Mocowanie wahacza w MK2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- CZIKOS
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
- Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
- Kontakt:
Mocowanie wahacza w MK2
Witam wszystkich,
mam taki problem, a mianowicie jeżdżę na zawiasie -35mm H&R i Koni i przy tak stosunkowo niewielkim obniżeniu wahacz jest równolegle do podłoża co przy jakimkolwiek ugięciu powoduje "ściąganie" kolumny do wewnątrz.
Czy ktoś może przerabiał ten temat??
Chce poprawić prowadzenie golfa które w serii jest mierne.
Pozdrawiam
mam taki problem, a mianowicie jeżdżę na zawiasie -35mm H&R i Koni i przy tak stosunkowo niewielkim obniżeniu wahacz jest równolegle do podłoża co przy jakimkolwiek ugięciu powoduje "ściąganie" kolumny do wewnątrz.
Czy ktoś może przerabiał ten temat??
Chce poprawić prowadzenie golfa które w serii jest mierne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 14:24 przez CZIKOS, łącznie zmieniany 1 raz.
po 1 waHacz
po 2 to co ze jest w poziomie? przy glebowaniu auta jest on nawet ku gorze... to normalne
po 2 to co ze jest w poziomie? przy glebowaniu auta jest on nawet ku gorze... to normalne
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
ale jak ci pogarsza jak przeciez ustawiasz katy po zglebieniu auta i cala geometrie zawiasu i stoi ci tak samo kolo jak na serii?
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
z takimi wypowiedziami nie bede zbytnio sie sprzeczal bo az tak dobry z fizyki nie jestem pomysl jednak ze wyhyl w zakrecie serii jest podobny jak sportowego bo seria sie bardziej kladzie a sportowe mniej
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- aurel
- Forum Master
- Posty: 1168
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:56
- Lokalizacja: Z krainy Deszczowców
- Kontakt:
gdy zamontujesz rozpórkę kielichów przednich tym bardziej nie zrobisz wiekszego negatywu. a kolega chce powiekszyc negatyw czy go zlikwidowacCZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
UjazdóVWka 2007,2008,2009,
MajóVWka 2009,2010,2011,2012,2013,2015,2016,2017
VAG EVENT 2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017
DynóVWka 2012,2013,2014,2015
DUB IT 2012,2013,2014,2015,2016,2017
"Best of"2012,2013
Topornia 2013,2014
Auto Tuning Show 2008, 2009,2013,2014
Moto Event East 2014,2016
Worthersee 2014
MajóVWka 2009,2010,2011,2012,2013,2015,2016,2017
VAG EVENT 2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017
DynóVWka 2012,2013,2014,2015
DUB IT 2012,2013,2014,2015,2016,2017
"Best of"2012,2013
Topornia 2013,2014
Auto Tuning Show 2008, 2009,2013,2014
Moto Event East 2014,2016
Worthersee 2014
Albo ja nie wiem o czym mówisz albo Ty nie wiesz o czym mówisz. Ściąga całe koło do środka przy ugięciu - czyli że masz mniejszy rozstaw kół (wątpię żeby to było zauważalne). Jeśli chodzi o kąt pochylenia koła w stosunku do ugięcia sprężyny to się on praktycznie nie zmienia. Są to bardzo małe zmiany i wątpie, żeby wpływały na prowadzenie. Kąt pochylenia zmienia się przy skręcie kół.CZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Nie pozwala? A kto robi negatyw na seryjnym zawiasie? Na sportowym zawiasie przecież masz sporą regulację a jak nie to weź pilnik i sobie rozpiłuj ile chcesz fasolki to będziesz miał mega negatyw. W przypadku moich sportowych amorów fasolka na mocowaniu zwrotnicy pozwala na ustawienie kąta pochylenia koła do -4° (zmierzone) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ustawić np 5-6 - tylko po co? Do hardcore'u wystarczy -4CZIKOS pisze:Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 20:59 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 2 razy.
Żeby walczyć z tym problemem musiałbyś przenieść punkt mocowania wachacza sporo do góry albo jeździć na seryjnej wysokości zawieszenia - pierwsze rozwiązanie jest zupełnie abstrakcyjne a drugie mało sportowe, więc musisz sobie odpuścić i to olać. Montuj rozpórki górne, dolne, boczne, fendery no i oczywiście grube stabilizatory - to Ci napewno poprawi prowadzenie. Zadbaj o równomierne wyważenie przód/tył. A co do negatywu ustaw na tyle duże pochylenia, żeby nawet przy ugięciu sprężyny koło wciąż przylegało dobrze do asfaltu. Tutaj polecam okolice -2st.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 13:07 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.
- CZIKOS
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
- Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
- Kontakt:
Piter łapiesz Pointa.
Dokładnie tak jak śledziłem inne fora to w autach dokonuje się przeniesienia mocowania wahacza ,ale w golfie nie jest to możliwe ze względu na konstrukcje.
Ogólnie poprawę prowadzenia ,przez zniwelowanie podsterowności można dokonać poprzez tak jak piszesz dążenie to jak najlepszego rozkładu masy(np.akku do bagażnika) ,ale także szerszy rozstaw osi z przodu wraz z szerszymi oponami względem tyłu, a także zupełnie odwrotnie niż się sądzi, wstawienie na przód bardziej miękkiego stabi i twardszego na tył.
oraz oczywiście geometria i dobre gumy
Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Temat do zamknięcia
Dokładnie tak jak śledziłem inne fora to w autach dokonuje się przeniesienia mocowania wahacza ,ale w golfie nie jest to możliwe ze względu na konstrukcje.
Ogólnie poprawę prowadzenia ,przez zniwelowanie podsterowności można dokonać poprzez tak jak piszesz dążenie to jak najlepszego rozkładu masy(np.akku do bagażnika) ,ale także szerszy rozstaw osi z przodu wraz z szerszymi oponami względem tyłu, a także zupełnie odwrotnie niż się sądzi, wstawienie na przód bardziej miękkiego stabi i twardszego na tył.
oraz oczywiście geometria i dobre gumy
Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Temat do zamknięcia
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 15:05 przez CZIKOS, łącznie zmieniany 1 raz.
A możesz podac linka do tego 'innego forum' gdzie przenoszą wachacze? Tam chciałbym z ciekawości rzucić okiem Akku w bagażniku sporo daje, ja poczułem różnicę natychmiast. Rozstaw osi, laki i stabilizatory masz rację. Gumy oczywiście poliuretan żółte lub stalowe (hardcore )
[ Dodano: 28 Paź 2009 15:04 ]
A co do całej zasadności tematu to moim zdaniem, wsadź maksymalnie twardą zawiechę wtedy będzie się mało uginać w związku z czym wachania kąta pochylenia koła będą niewielkie. Pozdrawiam
[ Dodano: 28 Paź 2009 15:04 ]
A co do całej zasadności tematu to moim zdaniem, wsadź maksymalnie twardą zawiechę wtedy będzie się mało uginać w związku z czym wachania kąta pochylenia koła będą niewielkie. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości