Zmiana biegów, ekonomiczna jazda maksymalny moment obrotowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pennypl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 00:23
Lokalizacja: Słupsk

Zmiana biegów, ekonomiczna jazda maksymalny moment obrotowy

Post autor: pennypl » pt paź 30, 2009 03:40

Czy aby jezdzic ekonomicznie trzeba sie trzymac obrotow silnika w zakresie maksymalnego momentu obrotowego ?

Mam silnik 1,6 SR benzyna. Wg. ksiazki wynosi okolo 3800. Czyli zmiana przy okolo 4000 jest najbardziej ekonomiczna dla tego silnika ? Czy moze odnosi sie to raczej do dynamiki jazdy nie koniecznie najbardziej ekonomicznej.

Poki co jezdze zmieinajac biegi na wyczucie i zazwyczaj robilem to przy 2800-3000 obrotow, ale zastanawia mnie powyzsze...

Jeszcze jedno to o co chodzi z tymi wartosciami przelozen w ksiazcze serwisowej, np:
1 bieg - 3,46
2 bieg - 1,94
3 bieg - 1,37

wsteczny - 3,17
przelozenie przekladni glownej - 4,25

co oznaczaja te liczby i jak je inerpretowac w praktyce ? Przeliczac jakos ?
Dodaje zalacznik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt paź 30, 2009 08:09

pennypl pisze:odnosi sie to raczej do dynamiki jazdy
tak dokładnie
a zauważ, że co do ekonomiki to producenci podają spalanie na 5 biegu przy prędkości 80 - 90 km/h i tamten poziom obrotów należy do najekonomiczniejszych czyli około 2500obr/min
najprościej zmiejszyć spalanie poprzez hamowanie silnikiem dojeżdzając do skrzyżowań itp. poszukaj o eko drivingu na necie, jest tego sporo :bigok:
pennypl pisze:zmieinajac biegi na wyczucie i zazwyczaj robilem to przy 2800-3000 obrotow
i to jest jak najbardziej ok, gdyż jak to co poniektórzy robią zmienją już po 2000obr na wyższy a wtedy silnik zdecydowanie dostaje po d...e
ja wyznaję zasadę by zmieniać biegi tak by obroty po zmianie nie były niższe niż 2000 i nie kręcić powyżej 4500 (czasami cza pod czerwone :helm: )


Obrazek

pennypl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 00:23
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pennypl » pt paź 30, 2009 12:01

no to jednak dobrze jezdzilem, bo i na biegu dojezdzam do skrzyzowania i staram sie trzymac powyzej 2000
Tylko teraz do jakiej wartosci obrotow jest odciecie przy dojezdzie na biegu ? 1500 ?
Jak interpretowac ta tabelke ?
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 14:24 przez pennypl, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt paź 30, 2009 14:24

pennypl pisze:odciecie przy dojezdzie na biegu ?
ja zawsze redukuję po kolei aż do 2ki
co do odciecia to nie słyszłem ale raczej do 900około - tyle co krokowiec trzyma przy wysprzęglaniu a 800 na luzie


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 250 gości