Bolec w membranie, jak zwiekszyc cisnienie doladowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bolec w membranie, jak zwiekszyc cisnienie doladowania
Hey.
Naczytałem się sporo i skusiła mnie ta możliwość prawie darmowego zwiekszenia mocy w moim autku
Pierwsze co zrobię to modyfikacja tego bolca w membranie. Wygląda on teraz tak:
Myślę, żeby go z jednej strony przyszlifowac robiąc stożek, tylko nie wiem jak bardzo...
A tak wogole co się stanie jak sprobuje jechac bez tej membrany? Auto bedzie ciagle dostawało maximum paliwa?
2. Można bez żadnych specjalnych narzedzi, miernikow bezpiecznie zwiekszyć cisnienie doladowania? Autko to juz staruszek, nie chcialbym za bardzo go meczyc zbyt duzym cisnieniem? Jest na to jakis przepis?
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Naczytałem się sporo i skusiła mnie ta możliwość prawie darmowego zwiekszenia mocy w moim autku
Pierwsze co zrobię to modyfikacja tego bolca w membranie. Wygląda on teraz tak:
Myślę, żeby go z jednej strony przyszlifowac robiąc stożek, tylko nie wiem jak bardzo...
A tak wogole co się stanie jak sprobuje jechac bez tej membrany? Auto bedzie ciagle dostawało maximum paliwa?
2. Można bez żadnych specjalnych narzedzi, miernikow bezpiecznie zwiekszyć cisnienie doladowania? Autko to juz staruszek, nie chcialbym za bardzo go meczyc zbyt duzym cisnieniem? Jest na to jakis przepis?
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt mar 23, 2007 21:02 przez raptorr, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
jak bedziesz jechał bez tej membrany to bedziesz zostawiał za soba czarna zasłonę dymną
to stożek w 1.6 TD w najcieńszym miejscu zapewne ma 3-4 mm (?)
przynajmniej przy ustwaianiu wiekszego cisnienia doładowaia powinien być wstawiony cisnieniomież co by ewentualnie nie przesadzić, ustaw sobie maks 1 Bar ewekt będzie a silnik tak w kość nie dostanie
to stożek w 1.6 TD w najcieńszym miejscu zapewne ma 3-4 mm (?)
przynajmniej przy ustwaianiu wiekszego cisnienia doładowaia powinien być wstawiony cisnieniomież co by ewentualnie nie przesadzić, ustaw sobie maks 1 Bar ewekt będzie a silnik tak w kość nie dostanie
Nissan Patrol K160
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Tez chciałem ta membrane włorzyc... ale... po odkreceniu dekielka itp. okazało sie ze nie mam zadnej membrany w mojej pompie...
I mam takie pytanie czy moge przełorzyc sobie pompe wtryskowo taka gdzie bede miał membrane... ?! U mnie jest zaslepiony wylot od turbo do pompy... wiec po przełozeniu pompy bym musiał doprowadzic przewód?!
I kolejna sprawa czy to miało by wogóle sens?
I mam takie pytanie czy moge przełorzyc sobie pompe wtryskowo taka gdzie bede miał membrane... ?! U mnie jest zaslepiony wylot od turbo do pompy... wiec po przełozeniu pompy bym musiał doprowadzic przewód?!
I kolejna sprawa czy to miało by wogóle sens?
Rapix pisze:Tez chciałem ta membrane włorzyc... ale... po odkreceniu dekielka itp. okazało sie ze nie mam zadnej membrany w mojej pompie...
I mam takie pytanie czy moge przełorzyc sobie pompe wtryskowo taka gdzie bede miał membrane... ?! U mnie jest zaslepiony wylot od turbo do pompy... wiec po przełozeniu pompy bym musiał doprowadzic przewód?!
I kolejna sprawa czy to miało by wogóle sens?
Czyli u ciebie ten mały bolec był ciągle wysunięty?
Długo tak jeżdziłeś? Jak nic się nie dzieje i spalanie ci odpowiada to nie zakładaj, po co sobie auto zmulać
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Ja jak go kupiłem to juz tam nic nie było... kupiłem sobie membrane z tym stozkiem i chciałem włorzyc odkrecam a tam nic nie ma... i tak pózniej po przegladałem zdjecia AAZ i zauwarzyłem ze w moim nie ma zadnego przewodu od turbo do pompy a w innych jest... znalazłem tez jeszcze pare passatów z takimi samymi pompami jak mój...
