Nie moge odkręcić świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie moge odkręcić świec żarowych
Dzisiaj chciałem wymienic świece żarowe. Zaczałem odkręcac każda szła dobrze do połowy i potem sie kręciły w miejscu- teraz nie chca sie wykręcić i wkręcic spowrotem- nie wiem co z tym fantem zrobic i dlaczego sie tak stało. Wtedy nie działała mi jedna teraz już żadna pomózcie
Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie, poszedłem teraz do samochodu i okazało się, ze wychodzi ze świecy nakrętka wraz ze środkiem grzałki- gwint i zewnętrzna grzałka została w głowicy silnik chodzi ok ale co z tm zrobić szły do poowy poem stawały i się chyba ukręciły- robiłem na zimnym silniku po nocy.Kris-THC pisze:Może ty je dokręcałeś a nie wykręcałeś? Żart oczywiście. Na zimnym silniku kręciłeś czy na rozgrzanym? Tak czy inaczej dziwne że na wszystkich taki problem...
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
moze gwinty uszkodziles albo juz ktos kiedys je uszkodzil
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
Częsty przypadek w TDI tylko ok 30-40% ma problem co jest wina użytkownika, ciesz się, że nie masz Mercedesa CDI lub Opla DTL tam 80% się ukręca i to bez powodu. Czeka Cie zdejmowanie głowicy lub wykręcaniem tym ale tylko kilka warsztatów w Polsce to ma - a kosztuje 6 tys zł - wykręcanie jednej tym przyrzadem ok 250zł
Tu masz porade czemu się tak stało http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383
Tu masz porade czemu się tak stało http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 22:54 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
Pierwszy raz fabryczne zostały wymienione przy przebiegu 180 tyskm, teraz autko ma 446 tys km i sie skończyły i wydaje mi się to normalne na 446 tys tylko 2 komplety świec bo jak wiesz one zawsze po odpaleniu do temp. 64 st podgrzewaja silnik lub przez ok 2 min w zależnosci co bedzie szybciejKris-THC pisze:Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu. Remont 2500 zeta i auto do żyda W sumie takie rzeczy się zdarzają i nie zawsze czynnik ludzki ma znaczenie ale dziwi mnie to że taki manewr ma miejsce na wszystkich świecach. Ja zawsze wkręcając coś co wiem że potencjalnie będę musiał kiedyś wykręcic smaruję to pasta miedziana i zawsze sie sprawdza.
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
ja w tamtym roku kupilem komplet swiec beru ale zaplacilem ok 250zl za komplet ale smigaja do tej poryKris-THC pisze:Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu.
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
swiece łatwo ukrecic to fakt. najlepiej czyms popsikac i odkrecac na ciepłym silniku. Mozna tez oczewiscie poluznic swieczki a potem wkrecic ponownie i tak co obrot.
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 10:27 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
Kris-THC pisze:Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke
Kol. Kris-THC, takich świec po 16 żl-do TDI Beru sie nie kupuje! [ podróby] Ori w przybliżeniu koszt taki jak zapodał koltedeI 66kw, Co do przepalenia świecy to nie znamy dnia ani godziny! i nie ma to nic z przebiegiem! tkm. Gdy mamy problemy rozruchu to powiniśmy sie zainteresować i pomierzyć wszystkie świece!. Chociażby zwykłą kontrolką za 2zeta. Co do smarowania swiecy to popieram ..Ojciec miał zakład 20 lat i zawsze smaruje smarem miedzianym!Kris-THC pisze:Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 18:13 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości