Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła
Oczywiście hydraulicznego siłownika sprzęgła.
Tekst prosty, chyba nie trzeba tłumaczyć
Tekst prosty, chyba nie trzeba tłumaczyć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
1.Wykręcić 1/2 obrotu odpowietrzniki zacisku hamulca przedniego koła i siłownika sprzęgła
2.Oba odpowietrzniki połączyć jednym wężem.
3.Pedał hamulca wciskać kilkakrotnie ostrożnie i POWOLI po to, by płyn hamulcowy z zacisku przedniego koła przepchać przez zapowietrzony siłownik sprzęgła do zbiornika płynu hamulcowego.
4.NIE WCISKAĆ PEDAŁU MOCNO, BO WĘŻYK SPADNIE Z ODPOWIETRZNIKÓW.
5.Regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
6.Jeśli przestaną się ukazywać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcić oba odpowietrzniki i zdjąć wężyk.
7, Wyrównać poziom płynu hamulcowego.
Kiedyś, dawno temu w Szwecji tak samo odpowietrzałem sprzęgło SCANII. dziwiło mnie to, że musiałem pompować pompką płyn do dolnego siłownika, ale teraz już wiem, o co chodziło.
2.Oba odpowietrzniki połączyć jednym wężem.
3.Pedał hamulca wciskać kilkakrotnie ostrożnie i POWOLI po to, by płyn hamulcowy z zacisku przedniego koła przepchać przez zapowietrzony siłownik sprzęgła do zbiornika płynu hamulcowego.
4.NIE WCISKAĆ PEDAŁU MOCNO, BO WĘŻYK SPADNIE Z ODPOWIETRZNIKÓW.
5.Regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
6.Jeśli przestaną się ukazywać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcić oba odpowietrzniki i zdjąć wężyk.
7, Wyrównać poziom płynu hamulcowego.
Kiedyś, dawno temu w Szwecji tak samo odpowietrzałem sprzęgło SCANII. dziwiło mnie to, że musiałem pompować pompką płyn do dolnego siłownika, ale teraz już wiem, o co chodziło.
a ja robie tak
1. napelniam zbiorniczek na full
2. zakrecam nakretke z dziurka na zbiorniczek
3. poluzowuje odpowietrznik wysprzeglika
4. przez dzurke pompuje sprezonym powietrzem ( nie za bardzo, bo wystrzeli korek)
5. jak z odpoweitrznika leci czysciutki plyn, to zakrecam, kontroluje stan plynu ham. i po wszsytkim.
sprzegielko jak brzytwa .
BTW jest to tez dobry sposob na szybka wymiane plynu hamulcowego.
pozdrawiam
1. napelniam zbiorniczek na full
2. zakrecam nakretke z dziurka na zbiorniczek
3. poluzowuje odpowietrznik wysprzeglika
4. przez dzurke pompuje sprezonym powietrzem ( nie za bardzo, bo wystrzeli korek)
5. jak z odpoweitrznika leci czysciutki plyn, to zakrecam, kontroluje stan plynu ham. i po wszsytkim.
sprzegielko jak brzytwa .
BTW jest to tez dobry sposob na szybka wymiane plynu hamulcowego.
pozdrawiam
ooo wreszcie moze znalazłem sposób na zgrzytajacy wsteczny w mk3 AFN
u mnie problem jest ze wstecznym po porzadnym rozgrzaniu silnika ?
nie wiem czemu tak się dzieje ale nie pomaga wrzucenie 2, najlepszy sposób by nie zgrzytało jest kilkukrotne wciśniecie sprzęgła...ale nie zawsze pomaga - czasem mam wrażenie jakby sprzęgło nie wysprzęglało - delikatne próby wrzucenia wstecznego są jeszcze gorsze niz zdecydowane wrzucenie wstecznego, czaem wsteczny wchodzi zupełnie płynnie..
Płyn hamulcowy jest w tym samym obiegu - to wiem - mam pytanie czy obwody są niezalezne?
tzn Hamulec działa a sprzęgło może byc zapowietrzone ?
dodam że sprzęgło łapie nisko i zeby dobrze wysprzęglić trzeba pedał wcisnąć do podłogi...
u mnie problem jest ze wstecznym po porzadnym rozgrzaniu silnika ?
nie wiem czemu tak się dzieje ale nie pomaga wrzucenie 2, najlepszy sposób by nie zgrzytało jest kilkukrotne wciśniecie sprzęgła...ale nie zawsze pomaga - czasem mam wrażenie jakby sprzęgło nie wysprzęglało - delikatne próby wrzucenia wstecznego są jeszcze gorsze niz zdecydowane wrzucenie wstecznego, czaem wsteczny wchodzi zupełnie płynnie..
Płyn hamulcowy jest w tym samym obiegu - to wiem - mam pytanie czy obwody są niezalezne?
tzn Hamulec działa a sprzęgło może byc zapowietrzone ?
dodam że sprzęgło łapie nisko i zeby dobrze wysprzęglić trzeba pedał wcisnąć do podłogi...
Właśnie tak jest.
Punktem wspólnym jest zbiorniczek wyrównawczy, jednakże dopóki płyn hamulcowy jest w tym zbiorniczku to zapowietrzenie jednego ukladu nie ma nic wspólnego z zapowietrzeniem drugiego.
Grawitacja podpowiada nam, że powietrze -jako lżejsze od płynu hamulcowego -nie płynie w dół.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 11:48 ]
być może tarcza sprzegłowa już się kończy.
Punktem wspólnym jest zbiorniczek wyrównawczy, jednakże dopóki płyn hamulcowy jest w tym zbiorniczku to zapowietrzenie jednego ukladu nie ma nic wspólnego z zapowietrzeniem drugiego.
Grawitacja podpowiada nam, że powietrze -jako lżejsze od płynu hamulcowego -nie płynie w dół.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 11:48 ]
być może tarcza sprzegłowa już się kończy.
no właśnie podobno jak sie kończy tarcza to sie pedał podnosi - autoregulacja...
a u mnie pedał bierze nisko - więc pozostaje chyba raczej odpowietrzenie ..
w kazdym razie juz cos wiadomo poza tym że ten typ tak ma a propos zgrzytów na wstecznym... zastanaiam sie jeszcze tylko co ma do tego rozgrzanie silnika
a u mnie pedał bierze nisko - więc pozostaje chyba raczej odpowietrzenie ..
w kazdym razie juz cos wiadomo poza tym że ten typ tak ma a propos zgrzytów na wstecznym... zastanaiam sie jeszcze tylko co ma do tego rozgrzanie silnika
Ale czegos tu nie rozumiem.Skoro odpowietrznik kola laczymy jednym przewodem z silownikiem sprzegla i pchamy ten plyn ta rurka do zbiorniczka plynu hamulcowego(oryginalnego) to po co na tym zdjeciu jest sloik z plynem-nie rozumiem?
[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 9:03 pm ]
Aha i poltorej obrotu a nie 1/2.Cos to dziwnie jest przetlumaczone.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 9:03 pm ]
Aha i poltorej obrotu a nie 1/2.Cos to dziwnie jest przetlumaczone.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 212 gości