Mam małe plany co do tego silnika i chciał bym ze by był mocniejszy... i teraz własnie sie zastanawiam czy wymieniac pompe czy na tej co jest jezdzic...
Mam małe plany co do tego silnika i chciał bym ze by był mocniejszy... i teraz własnie sie zastanawiam czy wymieniac pompe czy na tej co jest jezdzic...
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
raptorr, bez bolca bedziesz zostawial zaslone dymna na niskich obrotach. Wlasnie po to jest ten stozek, zeby zanim pojawi sie cisnienie doladowania ograniczyc ilosc paliwa. Jakby nie bylo ograniczone to zostawialbys chmury dymu gorsze niz KAMAZ Jak nie wierzysz to wkrec sobie troche to okragle cos co podtrzymuje sprezyne od tego bolca - bedziesz kopcil jak lokomotywa. Bolec mozna troche przyszlifowac tam gdzie robi sie bardziej cienki i popracuj nad plastikowa podkladka ktora znajduje sie pod membrana - ona ogranicza ruch bolca w dol i seryjnie ten maly bolczyk nie dochodzi do konca wciecia na duzym bolcu (troche to zamotane)... Jak popatrzysz na ten stozek to powinno byc na nim widac ryse jaka zostawia ten maly bolczyk - jesli rysa konczy sie przed maksymalnym wcieciem stozka to trzeba spilowac o ta odleglosc podkladke spod membranki
[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 1:09 pm ]
we wskaznik ciesnienia moglbys zainwestowac, nie jest jakis strasznie drogi... chociaz w 1.9 glowicy chyba nie da sie tak latwo wysadzic, slyszalem o ludziach ktorzy jezdza na dosyc wysokim cisnieniu i seryjnej nie ruszanej glowicy.. Co do podkrecania to nie mozna tego robic w nieskonczonosc, trzeba utrzymac temperature spalin (EGT) na rozsadnym poziomie... Ale bez specjalnego czujnika za kilkaset zlotych tego nie sprawdzisz...
[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 1:09 pm ]
we wskaznik ciesnienia moglbys zainwestowac, nie jest jakis strasznie drogi... chociaz w 1.9 glowicy chyba nie da sie tak latwo wysadzic, slyszalem o ludziach ktorzy jezdza na dosyc wysokim cisnieniu i seryjnej nie ruszanej glowicy.. Co do podkrecania to nie mozna tego robic w nieskonczonosc, trzeba utrzymac temperature spalin (EGT) na rozsadnym poziomie... Ale bez specjalnego czujnika za kilkaset zlotych tego nie sprawdzisz...
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
W swoim 1.6td obróciłem membrankę i już jest mała poprawa . Próbowałem podciągnąć turbinę ale nie mogę , algo robie to żle. pompuje 0.6 bara . Jest śrubka do regulacji zaworka upustowego ale nic nie reaguje? Rozmawiałem z gościem co regeneruje turbiny powiedział ,że mogę mieć wypalony wałek. co ciekawe powiedział ,żę mojej turbiny nie można podkręcić k-14 daje od 0.6 do 0.8 i koniec . proponował zamontowanie k-26. czy to prawda.?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
jak już to k24, tylko ona jest z kolei duża i ma bardzo dużego laga w silnku 1.6 i moim zdaniem do codziennej jazdy lepiej miec male turbo ktore pompuje od 2tys obrotow a max i tak da rade zapodac tyle ile wytrzyma glowica :> Skoro mowisz, ze jest jakas regulacja to co masz dokladnie na mysli? Nie wiem dokladnie jak wyglada k14, mozesz zapodac fotki. U mnie w turbinie garrett mialem zapieczona nakretke na walku wychodzacym z zaworka upustowego i obracal sie caly walek... Ale jest jeszcze przewod ktory podaje cisnienie do zaworu upustowego - mozna w nim zrobic niewielka dziurke lub wstawic zaworek do precyzyjnego kontrolowania ilosci powietrza
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Jutro postaram się zrobić foty. Po prostu jest gruszka do któkej jest podłączony przewód (rurka) od strony łopatek tłocznych. W niej jest śrugka z kontrą. myślę ,że ona służy do regulacji. W tej turbinie gruszka ciśnienioa zblokowana jest z zaworem upustowym, nie jest połączona za pomocą cięgła. czy możliwe że zawór jest nieszczelny?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości