grzeje się strasznie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
- Lokalizacja: Bytom
grzeje się strasznie
Witam.
Znowu mam problem z moim magicznym golfem.
Przeszukałem chyba całe forum i nie znalazłem nic co by mi pomogło, może będziecie w stanie coś poradzić.
wyglada to tak że grzeje sie momentalnie. zaraz po odpaleniu temperatura wskakuje na 90 i coraz wyżej. po przejechaniu niespełna kilometra mam już 110 stopni.
Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, włącznik wentylatora.
górna rura prowadząca do chłodnicy jest gorąca, za to dolna zimna, wentylator się nie załącza.
wyciągnąłem termostat i próbowałem jeżdzic tak, o dziwo sie nie grzeje, utrzymuje 70stopni.
termostat napewno działa, sprawdzałem go, włącznik wentylatora tez jest dobry, sprawdzałem w innym aucie.
Co Wy na to??
Znowu mam problem z moim magicznym golfem.
Przeszukałem chyba całe forum i nie znalazłem nic co by mi pomogło, może będziecie w stanie coś poradzić.
wyglada to tak że grzeje sie momentalnie. zaraz po odpaleniu temperatura wskakuje na 90 i coraz wyżej. po przejechaniu niespełna kilometra mam już 110 stopni.
Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, włącznik wentylatora.
górna rura prowadząca do chłodnicy jest gorąca, za to dolna zimna, wentylator się nie załącza.
wyciągnąłem termostat i próbowałem jeżdzic tak, o dziwo sie nie grzeje, utrzymuje 70stopni.
termostat napewno działa, sprawdzałem go, włącznik wentylatora tez jest dobry, sprawdzałem w innym aucie.
Co Wy na to??
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
- Lokalizacja: Bytom
A więc po kolei:
Licznik chyba pokazuje dobrze, jak dochodzi do 110 to woda w zbiorniczku wyrównawczym się wręcz gotuje.
Jak jeździłem bez termostatu to rura dolna była ciepła.
Czujnik jest firmy febi bilstein czy jakos tak, termostat jest Vernet a włacznik wentylatora topran.
wyczyściłem chłodnice, ale dziś dostałem sugestie ze moze to być ukrecony wirnik w pompie wody. Czy to ma sens i jak to mozna sprawdzic??
Licznik chyba pokazuje dobrze, jak dochodzi do 110 to woda w zbiorniczku wyrównawczym się wręcz gotuje.
Jak jeździłem bez termostatu to rura dolna była ciepła.
Czujnik jest firmy febi bilstein czy jakos tak, termostat jest Vernet a włacznik wentylatora topran.
wyczyściłem chłodnice, ale dziś dostałem sugestie ze moze to być ukrecony wirnik w pompie wody. Czy to ma sens i jak to mozna sprawdzic??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chlubamarcin, kup lepszy termostat, zaleznie jaki masz silnik (masz to dopisac w temacie!) wirnik pompy sprawdzisz palcem przez dziure po wyjeciu termostatu (1.8 i 2.0 czy też diesel) albo po jej wykreceniu (1,4-1,6). Wszystko jednak wskazuje na nieotwierający sie termostat (na odwrót go nie wsadziłeś? )
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 16:49
- Lokalizacja: Bytom
kolego nie wiem czy dobrze pisze ale ja na twoim miejscu sprawdzilbym korek z zbiorniczka wyrownawczego. On podobno jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego cisnienia w ukladzie chlodzenia, jezeli cos jest z nim nie tak moze robic sie dyze cisnienie w ukladzie i pompa wody nie daje rady tego przepchnac dlatego wszystko sie tak grzeje
[ Dodano: 27 Paź 2009 15:24 ]
a tak na marginesie widze ze jestesmy z jednego miasta napisz z jakiej dzielnicy i moze sie jakos zgadamy i zamienisz sobie ten korek z moim i bedziesz widzial
[ Dodano: 27 Paź 2009 15:24 ]
a tak na marginesie widze ze jestesmy z jednego miasta napisz z jakiej dzielnicy i moze sie jakos zgadamy i zamienisz sobie ten korek z moim i bedziesz widzial
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Stawiam mimo wszystko na termostat
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 19:07 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Bardo możliwe że pompa wody, brak obiegu w układzie tłumaczył by nie załączanie się wentylatorów - gdyż woda nie przepływa przez chłodnicę, czujnik temperatury jest blisko silnika tak by pokazywał temperaturę na wyjściu z silnika. Inna opcja to że gdzieś jest układ przytkany jednak ja zaczął bym od pompy.
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- tattoo_men
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
j_a_r_o_o_o, jeżeli wszystko jest sprawne i wyjmiesz termostat wskazówka temperautry nawet się nie podniesie z miejsca. Jeżeli jednak nie ma obiegu w układzie chłodzenie silnika następuje dzięki samej przewodności cieplnej wody. Jeśli krążenie nie zanikło całkowicie dodatkowo powolny obieg przez chłodnicę wspomaga ten proces. Po założeniu termostatu obieg całkowicie ustaje i zanim woda w chłodnicy nagrzeje się do tego stopnia by otworzyć termostat woda w silniku osiąga temperaturę wrzenia co powoduje opisane objawy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 195 gości