Czujnik ESP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nurek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 31, 2008 00:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czujnik ESP

Post autor: nurek10 » sob paź 24, 2009 15:52

Witam

W golfiku mojego znajomego cały czas świeci się kontrolka od ESP. Miał go już podłączony do komputera. Błędu nie da sie wykasować. Podobno może to być problem z czujnikiem przyśpieszenia poprzecznego. Może ktoś orientuje się gdzie on może być? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale silnik to 1,6 ATN

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 24, 2009 15:55

Podaj najpierw kod błędu.


Obrazek

nurek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 31, 2008 00:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: nurek10 » sob paź 24, 2009 16:00

Z tego co udało mi się dowiedzieć to na kompie wyświetlił się kod D500...

[ Dodano: 24 Paź 2009 16:03 ]
Mała poprawka kod błędu to g200 (a nie D500)sorki



Luki987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 11:49
Lokalizacja: Jordanów Śląski

Post autor: Luki987 » sob paź 24, 2009 16:11

Szukaj pod kierownicą miałem ten sam problem , okazało sie że trzeba podlutować układ scalony bo sie oderwał , to dosyć częsta usterka z rocznika 2000 i 01



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob paź 24, 2009 17:27

ESP
Electronic Stability Program
System aktywnej kontroli dynamiki jazdy
Elektroniczny system sterujący pracą układu hamulcowego, zabezpieczający przed wpadnięciem w boczny poślizg lub zarzuceniem tyłu albo przodu samochodu. W odróżnieniu od ABS i ASR, kontrolujących poślizgi we wzdłużnej osi pojazdu, system ESP działa również przy bocznych poślizgach samochodu. W samochodzie zamontowane są m.in. czujniki skrętu kierownicy, przyspieszenia poprzecznego, przyspieszenia kątowego i ciśnienia w układzie hamulcowym. W zależności od kierunku poślizgu hamowane są odpowiednie kota, aby pojazd wrócił na poprzedni tor ruchu. Dodatkowo kontrolowany jest moment obrotowy silnika.
Ale dobrze naprowadza cię Luki 987.
Tu jeszcze masz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211240
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 17:54 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 24, 2009 20:13



Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości