Mocowanie wahacza w MK2

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Mocowanie wahacza w MK2

Post autor: CZIKOS » pn paź 26, 2009 09:48

Witam wszystkich,
mam taki problem, a mianowicie jeżdżę na zawiasie -35mm H&R i Koni i przy tak stosunkowo niewielkim obniżeniu wahacz jest równolegle do podłoża co przy jakimkolwiek ugięciu powoduje "ściąganie" kolumny do wewnątrz.
Czy ktoś może przerabiał ten temat??
Chce poprawić prowadzenie golfa które w serii jest mierne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 14:24 przez CZIKOS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn paź 26, 2009 12:57

po 1 waHacz


po 2 to co ze jest w poziomie? przy glebowaniu auta jest on nawet ku gorze... to normalne


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pn paź 26, 2009 14:26

To to ,że ustawienie koła w tej pozycji w czasie pokonywania zakrętu pogarsza prowadzenie.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn paź 26, 2009 14:28

ale jak ci pogarsza jak przeciez ustawiasz katy po zglebieniu auta i cala geometrie zawiasu i stoi ci tak samo kolo jak na serii?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pn paź 26, 2009 14:56

Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn paź 26, 2009 23:50

z takimi wypowiedziami nie bede zbytnio sie sprzeczal bo az tak dobry z fizyki nie jestem pomysl jednak ze wyhyl w zakrecie serii jest podobny jak sportowego bo seria sie bardziej kladzie a sportowe mniej


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
aurel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1168
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:56
Lokalizacja: Z krainy Deszczowców
Kontakt:

Post autor: aurel » wt paź 27, 2009 14:04

CZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
gdy zamontujesz rozpórkę kielichów przednich tym bardziej nie zrobisz wiekszego negatywu. a kolega chce powiekszyc negatyw czy go zlikwidowac


UjazdóVWka 2007,2008,2009,
MajóVWka 2009,2010,2011,2012,2013,2015,2016,2017
VAG EVENT 2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017
DynóVWka 2012,2013,2014,2015
DUB IT 2012,2013,2014,2015,2016,2017
"Best of"2012,2013
Topornia 2013,2014
Auto Tuning Show 2008, 2009,2013,2014
Moto Event East 2014,2016
Worthersee 2014

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » wt paź 27, 2009 15:20

Zwiększyć ,tak aby przy ugięciu amora w szybkich zakrętach zapewnić jak najlepszy styk opony z nawierzchnią.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt paź 27, 2009 20:25

CZIKOS pisze:Ale zmienia się kinematyka punktu mocowania wahacza do zwrotnicy o ile można to tak nazwać i w czasie ugięcia wahacz ściąga całość do środka.
Albo ja nie wiem o czym mówisz albo Ty nie wiesz o czym mówisz. Ściąga całe koło do środka przy ugięciu - czyli że masz mniejszy rozstaw kół (wątpię żeby to było zauważalne). Jeśli chodzi o kąt pochylenia koła w stosunku do ugięcia sprężyny to się on praktycznie nie zmienia. Są to bardzo małe zmiany i wątpie, żeby wpływały na prowadzenie. Kąt pochylenia zmienia się przy skręcie kół.
CZIKOS pisze:Mam ustawiony negatyw ale seryjny zakres nie pozwala na ustawienie dużego negatywu.
Nie pozwala? A kto robi negatyw na seryjnym zawiasie? Na sportowym zawiasie przecież masz sporą regulację a jak nie to weź pilnik i sobie rozpiłuj ile chcesz fasolki to będziesz miał mega negatyw. W przypadku moich sportowych amorów fasolka na mocowaniu zwrotnicy pozwala na ustawienie kąta pochylenia koła do -4° (zmierzone) ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ustawić np 5-6 - tylko po co? Do hardcore'u wystarczy -4 :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 20:59 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » śr paź 28, 2009 07:34

Tak ja wiem ,że To nie poprawi od razu prowadzenia się auta, ale szukam i w połączeniu z innymi zabiegami mam nadzieje sprawić żeby golf dobrze skręcał,
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr paź 28, 2009 13:04

Żeby walczyć z tym problemem musiałbyś przenieść punkt mocowania wachacza sporo do góry albo jeździć na seryjnej wysokości zawieszenia - pierwsze rozwiązanie jest zupełnie abstrakcyjne a drugie mało sportowe, więc musisz sobie odpuścić i to olać. Montuj rozpórki górne, dolne, boczne, fendery no i oczywiście grube stabilizatory - to Ci napewno poprawi prowadzenie. Zadbaj o równomierne wyważenie przód/tył. A co do negatywu ustaw na tyle duże pochylenia, żeby nawet przy ugięciu sprężyny koło wciąż przylegało dobrze do asfaltu. Tutaj polecam okolice -2st.

Pozdrawiam :bigok:
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 13:07 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » śr paź 28, 2009 15:05

Piter łapiesz Pointa.
Dokładnie tak jak śledziłem inne fora to w autach dokonuje się przeniesienia mocowania wahacza ,ale w golfie nie jest to możliwe ze względu na konstrukcje.
Ogólnie poprawę prowadzenia ,przez zniwelowanie podsterowności można dokonać poprzez tak jak piszesz dążenie to jak najlepszego rozkładu masy(np.akku do bagażnika) ,ale także szerszy rozstaw osi z przodu wraz z szerszymi oponami względem tyłu, a także zupełnie odwrotnie niż się sądzi, wstawienie na przód bardziej miękkiego stabi i twardszego na tył.
oraz oczywiście geometria i dobre gumy :D
Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Temat do zamknięcia
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 15:05 przez CZIKOS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr paź 28, 2009 16:03

A możesz podac linka do tego 'innego forum' gdzie przenoszą wachacze? Tam chciałbym z ciekawości rzucić okiem :) Akku w bagażniku sporo daje, ja poczułem różnicę natychmiast. Rozstaw osi, laki i stabilizatory masz rację. Gumy oczywiście poliuretan żółte lub stalowe (hardcore :))

[ Dodano: 28 Paź 2009 15:04 ]
A co do całej zasadności tematu to moim zdaniem, wsadź maksymalnie twardą zawiechę wtedy będzie się mało uginać w związku z czym wachania kąta pochylenia koła będą niewielkie. Pozdrawiam :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » śr paź 28, 2009 16:56

Było to gdzieś na racingforum.pl trzeba poszukać.
A akurat z tym że najtwardszy zawias to się nie zgodzę, bo ile razy jeździłem na ultratuninghardcoore zawiasie to auto prowadziło się beznadziejnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości