nie to u kogos jest nie tak, chyba ze to jest roznica miedzy silnikami ABS i RP ale watpie... a dodam ze sprawdzałem sobie opornosci na czujniku i są ok
to Ci paradoks nomate64 pisze:guti, kawowy19, obaj macie racje i obaj sie mylicie
kolega ma zapewne sam blok i głowice , a czujniki na wezu sa od stargo silnikamate64 pisze:w abs nie ma niebieskiego i czarnego czujnika, w ich miejsce jest (a przynajmniej powinien byc) jeden 4ro pinowy a pozatym jakim cudem masz wmk2 ABS ? swap?
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Witam. Mam samą benzynę, silniczek krokowy niedawno miałem wymieniany, podstawa wtrysku cała, wtrysk czyścił mechanik i powiedział że jest wporządku.
na zimnym silniku po odłączeniu wtyczki z czujnka obroty spadają, a jak się przejechałem na zdjętej wtyczce to szarpał na zimnym silniku identycznie jak na ciepłym z podpiętą wyczką.. Czujnik już zamówiłem w sklepie, na poniedziałek będzie.
Mam pytanie co do kodów błyskowych, bo na forum znalazłem opis jak nalezy zrobić ale obrazki się nie ładują i nie wiem jakich przyrządów trzeba użyć i gdzie się podpiąć...
na zimnym silniku po odłączeniu wtyczki z czujnka obroty spadają, a jak się przejechałem na zdjętej wtyczce to szarpał na zimnym silniku identycznie jak na ciepłym z podpiętą wyczką.. Czujnik już zamówiłem w sklepie, na poniedziałek będzie.
Mam pytanie co do kodów błyskowych, bo na forum znalazłem opis jak nalezy zrobić ale obrazki się nie ładują i nie wiem jakich przyrządów trzeba użyć i gdzie się podpiąć...
mate64, tak swap dlatego mam 4pinowy
ale wydaje mi sie ze reakcja powinna byc taka sama skorto na cieplym silniku komp bieze sygnal z sondy to sciagniecie wtyczki z czujnika nie powinno zmieniac pracy silnika...czy sie myle moze???
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 19:46 ]
mialem gazsnikowca wiec przelozylem wszystko bo tak prtosciej
ale wydaje mi sie ze reakcja powinna byc taka sama skorto na cieplym silniku komp bieze sygnal z sondy to sciagniecie wtyczki z czujnika nie powinno zmieniac pracy silnika...czy sie myle moze???
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 19:46 ]
powtarzam ze mam calego ABSa razem z wszystkimguti pisze:kolega ma zapewne sam blok i głowice , a czujniki na wezu sa od stargo silnika
mialem gazsnikowca wiec przelozylem wszystko bo tak prtosciej
Nie tylko z osndy, ale i z czujników.kawowy19 pisze:bieze sygnal z sondy to sciagniecie wtyczki z czujnika nie powinno zmieniac pracy silnika...czy sie myle moze???
[ Dodano: 31 Paź 2009 19:54 ]
odszukujesz złącze diagnostyczne i podłączasz się jakąś lampką (diodą, żarówką) do + i do złącza, resztę wyczytałeś w opisieGruby007 pisze:Mam pytanie co do kodów błyskowych, bo na forum znalazłem opis jak nalezy zrobić ale obrazki się nie ładują i nie wiem jakich przyrządów trzeba użyć i gdzie się podpiąć...
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 20:54 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
mogles kolego jeszcze sprawdzic jakby bylo na cieplym z odpieta wtyczka z czujnika to bys wiedzial czy to wina czujnika, bo skoro na zimnym szarpal ze zdjeta wtyczka to wszystko ok pytanie czy faktycznie na cieplym ten czujnik nie swiruje i nie podaje sygnalu o zimnymn silniku i przez to zalewa go i warjujeGruby007 pisze:na zdjętej wtyczce to szarpał na zimnym silniku identycznie jak na ciepłym z podpiętą wyczką.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 192 gości