1.8 RP - problem na ciepłym silniku.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 RP - problem na ciepłym silniku.
Witam. Mam golfa silnik 1.8 RP, mam problem bo na ciepłym silniku auto dusi się dławi, i często nawet gaśnie... Mechanik powiedział że to może być moduł zapłonowy, wymieniłem i dalej to samo... Zaznaczam, że rzecz się dzieje tylko na CIEPŁYM silniku! Czy ktoś może wie co to może być? Może ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
a jeśli czujnik daje sygnał że silnik ciągle zimny , nie może dostawać za dużej dawki paliwa ? i go zalewakawowy19 pisze:skoro tylko na ciepłym moze sonde juz szlak trafil ;/ a wszytskie wezeyki podcisnieniowe sprawne, dobrze zalozone???
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 13:51 ]
miś fazi, skoro na cieplym to czujnik temp nie powinien działac....
omomierzem , wsadzić do wody i podgrzewać , mierząc rezystencje , dane oporu w różnych temperaturach masz podane na forum , albo wymienić na inny , nie jest drogi
[ Dodano: 30 Paź 2009 14:13 ]
w takich przypadkach jak Twój , powinno się zaczynać poszukiwania od tego czujnika , to podstawa , oczywiście niekoniecznie on musi być winny
[ Dodano: 30 Paź 2009 14:13 ]
w takich przypadkach jak Twój , powinno się zaczynać poszukiwania od tego czujnika , to podstawa , oczywiście niekoniecznie on musi być winny
to faktycznie jest to mozliwe aczkolwiek zazywczaj jak czujniki siadaja to zimny nie dziala i na zimnym silniki swiruja a bardzo latwo to przeciez sprawdzic jak odlaczy na cieplym czujnik to powinno byc ok a jesli nie jest nadal to znaczy ze cujnik nie ma winy ja jednak bym czujnik wykluczyl...miś fazi pisze:a jeśli czujnik daje sygnał że silnik ciągle zimny , nie może dostawać za dużej dawki paliwa ? i go zalewa
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 15:39 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
koledzy ja mam podobna sprawe w swoim RP tylko ze mu sie to dzieje na zimnym i na cieplym silniku ale oprocz tego dzieje mu sie co jakis czas taka rzecz ze mu wchodza obroty i stoja powiedzmy miedzy 1500 a 2000 a ostatnio nawet staly przy 3000 i tak stoja i jak mu sie odwidzimy to mu spadaja do prawidlowych obrotow nawet niekeidy spadna po przejechaniu 10 kilosow. i tak mu sie dzieje jak mu odbije
pomozecie
pomozecie
jeryk10, mylisz sie jeśli jest uwalony olejem z np. cieknącej usczelki dekla to mycie jest wręcz wskazane.
[ Dodano: 30 Paź 2009 22:30 ]
wojtof, odpal motor i popsikaj sporo WD 40 w okolice podstawki, jeśli jest nieszczelność i zaciągnie WD to usłyszysz zmianę w pracy silnika (wzrost lub spadek obrotów).
Krokowiec sprawdza sie z grubsza podłączając napięcie 4,5 volta dominus do pinu 1 a plus do 2, powinien sie wysunąć a po zaminie biegunów na odwrót, schować a druga sprawa to sprawdzenie oporu między pinem 3 i 4 czyli działanie stycznika hamowania silnikiem. Jeśli silniczek jest zamknięty opór powinien być niewielki, jesli otwarty opór powinien być w nieskończoność. To tak z grubsza.
Ale zanim zaczniesz kombinować sprawdź czy przypadkiem nie chaczy sie gdzieś linka gazu, i czy nie jest zbyt mocno naciągnięta.
[ Dodano: 30 Paź 2009 22:31 ]
Gruby007, jest LPG? Reset kompa był? Kody błyskowe co mówią?
[ Dodano: 30 Paź 2009 22:30 ]
wojtf23 pisze:ok dzieki ale tez mi powiedziano ze podstawka pod wytryskiem mogla peknac i lapie lewe powietrze
a jak sprawdzic silniczek krokowy??
wojtof, odpal motor i popsikaj sporo WD 40 w okolice podstawki, jeśli jest nieszczelność i zaciągnie WD to usłyszysz zmianę w pracy silnika (wzrost lub spadek obrotów).
Krokowiec sprawdza sie z grubsza podłączając napięcie 4,5 volta dominus do pinu 1 a plus do 2, powinien sie wysunąć a po zaminie biegunów na odwrót, schować a druga sprawa to sprawdzenie oporu między pinem 3 i 4 czyli działanie stycznika hamowania silnikiem. Jeśli silniczek jest zamknięty opór powinien być niewielki, jesli otwarty opór powinien być w nieskończoność. To tak z grubsza.
Ale zanim zaczniesz kombinować sprawdź czy przypadkiem nie chaczy sie gdzieś linka gazu, i czy nie jest zbyt mocno naciągnięta.
[ Dodano: 30 Paź 2009 22:31 ]
Gruby007, jest LPG? Reset kompa był? Kody błyskowe co mówią?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no niekoniecznie jak padnie niebieski, to na ciepłym go przelewa bo... ECU dostaje info, ze silnik jest zimny , daje wiecej paliwa, a silnik tego nie przepalikawowy19 pisze:zazywczaj jak czujniki siadaja to zimny nie dziala i na zimnym silniki swiruja a bardzo latwo to przeciez sprawdzic jak odlaczy na cieplym czujnik to powinno byc ok a jesli nie jest nadal to znaczy ze cujnik nie ma winy ja jednak bym czujnik wykluczyl...
jzeli czujnik jest sprawny, to na ciepłym po odpaleniu obroty wzrastaja jak sie odepnie kostke.
moze to byc tez i sonda, ale to zazwyczaj przejawia sie po kilku minutach od odpałki, zaraz jak przestanie ECU czytac info z TPSa. Jak sonda nagrzeje sie do temp pracy
a co np z czujnikiem halla ?:) na ciepłym on daje sie we znaki
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości