grzeje się strasznie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chlubamarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
Lokalizacja: Bytom

grzeje się strasznie

Post autor: chlubamarcin » wt paź 27, 2009 12:39

Witam.
Znowu mam problem z moim magicznym golfem.
Przeszukałem chyba całe forum i nie znalazłem nic co by mi pomogło, może będziecie w stanie coś poradzić.
wyglada to tak że grzeje sie momentalnie. zaraz po odpaleniu temperatura wskakuje na 90 i coraz wyżej. po przejechaniu niespełna kilometra mam już 110 stopni.
Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, włącznik wentylatora.
górna rura prowadząca do chłodnicy jest gorąca, za to dolna zimna, wentylator się nie załącza.
wyciągnąłem termostat i próbowałem jeżdzic tak, o dziwo sie nie grzeje, utrzymuje 70stopni.
termostat napewno działa, sprawdzałem go, włącznik wentylatora tez jest dobry, sprawdzałem w innym aucie.
Co Wy na to??



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » wt paź 27, 2009 12:43

Kolego moze to licznik zle pokazuje i tu tkwi wina.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt paź 27, 2009 12:57

chlubamarcin pisze:górna rura prowadząca do chłodnicy jest gorąca, za to dolna zimna
jesli tak jest po rozgrzaniu auta to nie widze nic innego jak wina termostatu

a jak jezdziłeś bez termostatu to rura dolna była gorąca czy też zimna?



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » wt paź 27, 2009 13:02

Ja obstawiam teraz wine czujnika temp,jakiej firmy go kupiles?,ja kiedys kupilem TOPRANA pokazywam mi 110 c,po wymianie na oryginal wszystko wrocilo do normy.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

chlubamarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: chlubamarcin » wt paź 27, 2009 14:01

A więc po kolei:
Licznik chyba pokazuje dobrze, jak dochodzi do 110 to woda w zbiorniczku wyrównawczym się wręcz gotuje.

Jak jeździłem bez termostatu to rura dolna była ciepła.

Czujnik jest firmy febi bilstein czy jakos tak, termostat jest Vernet a włacznik wentylatora topran.

wyczyściłem chłodnice, ale dziś dostałem sugestie ze moze to być ukrecony wirnik w pompie wody. Czy to ma sens i jak to mozna sprawdzic??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 27, 2009 14:19

chlubamarcin, kup lepszy termostat, zaleznie jaki masz silnik (masz to dopisac w temacie!) wirnik pompy sprawdzisz palcem przez dziure po wyjeciu termostatu (1.8 i 2.0 czy też diesel) albo po jej wykreceniu (1,4-1,6). Wszystko jednak wskazuje na nieotwierający sie termostat (na odwrót go nie wsadziłeś? )


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

chlubamarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: chlubamarcin » wt paź 27, 2009 14:43

Silnik 1.6 ABU. Termostat założony chyba w jedyny mozliwy sposób

Termostat sprawny "gotowałem" go i sie otwiera, zreszta próbowałem tez na termostacie firmy WAHLER. załozyłem jak na zdjęciu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Bartek88m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 21, 2009 20:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Bartek88m » wt paź 27, 2009 16:22

kolego nie wiem czy dobrze pisze ale ja na twoim miejscu sprawdzilbym korek z zbiorniczka wyrownawczego. On podobno jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego cisnienia w ukladzie chlodzenia, jezeli cos jest z nim nie tak moze robic sie dyze cisnienie w ukladzie i pompa wody nie daje rady tego przepchnac dlatego wszystko sie tak grzeje

[ Dodano: 27 Paź 2009 15:24 ]
a tak na marginesie widze ze jestesmy z jednego miasta :bigok: napisz z jakiej dzielnicy i moze sie jakos zgadamy i zamienisz sobie ten korek z moim i bedziesz widzial



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » wt paź 27, 2009 19:06

Stawiam mimo wszystko na termostat
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 19:07 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Niemczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 06, 2009 10:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Niemczyk » wt paź 27, 2009 20:41

Na moje to sypla sie pompa wody. Wirnik sie ukrecil i nie ma co tej wody przepompowac.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt paź 27, 2009 21:36

Bardo możliwe że pompa wody, brak obiegu w układzie tłumaczył by nie załączanie się wentylatorów - gdyż woda nie przepływa przez chłodnicę, czujnik temperatury jest blisko silnika tak by pokazywał temperaturę na wyjściu z silnika. Inna opcja to że gdzieś jest układ przytkany jednak ja zaczął bym od pompy.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » wt paź 27, 2009 21:46

skoro pompa to dlaczego bez termostatu temperatura sie nie podnosi??


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt paź 27, 2009 22:44

ja tez bym pompe obstawial. Moze jezdziles na wodzie wtedy wirnik moze byc zjedzony. Czy plyn nie zmienil zabarwienia na rudawy kolor?Uklad moze byc zapowietrzony, zimny waz najwyrazniej swiadczy ze nie ma wlasciwego obiegu, czy chlodnica ma na bank przejscie?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr paź 28, 2009 14:45

j_a_r_o_o_o, jeżeli wszystko jest sprawne i wyjmiesz termostat wskazówka temperautry nawet się nie podniesie z miejsca. Jeżeli jednak nie ma obiegu w układzie chłodzenie silnika następuje dzięki samej przewodności cieplnej wody. Jeśli krążenie nie zanikło całkowicie dodatkowo powolny obieg przez chłodnicę wspomaga ten proces. Po założeniu termostatu obieg całkowicie ustaje i zanim woda w chłodnicy nagrzeje się do tego stopnia by otworzyć termostat woda w silniku osiąga temperaturę wrzenia co powoduje opisane objawy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości