[mk3]uszczelka pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

[mk3]uszczelka pod głowicą

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 00:39

po czym mam poznac że bedę musiał się liczyć z wymianń uszczelki. Czy jest to możliwe żeby wyciskało z podniej olej. mam Golfika III 16 bezyna i jest to moje pierwsze autko. Poszukuje także książki o naprawach auta, tylko żeby był opis tego silnika 1,6 benzyna 94rok typ silnika ABU 75 konny. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lut 18, 2006 02:58 przez homer12, łącznie zmieniany 1 raz.



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:42

Tak nawet bardzo ja tak miałem.Wyciskało mi od tyłu od strony kolektora wydechowego.
Dzieje się tak z powodu np.przegrzania silnika i wygięcia głowicy.Lub też wypłukania i wygrzania samej uszczelki.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 00:53

w takiej sytuacji co się dzieje z temperaturą cieczy chłodzącej u mnie rośnie do ok 100 i spada



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 00:59

Z ciczą może być tak że ona też może wylatać zpod głowicy.Następnie może ona lecieć do silnika i mieszć się z olejem.Zagrzwa ci się bo brak chłodzenia następnie pompa wody tłoczy do silnika następną ilość cieczy chłodzącej.Chociaż pompa chodzi cały czas.To jednak nie ma prawidłowej cyrkulacji cieczy.
Zobacz czy nie masz płynu w oleju(rzadki olej) lub też w ziorniczku nie pływają plamy oleju.
Może rypnął ci termostat puszczający płyn do obiegu silnika.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 01:06

olej wymieniłem dzisiaj dył ok w zbiorniczku niema plam oleju chłodzenie ciecz nastepuje dopiero po załączeniu wentylatora ale przewód pomiędzy chłodnicą a silnikiem jest ciepły przed jego załączeniem



fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 01:10

A kąd wiesz czy jest tam 100 stopni?
I druga sprawa że być może termostat pada.Ale gdzie jest i jak zmienić nie napisze bo nie wiem.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 03:18

pewny nie jestem ale wskażnik temperayury tak wskazuje czy bezwyjmowania można to sprawdzic w jakiś kolwiek sposób



wilkor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lis 02, 2005 12:40
Lokalizacja: D.Leśny

Post autor: wilkor » sob lut 18, 2006 03:43

hej, ja mam dokladnie to samo w golfiku jest tak, że po pewnym czasie uszczelka sie starzeje, głowica odkształca z powodu wydmuchanej uszczelki.
Musisz splanowac głowice i wymienić uszczelke.


felgi juz sa, wprawdzie nie bbs ale są ładne...czekamy na lato.

fibolek

Post autor: fibolek » sob lut 18, 2006 15:52

homer12 jeżeli nie cieknie ci głowica z żadnej strony i nie masz ślady rzadkiego oleju w silniku a także w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej śladów oleju.I nie jeździsz jakieś bardzo duże odcinki(np 300-500 i wiecej kilosów) to się nie śpiesz z planowaniem i wymianą uszczelki.Sprawdź lepiej termostat czy aby nie pada.I czy czujnik włączenia chłodnicy nie pada.
Ale przejechać się do fachowców w takiej sytuacji wskazane nawet bardzo wskazane.Bo objawy są bardzo poważne i nie bagatelizuj tego.

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 15:06 ]
Ale mówie sprawdź to w warsztacie>bo może też być tak że ci wentylator się załącza za późno tzn włącza ci się dopiero 2-gi bieg.Bo w Mk2 i pewnie w Mk3 też tak jest że webtylator chłodnicy ma dwa biegi pierwszy wolniejszy jak auto ma podajże(nie jestem pewien 75-80 stopni a drugi jak ma powyżej 90) ale piewien nie jestem stopni.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » sob lut 18, 2006 19:59

dziekuje Ci bardzo dóżych odcinków nim niejeżdze a wiec narażie sobie sprawdze termostat i czujnik chłodnicy jeżeli to nic nieda bedę musiał niestety planować puki co dziekuje Ci bardzo, odezwę się czy to coś pomogło. POZDRAWIAM :bajer: :bajer:



fibolek

Post autor: fibolek » ndz lut 19, 2006 00:47

homer12 sprawdx wszystko.Póżniej dopiero weź się za naprawę.
Bo wpakujesz się w niepotrzebne koszta.



homer12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 11, 2006 23:48
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: homer12 » ndz lut 19, 2006 02:48

a czy napewno w mk3 są dwa biegi wentylatora? jeszcze jedno pytanko czy ktoś wie ile powinnło się zmieścić płynu chłodniczego w całym układzie chłodzenia w mk3 1.6ben.ABU Zadaje tyle różnych pytan bo niejestem pewien czy to uszczelka czy coś innego.



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » ndz lut 19, 2006 09:50

homer12, ABU ma 2 biegi wentylatora, kostka wentylatora ma 3 piny (masowy i dwa plusy biegowe). Jak kupiłem mojego ABU miałem całą uszczelkę pod głowicą mokrą z oleju. Lało z aparatu, z zimmeringu na wałku rozrządu i spod pokrywy zaworów. Powymieniałem wszystko dookoła i silnik jest suchy. Taka droga naprawa jak uszczelka pod głowicą to ostateczność, najpierw pooglądaj dokładnie czy nie leci gdzieś z góry na tą uszczelkę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości