Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła

Post autor: JAFO » sob lis 12, 2005 19:23

Oczywiście hydraulicznego siłownika sprzęgła.
Tekst prosty, chyba nie trzeba tłumaczyć :helm:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » sob lis 12, 2005 19:55

A mozeby tak po angielsku chociaż :chytry:


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob lis 12, 2005 19:57

Tak to prawda chociaż po angliku?


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob lis 12, 2005 23:02

1.Wykręcić 1/2 obrotu odpowietrzniki zacisku hamulca przedniego koła i siłownika sprzęgła
2.Oba odpowietrzniki połączyć jednym wężem.
3.Pedał hamulca wciskać kilkakrotnie ostrożnie i POWOLI po to, by płyn hamulcowy z zacisku przedniego koła przepchać przez zapowietrzony siłownik sprzęgła do zbiornika płynu hamulcowego.
4.NIE WCISKAĆ PEDAŁU MOCNO, BO WĘŻYK SPADNIE Z ODPOWIETRZNIKÓW.
5.Regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
6.Jeśli przestaną się ukazywać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcić oba odpowietrzniki i zdjąć wężyk.
7, Wyrównać poziom płynu hamulcowego.


Kiedyś, dawno temu w Szwecji tak samo odpowietrzałem sprzęgło SCANII. dziwiło mnie to, że musiałem pompować pompką płyn do dolnego siłownika, ale teraz już wiem, o co chodziło.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw lut 16, 2006 15:43

pierwsze słyszę i widzę w jakim bolidzie trzeba tak czynić ???????



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 16, 2006 16:20

we wszytkim co ma hydrauliczne sprzegło.....
w przypadku mk2 tylko w 1.8 g60
potem jeszcze np octavia 1,9 tdi i mnóstwo mnóstwo innych...



stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: stonalodz » sob lut 18, 2006 02:29

a ja robie tak
1. napelniam zbiorniczek na full
2. zakrecam nakretke z dziurka na zbiorniczek
3. poluzowuje odpowietrznik wysprzeglika
4. przez dzurke pompuje sprezonym powietrzem ( nie za bardzo, bo wystrzeli korek)
5. jak z odpoweitrznika leci czysciutki plyn, to zakrecam, kontroluje stan plynu ham. i po wszsytkim.
sprzegielko jak brzytwa :).

BTW jest to tez dobry sposob na szybka wymiane plynu hamulcowego.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob lut 18, 2006 12:09

Bo tak robią producenci samochodów. :helm:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 18, 2006 12:19

ooo wreszcie moze znalazłem sposób na zgrzytajacy wsteczny w mk3 AFN :)

u mnie problem jest ze wstecznym po porzadnym rozgrzaniu silnika ?
nie wiem czemu tak się dzieje ale nie pomaga wrzucenie 2, najlepszy sposób by nie zgrzytało jest kilkukrotne wciśniecie sprzęgła...ale nie zawsze pomaga - czasem mam wrażenie jakby sprzęgło nie wysprzęglało - delikatne próby wrzucenia wstecznego są jeszcze gorsze niz zdecydowane wrzucenie wstecznego, czaem wsteczny wchodzi zupełnie płynnie..

Płyn hamulcowy jest w tym samym obiegu - to wiem - mam pytanie czy obwody są niezalezne?
tzn Hamulec działa a sprzęgło może byc zapowietrzone ?

dodam że sprzęgło łapie nisko i zeby dobrze wysprzęglić trzeba pedał wcisnąć do podłogi...



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob lut 18, 2006 12:47

Właśnie tak jest.
Punktem wspólnym jest zbiorniczek wyrównawczy, jednakże dopóki płyn hamulcowy jest w tym zbiorniczku to zapowietrzenie jednego ukladu nie ma nic wspólnego z zapowietrzeniem drugiego.
Grawitacja podpowiada nam, że powietrze -jako lżejsze od płynu hamulcowego -nie płynie w dół.

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 11:48 ]
być może tarcza sprzegłowa już się kończy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 18, 2006 16:32

no właśnie podobno jak sie kończy tarcza to sie pedał podnosi - autoregulacja...
a u mnie pedał bierze nisko - więc pozostaje chyba raczej odpowietrzenie ..

w kazdym razie juz cos wiadomo poza tym że ten typ tak ma :) a propos zgrzytów na wstecznym... zastanaiam sie jeszcze tylko co ma do tego rozgrzanie silnika :)



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob lut 18, 2006 16:52

Pomyśl, że skrzynia biegów też jest gorąca, a więc chodzi tu o olej w skrzyni.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 18, 2006 20:26

JAFO pisze:Pomyśl, że skrzynia biegów też jest gorąca, a więc chodzi tu o olej w skrzyni.
no i co z olejem w skrzyni?
przeciez sie go podobno nie wymienia? a stan sprawdzany był na ostatnim przeglądzie...

kilkukrotne wciśniecie sprzęgła oleju w skrzyni nie schałdza? :P



Awatar użytkownika
VAUER6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 19:53
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: VAUER6 » sob lut 18, 2006 22:01

Ale czegos tu nie rozumiem.Skoro odpowietrznik kola laczymy jednym przewodem z silownikiem sprzegla i pchamy ten plyn ta rurka do zbiorniczka plynu hamulcowego(oryginalnego) to po co na tym zdjeciu jest sloik z plynem-nie rozumiem?

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 9:03 pm ]
Aha i poltorej obrotu a nie 1/2.Cos to dziwnie jest przetlumaczone.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 168 gości