16v turbo 9a/PL

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

16v turbo 9a/PL

Post autor: Pączek » ndz paź 25, 2009 19:29

Z gory przeraszam za taki temat ale ciagle mam metlik w glowie
Posiadam 2 silnik 9A i PL.
I teraz moje pytania
Co bedzie lepszym rozwiazaniem
1. blok PL, głowica 9A, tloki z S2, i jakie korby
2.cały silnik 9a, tylko jakie tłoki i jakie korbowody(orientacyjna cena kutych gratow)
3.cały silnik PL i tłoki z S2 i jakie korbowody
4.jakie inne rozwiazania byscie polecili z tych 2 silnikow
Docelowo chcialbym 250-280koni
wiem ze bedzie to duzo kosztowac ale nikt nie powiedzial ze zrobie to od razu,
poprostu chce powoli kompletowac graty.
dodam ze 9a w seri 142konie a PL jeszcze nie shamowalem.

z góry dziekuje za odpowiedzi :)

pozdrawiam Pączek :pub:


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 25, 2009 21:52

do tej mocy co chcesz kuc nie trzeba, osobiscie robilbym 9a zawsze to 0.2 l wiecej


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » pn paź 26, 2009 10:18

evolution pisze:do tej mocy co chcesz kuc nie trzeba
No dobrze, tylko jak pozniej z zywotnoscia takiego silnika...


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 26, 2009 10:27

Pączek pisze:No dobrze, tylko jak pozniej z zywotnoscia takiego silnika...
mój po 15kkm działa bdb, praktycznie zero przedmuchów ze skrzyni, oleju nie bierze, najwyżej kapie ze spływu z turbin :grrr:



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn paź 26, 2009 10:36

9A jedzie bardziej z dołu gdyż ma większe wykorbienie , KR trzeba kręcić ale kręci chętnie pod 7500, jeśli masz tłoki z S2 to poskładaj 1.8
moce do osiągnięcia podobne.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pn paź 26, 2009 10:36

toffic pisze: najwyżej kapie ze spływu z turbin :grrr:
Jakieś nieszczelności na układzie czy coś innego jest przyczyną??



Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » pn paź 26, 2009 11:12

GTO pisze:jeśli masz tłoki z S2 to poskładaj 1.8
wlasnie o to chodzi ze narazie nie mam praktycznie nic oprocz digi
i dla tego pytam sie co bedzie lepszym rozwiazaniem :)


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn paź 26, 2009 11:16

to w tym wypadku to to co będzie w lepszym stanie i kupione w lepszej cenie.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 26, 2009 12:06

Moim zdaniem najlepsze jest to co proponuje fabryka. Dlatego właśnie ja składam silnika na tłokach z s2 i korbowodach z s2. Troche szkoda pojemnosci bo 9A zawsze by bylo lepsze ale nie znalazlem seryjnych lepszych rozwiązań.

Co do głowic to jeśli chcesz sie bawić w porting to proponuję taką z ABF/9A. Jeśli chcesz dać seryjną to składaj na takiej z KR/PL

Jak byś szukał korbowodów i tłoków z s2 to daj znać, mam w tej chwili dwa komplety na półce.

Co do kosztów to kute korby okolo 2000, kute tłoki około 2000, łącznie za układ korbowo tłokowy zakuty zapłacisz około 4000.

Koszt korbowodów i tłoków w super stanie z nowiutkimi śrubkami i nakrętkami do stopek (z ASO) to okolo 1000 PLN a w nieco gorszym stanie i na używanych śrubkach możesz nawet taki zestaw za 500 wyrwać.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 12:08 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
paw3ł mk2 GTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:57
Lokalizacja: hajnówka
Kontakt:

Post autor: paw3ł mk2 GTI » pn paź 26, 2009 13:14

bugalon chodzi ci o nowe tloki i korby z 2.2t z aso? cena 1000zł tak? jak te korby pasuja pod wał z pl-ki? ten sam wymiar panewek czy zezbic trzeba?


mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311901&postdays=0&postorder=asc&start=30 MK I http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270410t=168720&postdays=0&postorder=asc&start=15 [url=http://img43.imageshack.us/i/vwer.jpg/][img]http://img43.imageshack.us/img43/350/vwer.th.jpg[/img][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 26, 2009 14:00

paw3ł mk2 GTI pisze:bugalon chodzi ci o nowe tloki i korby z 2.2t z aso? cena 1000zł tak? jak te korby pasuja pod wał z pl-ki? ten sam wymiar panewek czy zezbic trzeba?
Napisałem wyraźnie że w super stanie (nie nowe ale bardzo ładne używki). Do tego dochodzą śruby nowe i nakrętki nowe do stopek korbowodów (z ASO).

Czyli taki komplet:

1. 4 uzywane tłoki w super stanie
2. 4 używane korby w super stanie
3. 8 nowiutkich śrubek do stopek z ASO
4. 8 nowiutkich nakrętek do stopek z ASO

To można mieć za około 1000 PLN.

Nic nie trzeba rzeźbić, ten sam wymiar panewki, pasują na wał od PLki plug and play.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
paw3ł mk2 GTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:57
Lokalizacja: hajnówka
Kontakt:

Post autor: paw3ł mk2 GTI » pn paź 26, 2009 15:20

ok dzięki


mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311901&postdays=0&postorder=asc&start=30 MK I http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270410t=168720&postdays=0&postorder=asc&start=15 [url=http://img43.imageshack.us/i/vwer.jpg/][img]http://img43.imageshack.us/img43/350/vwer.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » pn paź 26, 2009 18:28

Pączek u nas lata 9a Turbo MK1 Cabrio Ostatnio wrociło od EVO z załozenia DIGI
przyjedz zobaczysz :D i ocenisz :D


never ending story

arab82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 13:38
Lokalizacja: Essen (D)

Post autor: arab82 » pn paź 26, 2009 22:50

tloki i korby od S2 nie pasuja do 9a?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości