[passat]utrata przyczepności

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

[passat]utrata przyczepności

Post autor: radek_GL » ndz lut 19, 2006 13:32

czy w waszych VW też tak macie że wieżdzając szybko jedną stroną w kałuże koła jakby traciły przyczepność a wyjeżdżając z niej czuć szarpniecie ???

Oczywiście samochód niema żadnych zabezpieczeń zabezpieczeń stylu ASR ESP
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 20:28 przez radek_GL, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 19, 2006 13:33

oczywiscie ze tak :helm:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz lut 19, 2006 13:38

Przy okolo 100km/h (zalezy jeszcze od opon) robi sie efekt tzw aquaplaningu (opona nie nadarza odbierac wody) wynikiem tego jest utrata przyczepnosci. Szarpniecie to juz normalna rzecz po przywroceniu przyczepnosci.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lut 19, 2006 13:38

To zjawisko nazywa sie aquaplaning.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz lut 19, 2006 15:10

radek_GL pisze:czy w waszych VW też tak macie że wieżdzając szybko jedną stroną w kałuże koła jakby traciły przyczepność a wyjeżdżając z niej czuć szarpniecie ???

Oczywiście samochód niema żadnych zabezpieczeń zabezpieczeń stylu ASR ESP
tak jak koledzy napisali to aquaplaning, jego skutkiem ubocznym może być opuszczenie jezdni lub zarzucenie na lewy pas jezdni



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lut 19, 2006 15:48

a pomóc może na to przyhamowanie ręcznym hamulcem oczywiście bez przesady ale to już najlepiej poćwiczyć gdzieś w odpowiednim miejscu
hmmm, przy większej prędkości to chyba troszq ryzykowne... :)


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 19, 2006 15:59

wojteks, albo na prawy, skonczyc to sie to moze bardzo róznie
tomcio666, chyba raczysz żatrować? jeszcze ktos spróbuje i sie na słupie zawinie jak zrobi tak jak ty mówsz! szczególnie jełśi tylko jedno koło wpadnie w kałuże!! przypuszczam ze sam jestesd autorem tej metody, no ja na pewno nikomu bym tak nie polecał robić....pozdrawiam



fibolek

Post autor: fibolek » ndz lut 19, 2006 17:33

Zjawisko to nasila się przy szerszych oponach.Można temu w pewien sposób zaradzić zakładając porządne opony zbierające wodę.Aczkolwiek nie da się całkowicie temu zapobiec.Także jeśli kałuża to radze zwolnić przed nią a nie w niej.Zwłaszcza na naszych drogach.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lut 19, 2006 19:46

sas_gti pisze:tomcio666, chyba raczysz żatrować? jeszcze ktos spróbuje i sie na słupie zawinie jak zrobi tak jak ty mówsz! szczególnie jełśi tylko jedno koło wpadnie w kałuże!! przypuszczam ze sam jestesd autorem tej metody, no ja na pewno nikomu bym tak nie polecał robić....pozdrawiam
Całkowicie sie zgadzam z kolegą.Jeśli koła tracą przyczepność to zaciągnięcie ręcznego może skończyć sie tragicznie.Jedyny sposób to nie wykonywać gwałtownych manewrów(to jest to samo jak podczas jazdy po lodzie),trzymać mocno kierownice i przejechać tą kałuże.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz lut 19, 2006 19:53

bongo pisze:Całkowicie sie zgadzam z kolegą.Jeśli koła tracą przyczepność to zaciągnięcie ręcznego może skończyć sie tragicznie.Jedyny sposób to nie wykonywać gwałtownych manewrów(to jest to samo jak podczas jazdy po lodzie),trzymać mocno kierownice i przejechać tą kałuże.
No wlasnie, bo az strach pomyslec co by sie stalo jakby kolo zblokowalo i nagle zlapalo asfaltu...


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz lut 19, 2006 20:34

może masz zbyt niski bieżnik opon



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 237 gości