Głowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Głowica

Post autor: superkasztan » czw paź 22, 2009 19:58

Witam

temat pewnie był już wałkowany,

jednak w moim aucie nie wymieniałem uszczelki
jak go kupiłem był niby po remoncie,

a bezpośrednio po wymianie płynów i filtrów.
Mechanik stwierdził że do 1,6 d golf mk2 wchodzi 5,5 litra oleju
Jak go kupiłem było ponad 1 cm nad max na bagnecie
drugą wymianę zrobiłem też u niego.
Jednak przeczytałem w manualu że 4,5 litra przy wymianie z filtrem ( norma )
a on swoje że ma być 5,5. Uparłem się że chce tylko 4,5. To on że mi ten litr da w bańce bo i tak tam musi być.
Olej wysysał bagnetem, (godzinę to trwało). wlał tam te 4,5 wyciąga bagnet a tam 2 cm ponad max. To usłyszałem historię że w dieslu olej się pieni :bajer:
i jak się ostudzi będzie git. Ale :ass: nic git nie było
Tak się wq..iłem że od tamtej pory sam sobie wymieniam.
Jak spokojnie jeżdżę to przez 10 tyś od maxa do min zejdzie bez dolewki.
Ale i tu sedno sprawy, wycieka olej spod głowicy, na kanale olejowym.
Wycieka na tyle mało że przez 10 tyś ten litr spłynie sobie po silniku.
W sumie przejechałem nim już z 80 tyś i wpadłem na genialny pomysł by zrzucić pokrywę zaworów i dociągnąć wszystkie śruby o pół obrotu.
Czy może stać się coś złego ??
warto ryzykować z powodu ufajdanego silnika ??

Pozdrawiam
i z góry dzięki za pomoc


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 22, 2009 20:17

Teraz raczej na dociąganie głowicy to już za pózno jest :bajer:



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw paź 22, 2009 20:17

superkasztan pisze:o usłyszałem historię że w dieslu olej się pieni :bajer:
Takiej teorii dawno nie słyszałem, ma chłopina wyobraźnie.
superkasztan pisze:wpadłem na genialny pomysł by zrzucić pokrywę zaworów i dociągnąć wszystkie śruby o pół obrotu
Jeśli już przy tym obstawiasz, to spr jaka jest odpowiednia wartość i dokręć ale kluczem dynanometrycznym, choć osobiście to uważam, że nic to nie da.


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: superkasztan » czw paź 22, 2009 20:32

Kluczem dynamometrycznym to na początku się kręci, potem dokłada się o ileś stopni.
Uszczelce pewnie nic się nie stanie, tylko czy szpilki ni pękną jak im dołożę z pół obrotu.

Ale pytanie za 100 pkt czy przestanie ciec olej ??


Somewhere in Nowhere

lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » czw paź 22, 2009 21:39

superkasztan pisze: Ale pytanie za 100 pkt czy przestanie ciec olej ??
Moja odpowiedz to nie, z tego nic dobrego nie wyniknie i uważaj by nic złego nie wyszło.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw paź 22, 2009 22:34

superkasztan, szczerze odradzam takiego eksperymentu,bo szanse na zatrzymanie wycieku są marne,a szpilki mogą nie wytrzymać i będzie bida...
Wymiana uszczelki Cię kolego czeka,ot co :bigok:
Jak masz warunki,chęci i narzędzia,to sam sobie poradzisz...chyba... :chytry:

[ Dodano: 22 Paź 2009 22:36 ]
Dodam jeszcze,że ten wyciek może być spowodowany właśnie tym,że było za dużo oleju.Słyszałem już o podobnych przypadkach.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Głowica

Post autor: superkasztan » pt paź 23, 2009 08:15

Witam

dzięki chłopaki, skutecznie mi to wybiliście z głowy.

Wyciek spowodowany nadmiarem oleju, to raczej pewne, przy nadmiarze ok 1,5 litra.

Głowicy raczej nie zrzucam, auto będzie szło na żyletki, jak tylko poskładam mojego drugiego. Więc tym się pobujam max do wiosny. Teraz jeszcze wymienię olej.

Myślałem wcześniej o wymianie uszczelki, ale trochę mnie to przeraża, rozrząd sam wymieniłem
ale ze ściągnięciem głowicy, boje się że mi się wszystko rozjedzie, pompa i wałek rozrządu.

Acha, ale w tym drugim silniku się będę tego musiał podjąć, tam będzie stalowa uszczelka :helm:


Pozdrawiam wszystkich
i dziękuje za pomoc


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt paź 23, 2009 08:21

No tak ale jak dokręci głowicę i przestanie ciec olej to bedzie gitara ,jak się urwią szpilki to i tak musi głowice zdejmować .Więc ja bym próbował dokręcic biorąc pod uwagę że się może urwać i w razie czego zdejmował głowice :grin:
Nic nie tracisz spróbować można



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt paź 23, 2009 11:13

jbs-78 pisze:jak się urwią szpilki to i tak musi głowice zdejmować
Kolegojbs-78, a co powiesz koledze superkasztan, gdy mu się urwie głęboko w bloku i nie będzie mógł wykręcić?
Z doświadczenia wiem,że lubią być tęgo zapieczone,tak więc ryzyko jest i to duże...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt paź 23, 2009 12:41

superkasztan pisze:auto będzie szło na żyletki
Za jakie grzechy pytam :blush:
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 12:41 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob paź 24, 2009 00:27

No tak Michaś_1977 masz rację poza tym nie ma co lecieć na łatwiznę jak się wymieni uszczelkę to będzie na pewno dobrze :grin:

Jakoś mnie tak naleciało na druciarstwo przez chwilę :helm:



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 25, 2009 12:49

Michaś_1977,

jak sieszpilka urwie to jest mae piwo bo sięlekko wykręcają. gorzej jak wyjdzie gwint z bloku. to wtedy już lipa na całego.
na szczęście zdarza sięto bardzo żadko ale mnie już jednak raz dosięgło :panna:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 25, 2009 13:11

arwam pisze:Michaś_1977,

jak sieszpilka urwie to jest mae piwo bo sięlekko wykręcają. gorzej jak wyjdzie gwint z bloku. to wtedy już lipa na całego.
na szczęście zdarza sięto bardzo żadko ale mnie już jednak raz dosięgło :panna:
Jesteś pewien.
Ja jestem innego zdania.Widziałem jak się w pewnym warsztacie męczyli z taką szpilką urwaną poniżej krawędzi bloku.
Jak urwie się powyżej,lub równo z krawędzią,to może pikuś,ale w głębi bloku,to już nieciekawa sprawa.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz paź 25, 2009 13:28

Michaś_1977 pisze:ub równo z krawędzią,to może pikuś,ale w głębi bloku,to już nieciekawa sprawa.
pamiętasz co Ci mówiłem jak pokazywałem Ci BLOK 1.6CY z urwaną szpilką poniżej bloku?
wtedy jak byłeś u mnie w lutym i pompicę mi przywiozłeś?

tym sposobem zajeło wykręcenie pięć minut. gorzej jak ten komplet szpilek był kilka razy używany to to wtedy się wydłużają i zapierają o dno otworu i wtedy jest tak jak mowisz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości