Mk2 1.6 robota glowicy czy wymiana na "nową"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Mk2 1.6 robota glowicy czy wymiana na "nową"

Post autor: fibolek » czw lut 16, 2006 18:45

pytanie moje brzmi tak: będę mial niedługo do roboty w mojej głowicy(silnik RF) popychacze oraz pewnie inne ciekawe rzeczy bo jak jest nie nagrzany to chodzi jak maszyna gospodarcza.Pali na dotyk na wszystkie gary tylko coś w nim stuka(popychacze i nie tylko).Wcześniej jakiś 1.5 roku do 2 lat temu planowałem głowice oraz wymieniałem uszczelkę oraz gumki.Teraz jescze mam do reguly gaźnik(bo ma zdyt ubog.ą mieszankę).Zastanawiam się albo za naprawą mojej głowicy czyli wymiana popychaczy oraz pewnie pierścieni a także "odchudzenie" tłoków łącznie z portingiem lekkim kolektora.Nie wiem w jakim są stanie komory tłoków(nie wiem fachowo jak się to zwie).Oleju mi nie bierze.
Albo myślę o wymianie na głowicę od 1.8 GTI ale nie wiem co z nia się stanie za pół roku lub więcej.Dodam że chyba kolektor wydechowy umiera bo pordzewiał i chyba pęka powoli.
Poradź cie chodzi mi o koszty oraz lekką moc.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 18:06 ]
Prosze o poradę.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 18:11 ]
Jezeli nikt w ciagu 24 godzin nie odpisze to prosze panów Moderatorów o usunięcie tego postu.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 18:14 ]
Bo za wymianę popychaczy biorą 100.



greg

Post autor: greg » czw lut 16, 2006 20:07

wymieniaj elementy - nie wiadomo jak ta "nowa " się będzie sprawować i czy faktycznie nowa. O cenie nie dyskutujemy - bośmy som gentelmeny.



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:23

Dzięki greg bardzo mi twoja podpowiedź pomogła.
Ale o cenie możemy podyskutować(mimo dżentelmeństwa) bo druga głowica od GTI chodzi po 200 zeta.
Moja jest całkiem niezła ale trza chyba pierścionki wymienić oraz popychaczki(napewno).Bo mi maszyna tak tłoczy jak zimny(jak diesel zimny).Nic nie dzwoni jeszcze.No i kolektor chyba popękał.Jakby sie zabrać do kolektora? Czy założyć większy od np 1.8?
Czy podejdzie czy coś to da?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lut 18, 2006 00:42

Witam. jak widze masz ten sam silnik co ja. Sam mam glowice od 16V i zastanawialem sie nad wymiana ale zrezygnowalem. Po pierwsze nie pasuja potem kola do paska rozrzadu, lipa jest ze zmieszczeniem orginalnego rozdzielacza, no chyba ze przerobi sie caly ukald zaplonowy na GTi, bo ten z GTi nie ma przyspieszaczy mechanicznych, pozatym nie wiem jak wyglada kwestia kolizyjnosci tlokow z RF z zaworami z 16V. No i docodzi zalozenie kompletnego wtrysku. No chyba ze uda ci sie zaadoptowac Pierburga do tej glowicy. ale trza by zrobic nowy kolektor. Ciezko bedzie. Moze sprubuj naprawic ta swoja. Popychacze beda cie kosztowac ok 250 zl a wymiana nie jest trudna. I powinno byc gites. A co do kolektora do orginalny wydech od RF nie bedzie pasowal do 16V. A inny kolektor dopasujesz jedynie z 8V. Pozdrawiam



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:44

Dzięki za wymianę popychaczek wołają 100 zeta a ile one kosztują?
Myslałem nad wrzuceniem do siebie kolektora od 8V.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lut 18, 2006 00:45

Widzisz brak snu mnie dobija, nie wim gdzie mi sie ubzduralo ze chcesz wymieniac glowice na 16V, sorki za pomylke. A co do glowicy z GTi 8V to nie powinno byc wiekszych problemow. Pozdrawiam i sorki jeszcze raz.



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:46

Pozatym RF to jeden z najtrawalszych silników co prawda mocy w nim nie za wiele ale jak się pomyśli i zrobi to coś da w zamian.Nie porównujmy do wersji 138 konnych GOFLA.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lut 18, 2006 00:48

Komplet popychaczy kosztuje 250 zl. a co do kolektorow to byla ich masa stosowana w golfach. tylko ze wymiana kolektora wiaze sie z wymiana tez tej pierwszej rury ktora do niej dochodzi bo my orginalnie mamy to lacze na sprezynach a w innych jest sztywny kolnierz i musialbys zastosowac lasznik elastyczny. Pozdro



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:52

Słuchaj z tymi łącznikami to nawet lepiej bo u mnie wiecznie się rozwala łączenie rury z kolektorem.A napisz jeszcze jakiej firmy popychaczki?
I ajki najlepiej kolektor jeśli wiesz?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lut 18, 2006 00:59

Jesli juz wymieniac kolektor to na GTi 8V, da najwiecej chociaz kokozow sie nie nalezy spodziewac. Jesli chodzi o popychacze to nie wiem jakiej firmy, nie spotkalem sie zebym mial mozliwosc wyboru. Pozdro A mam pytanie, po zplanowaniu glowicy i polerce kolektorow miales odczuwalny efekt wzrostu dynamiki?? Tez sie przymierzam. A co do przyczyn rozpadu twojej glowicy to mam pytanie? Jak duzo jezdzisz na benzynie?? Bo gaz wyplukuje olej i dlatego glowice padaja.



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 01:07

Kolektora jeszcze nigdy nie polerowałem(przymierzam się).Natomiast planowanie głowicy daje i to dość sporo przy naszym motorku.Splanowalem standard czyli mało.Ale to wystarczyło.
A głowica jest dobra tylko popychacze stukają jak najete.Oleju tez nie bierze tylko tłoczy jak zimny jak zimny Diesel.Nie wiem jak to opisać.Olej mam półsyntetyka ale pora zmienić na minerałka.
Sama głowica jest super chodzi o popychaczki oraz sprawdzenie pierścienie oraz regulę PIERBURGA 2E2(też jest super nie chcę jakiś wtrysków i innych badziew).

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 00:14 ]
Kto jeszce poradzi czy wymiana na iną GTI czy remont starej RF?
Bo GTi by kosztowała z kolektorem 250 zeta a naprawaa mojej to na start 250 zeta + pierścienie około 100(chyba).
Dzieki za pomoc i poradźcie.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 01:27

lepiej zrobić swoją i wiedzieć co się ma niż kupować drógą która też może być do roboty czhyba że masz pewniaka



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » sob lut 18, 2006 03:59

a spytam z ciekawosci czy my wlasciciele silnikow RF mamy popychacze hydrauliczne czy nie?? pozdro


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob lut 18, 2006 11:22

Tak, jestesmy w tej rewelacyjnej sytuacji ze mamy. :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości