Odcięcie zapłonu przy 5000 obr/min

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maleen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 29, 2009 14:26
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Odcięcie zapłonu przy 5000 obr/min

Post autor: Maleen » czw paź 29, 2009 16:14

Witam...

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa IV (2003 rok) w wersji Variant.
Silnik - Benzynowo/LPG 1.6 16V (Nie mogłem odnaleść dokładnego oznaczenia).

Mój problem to odcinka zapłonu przy 5000 obr/min.
Czy te modele/silniki tak mają (czerwone pole na zegarach zaczyna się przy około 7000)
Dodam (jeśli to ma jakies znaczenie) że auto jest zarejestrowane jako cięzarowe (kratka). Czy to mozliwe, że w tego typu autach jest ograniczana prędkośc maksymalna?
Teraz przy 5000 obr na piątym biegu wyciagam max 160 km/h.

Pozdrawiam...

Malin...



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » czw paź 29, 2009 16:35

Podepnij pod VAGa bo pewnie jakiś błąd wisi i pewnie wszedł w tryb awaryjny i dla bezpieczeństwa silnika nie da się wyżej zakręcić, poczekaj jeszcze na wypowiedzi innych :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw paź 29, 2009 17:14

Przy 5600-5800 (w zależności od silnika) dopiero jest max moc także nie ma prawa odcinać wcześniej. Ogranicznik prędkości nie ma nic do odcięcia zapłonu. Oznaczenie silnika zobacz na wlepie z wyposażeniem, która jest w bagażniku albo na obudowie rozrządu. Poza tym bez podpięcia pod kompa za wiele się nie wywróży.



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw paź 29, 2009 20:41

Nie wiem jak u Ciebie ale ja mam 1.6 AKL czyli 8v a nie 16 jak Ty ale u mnie byl ten sam problem. Okazalo sie ze byl to wlaniety czujnik polozenia walu-co zreszta wyszlo na VAGCOMie.
POZDRO :bigok:


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Maleen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 29, 2009 14:26
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: Maleen » pt paź 30, 2009 08:56

Czyli bez kompa się nie obejdzie...
Martwiłem się tochę, czy moze nie zostało to ograniczone celowo.
Nigdy nie mialem auta z 'kratką' i przeszła mi przez głowę myśl, że może to byc powszechnie stosowane rozwiązanie w autach 'ciezarowych'.

W przyszłym miesiącu odwiedzę mechanika i opiszę co było problemem...

Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam...

[ Dodano: 17 Lis 2009 10:06 ]
Witam ponownie...

Komputer wykrył błąd. Nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało, ale głównie chodzi o problem z dopalaniem paliwa na czwartym cylindrze, co sprawia, że silnik zaczyna się dławić. Mechanik poradził sprawdzić świece (których rzeczywiście nigdy nie zmieniałem i nie wiem w jakim są stanie), następnie cewkę zapłonową. Jeśli to nie pomoże to mam się powrotem u zaprzyjaźnionego mechanika pojawić i będziemy 'dumać' :pub: .

Tak więc dziękuje za pomoc odnośnie odcinki :prayer: , pozwolę sobie zapytać o jeszcze jedną rzecz, a mianowicie o wyżej wspomniane cewki zapłonowe. Czy to normalne, że w przeciągu dwóch - trzech miesięcy wymieniłem już dwie? Czy może inne niż oryginalne są nieco trwalsze – polecacie jakieś? Teraz mam dwie org. oraz dwie BOSCH’a.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości