Czujnik temperatury czy termostat???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Czujnik temperatury czy termostat???

Post autor: kkarols16 » pn paź 26, 2009 00:09

Witam,
od nie dawna zauważyłem, że temperatura mi coś szfankuje, (tak jak na dworze zaczęło się robić chłodniej) wolniej się nagrzewa i temperatura ciężko dochodzi do tych 90C przeważnie tak około 80stopni jest (dokładnie nie wiem ile bo ciężko odczytać z tego co pokazuje wskazówka) wskaźnik jest przeważnie w tym miejscu co zaznaczyłem na zdjęciu, ale i nieraz po środku ale rzadko, z dmuchawy ciepłe powietrze. A jak sprawdzić czujniki temperatury??????????
Proszę o pomoc bo trochę mnie to zaczyna wkurzać

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 14:54 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kurczepieczone » pn paź 26, 2009 00:33

Sprawdź najpierw czy przewody od chłodnicy (górny i dolny) grzeją się jednakowo szybko. Jeśli dolny jest dłużej zimny to termostat jest ok, jeśli szybko robi się ciepły to termostat się nie zamyka.. Co do czujnika najlepiej sprawdzić opór miernikiem, ale nie wiem niestety jaki powinien być.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn paź 26, 2009 08:47

Dzięki za odpo
Jakiś czas temu sprawdzałem przewody to dolny był dłużej zimny ale sprawdzę jeszcze dzisiaj.
To wystarczy czujniki miernikiem sprawdzić i już będzie wiadomo czy są ok?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn paź 26, 2009 09:59

Które czujniki chcesz sprawdzać: jeden będzie miał różną rezystancje zależnie od temperatury, drugi będzie przełączał zależnie od temperatury, trzecie będzie miał jeszcze inną rezystancje itp itd. Żaden z nich nie ma wpływu na to że silnik nie osiąga temperatury pracy.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 10:00 przez mate64, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn paź 26, 2009 10:09

Sam już nie wiem, chciałbym wszystkie sprawdzić tzn te trzy w króćcu i jeden w chłodnicy



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn paź 26, 2009 10:43

kkarols16, ale co chcesz otrzymać? W chłodnicy masz nie czujnik tylko termowłącznik wentylatora chłodnicy. w króćcu masz termowłącznik od jeża (czerwony) czujnik od wtrysku/ecu (niebieski) i czujnik od zegarów (czarny) co ci da ich zmierzenie nie wiem, ale jak poszukasz na forum to znajdziesz parametry ich pracy. Ale ja bym ich nie tykał póki co, tylko najpierw sprawdził termostat.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn paź 26, 2009 12:16

Chciałem najpierw sprawdzić czujniki bo nie chce mi sie wyciągac tego termostatu :/



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pn paź 26, 2009 13:00

Opisane objawy wskazują na padający termostat. Rozgrzewa Ci się do tych 80 st. więc pewnie nie domyka sie do końca i od samego poczatku przepuszcza trochę płynu chłodzacego przez duży obieg. Skoro łapie te 80 st. to nie jest jeszcze do końca padnięty ale wypadałby go już wymienić. Niedawno miałem u siebie podobnie. Z trudem dochodził do 85 st. Po wymianie auto rozgrzewa się do 90st. już po kilku kilometrach.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pn paź 26, 2009 13:15

kkarols16 pisze:Chciałem najpierw sprawdzić czujniki bo nie chce mi sie wyciągac tego termostatu :/
Ale to nic ci nie da, czujniki nie mają żadnego wpływu na grzania auta. Wyciągnięcie termostatu to pół godzinki roboty.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn paź 26, 2009 13:52

Dzieki za pomoc, ile ten termostat kosztuje i jakiej firmy kupic?

P.S wiecie może gdzie moge kupić wtyk do autronic al-700? chodzi mi o wtyk i o dniazdo do kompa (bez wiązki)
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 13:55 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn paź 26, 2009 13:55

Wahler coś około 35zł chyba



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pn paź 26, 2009 13:55

WAHLER. Powinien kosztować ok. 40 zł



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » wt paź 27, 2009 15:09

Odpaliłem dzisiaj silnik i sprawdzałem czy termostat jest otwarty tzn. górny przewód od chłodnicy był gorący a ten na dole cały czas zimny, chyba z pół godz silnik chodził aż nabrał temperatury i wtedy na dole przewód zrobił się gorący po czym włączył się wiatrak, na liczniku wskaźnik od temperatury nie był na samym środku tylko trochę za tą drugą kreską, minimalnie dalej co na zdjęciu.

P.S pytanie do tych co jezdzą mkII, w ktorym miejscu macie wskazowke od temp po rozgrzaniu silnika przy normalnej jezdzie, bo albo mi sie wydaje albo u mnie kiedys byla idealnie na środku, a teraz jest bardziej po lewej stronie :/
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 15:11 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » wt paź 27, 2009 15:12

No to masz już na 100% odpowiedź czy to czujnik czy termostat. Terostat zaciął się w pozycji otwartej i od razu od uruchomienia silnika płyn chłodzacy chodzi w dużym układzie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości