Witam...
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa IV (2003 rok) w wersji Variant.
Silnik - Benzynowo/LPG 1.6 16V (Nie mogłem odnaleść dokładnego oznaczenia).
Mój problem to odcinka zapłonu przy 5000 obr/min.
Czy te modele/silniki tak mają (czerwone pole na zegarach zaczyna się przy około 7000)
Dodam (jeśli to ma jakies znaczenie) że auto jest zarejestrowane jako cięzarowe (kratka). Czy to mozliwe, że w tego typu autach jest ograniczana prędkośc maksymalna?
Teraz przy 5000 obr na piątym biegu wyciagam max 160 km/h.
Pozdrawiam...
Malin...
Odcięcie zapłonu przy 5000 obr/min
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przy 5600-5800 (w zależności od silnika) dopiero jest max moc także nie ma prawa odcinać wcześniej. Ogranicznik prędkości nie ma nic do odcięcia zapłonu. Oznaczenie silnika zobacz na wlepie z wyposażeniem, która jest w bagażniku albo na obudowie rozrządu. Poza tym bez podpięcia pod kompa za wiele się nie wywróży.
Nie wiem jak u Ciebie ale ja mam 1.6 AKL czyli 8v a nie 16 jak Ty ale u mnie byl ten sam problem. Okazalo sie ze byl to wlaniety czujnik polozenia walu-co zreszta wyszlo na VAGCOMie.
POZDRO
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Czyli bez kompa się nie obejdzie...
Martwiłem się tochę, czy moze nie zostało to ograniczone celowo.
Nigdy nie mialem auta z 'kratką' i przeszła mi przez głowę myśl, że może to byc powszechnie stosowane rozwiązanie w autach 'ciezarowych'.
W przyszłym miesiącu odwiedzę mechanika i opiszę co było problemem...
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam...
[ Dodano: 17 Lis 2009 10:06 ]
Witam ponownie...
Komputer wykrył błąd. Nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało, ale głównie chodzi o problem z dopalaniem paliwa na czwartym cylindrze, co sprawia, że silnik zaczyna się dławić. Mechanik poradził sprawdzić świece (których rzeczywiście nigdy nie zmieniałem i nie wiem w jakim są stanie), następnie cewkę zapłonową. Jeśli to nie pomoże to mam się powrotem u zaprzyjaźnionego mechanika pojawić i będziemy 'dumać' .
Tak więc dziękuje za pomoc odnośnie odcinki , pozwolę sobie zapytać o jeszcze jedną rzecz, a mianowicie o wyżej wspomniane cewki zapłonowe. Czy to normalne, że w przeciągu dwóch - trzech miesięcy wymieniłem już dwie? Czy może inne niż oryginalne są nieco trwalsze – polecacie jakieś? Teraz mam dwie org. oraz dwie BOSCH’a.
Martwiłem się tochę, czy moze nie zostało to ograniczone celowo.
Nigdy nie mialem auta z 'kratką' i przeszła mi przez głowę myśl, że może to byc powszechnie stosowane rozwiązanie w autach 'ciezarowych'.
W przyszłym miesiącu odwiedzę mechanika i opiszę co było problemem...
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam...
[ Dodano: 17 Lis 2009 10:06 ]
Witam ponownie...
Komputer wykrył błąd. Nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało, ale głównie chodzi o problem z dopalaniem paliwa na czwartym cylindrze, co sprawia, że silnik zaczyna się dławić. Mechanik poradził sprawdzić świece (których rzeczywiście nigdy nie zmieniałem i nie wiem w jakim są stanie), następnie cewkę zapłonową. Jeśli to nie pomoże to mam się powrotem u zaprzyjaźnionego mechanika pojawić i będziemy 'dumać' .
Tak więc dziękuje za pomoc odnośnie odcinki , pozwolę sobie zapytać o jeszcze jedną rzecz, a mianowicie o wyżej wspomniane cewki zapłonowe. Czy to normalne, że w przeciągu dwóch - trzech miesięcy wymieniłem już dwie? Czy może inne niż oryginalne są nieco trwalsze – polecacie jakieś? Teraz mam dwie org. oraz dwie BOSCH’a.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości