FALUJĄCE OBROTY GOLF III 1.4i 60KM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
FALUJĄCE OBROTY GOLF III 1.4i 60KM
Witam. Mam problem z moim Golfikiem, a mianowicie falują mi obroty i gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowań. Pierwsze co nasuwa mi się myśl że to SONDA LAMBDA. Ale nie wiem. POMOCY. Gdyby to była ona to jak ją w prosty sposób sprawdzić? Dziękuję.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Żadne sondy lambda... przepustnicę wyjąc porządnie umyć z tego syfu co tam się zebrał, założyć, lapek w dłoń i jej ponowna adaptacja. Oczywiście o ile masz 1.4 AEX na wielopunkcie w swoim mk3.Witam. Mam problem z moim Golfikiem, a mianowicie falują mi obroty i gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowań. Pierwsze co nasuwa mi się myśl że to SONDA LAMBDA. Ale nie wiem. POMOCY. Gdyby to była ona to jak ją w prosty sposób sprawdzić? Dziękuję.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Repeat11, dokładnie.... w benzynce estakcyjnej, albo w benzynie normalnej masz ją umyć. Problem ten jest dość dobrze znany w tych silnikach, niestety odma tak jest zaprojektowana, że cały bałagan się zbiera na tej przepustnicy co powoduje, że zaczyna wariować. Zresztą jak ją zdemontujesz to zobaczysz jak to wygląda od środka. Silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą tak jak piszesz i po czyszczeniu przepustnicy należy go adaptować, chociaż czasem nie trzeba. O adaptacji przepustnicy też znajdziesz tutaj na forum wszystko .
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Można umyć i założyć. Powinno chodzić bez problemu, chociaż zaleca się adaptację. Przy czyszczeniu zwróć szczególnie uwagę na to, żeby dokładnie wyczyścić tę klapkę, która jest w środku przepustnicy. Najlepsza będzie benzyna ekstrakcyjna. Rozpuszczalnik np. Nitro może być za mocny i rozpuścić plastikowe części. Innym sposobem walki z obrotami jest odłączenie na kilka minut akumulatora. Teoretycznie w tych silnikach to nic nie daje, ale praktycznie u mnie w bliźniaczym AEE pomogło.
panowie a moze czujnik temperatury ? ja bym zaczął od tego sprawdzić to miernikiem to zaden problem
viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Teoretycznie powinno się zawsze zaadaptować przy pomocy VAG-a, natomiast pisałem Ci już, że ja wyczyściłem, skręciłem wszystko i chodzi bez adaptacji (kolega z forum również tak zrobił). Uszkodzić tam raczej nie ma czego. Ewentualnie przy odkręcaniu zwróć uwagę, aby nie ukręcić śruby, tak samo przy dokręcaniu. Skombinuj sobie dobry pędzelek, trochę benzyny ekstrakcyjnej i ewentualnie jakieś czyściwo nie zostawiające włókienek podczas wycierania na sucho.Repeat11 pisze:A czy adaptacje przepustnicy da sie zrobić domowymi sposobami? czy tylko przez VAG? Czy w ogóle po czyszczeniu jest konieczna adaptacja? A czy przy czyszczeniu idzie cos uszkodzić łatwo?
Z tym, że mówimy tutaj o silniku 1.4 AEX, a to wielopunktowy wtrysk.Dodzia_VW pisze:ednopunktowy wtrysk to najprawdopodobniej masz uszkodzoną podstawę gumowo-metalową monowtrysku.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
można sprawdzić, ale ja tutaj wybitnie widzę problem zabrudzonej przepustnicy....fasd pisze:panowie a moze czujnik temperatury ? ja bym zaczął od tego sprawdzić to miernikiem to zaden problem
dokładnie.... z tego co pamiętam to w AEX ma plastikowy kolektor ssący... bardzo łatwo przy dokręcaniu "przeciągnąć gwint"wolfzan pisze:Ewentualnie przy odkręcaniu zwróć uwagę, aby nie ukręcić śruby, tak samo przy dokręcaniu.
Ważne jest, żeby z krawędzi przepustnicy zmyć wszystko.... czasem ciężko to schodzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 324 gości