Rozrząd mk2 1.6 TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daniel026
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt sty 13, 2006 01:11
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Rozrząd mk2 1.6 TD

Post autor: daniel026 » sob lut 18, 2006 15:16

Mam taki mały problem iż nie zgadza mi się położenie wałka rozrządu.

Ustawiłem rozrząd na znaki (korek w skrzyni biegów) i nie rozumiem dlaczego wałek rozrządu przy 1 tłoku nie ma skierowanych krzywek do góry. W tym momencie krzywki obrócone są w taki sposób na 2 tłoku.
Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » sob lut 18, 2006 15:35

Jedna podstawowa sprawa sprowadz sobie cały silnik na tz. pozycje zerowa czyli tłoki z 1 i 4 cylindra w GZP(najlepiej według znakow na kole zamahowym badz pasowym,ewentualnoscia jest czujnik zegarowy ale to juz dla bardziej znajacych temat) a co do wałka to tak jak zauwarzyłes mimosrody wałka na 1 cylindrze musza bys skierowane ku gorze i wtedy jest tz.sprowadzenie do pierwszego cylindra zakładasz pasek i powinno byc ok.
P.S. posprawdzaj dokładnie znaki moze byc tak ze jest ustawiony z 4 cylindra, badz było demontowane koło zebate wałka rozrzadu i jest obrucone o 180 stopni.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 18, 2006 15:46

moze to sie przyda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
daniel026
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt sty 13, 2006 01:11
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: daniel026 » sob lut 18, 2006 18:12

A moje pytanie jest takie co sie dzieje z autem?? ze rozbierałes rozrząd?

Wymieniłem pompę wtryskową iż mi padła. A teraz to ja już sam niewiem jak się do tego zabrać z tym rozrządem.

Pomóżcie mi bo aż wstyd jak tego nie poskładam :crazy:



endriu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 14:57
Lokalizacja: bogatynia
Kontakt:

Post autor: endriu » sob lut 18, 2006 21:13

to co wrzucił kolega zaprzal powinno ci wystarczyć.najważniejsze to wykonanie tych dwu blokad-masz rysunki i wymiary,zrob sobie przyda się na przyszłość .blokowanie kluczem płaskim to nieporozumienie,tu musi być dokładność-diesel nie wybacza błędów.



endriu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 14:57
Lokalizacja: bogatynia
Kontakt:

Post autor: endriu » sob lut 18, 2006 21:35

blokada wałka i tak jest potrzebna plus szczelinomierz aby bylo bez luzu,przecież koło rozrządu trzeba zbić z wałka a potem dokręcić po napięciu paska.



Awatar użytkownika
daniel026
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt sty 13, 2006 01:11
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: daniel026 » sob lut 18, 2006 23:36

OK. Jak narazie wszystko rozumiem i jestem zadowolony z Waszej pomocy.

Jeszcze tylko jedno.
Chodzi mi o to ze mam zawory hydrauliczne i mam pytanie jak ustawia się luz między tymi zaworami a wałkiem rozrządu?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 19, 2006 00:00

To w przypadku zaworow hydraulicznych trzeba wogole ten luz regulowac? wydaje mi sie, ze nie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lut 19, 2006 00:08

zaprzal pisze:To w przypadku zaworow hydraulicznych trzeba wogole ten luz regulowac? wydaje mi sie, ze nie
Jeżeli 1V to na 100 % popychacze hydrauliczne ;)



Awatar użytkownika
daniel026
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt sty 13, 2006 01:11
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Post autor: daniel026 » ndz lut 19, 2006 00:47

Tak mam silnik 1V

A więc jest jakaś regulacja tych zaworów hydraulicznych?



Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » ndz lut 19, 2006 01:37

Jesli sa to hydrauliki z kieliszkami to w tym momencie jest regulacja poprze zmiane grubosci płytek regulacyjnych w kieliszku.Do pomiaru potrzebny jest szczelinomierz oraz cos w rodzaju małej łyzki montazowej do ugiecia popychacza nastepnie wyjmujesz płytke mierzysz sowmiarka(moze byc wybita grubosc)i obliczas sobie jaka płytka powinna sie tam znalezc.Jak to obliczyc a wiec powiedzmy ze szczelina pomiedzy mimosrodem a płytka wynosi 0,46mm fabryczne dane mowia, ze szczelina powinna wynosic 0,35mm wyciagamy płytke a w jej miejsce wkładamy grubsza, tak by zmiescic sie w tolerancji.Czyli nasza płytka powinna byc grubsza o 0,11mm.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 333 gości