Potwierdzam w 100%.arwam pisze:jeśli cylindry są zużyte to polecam tulejowanie które choć droższe to pozwala zostawić fabryczne tłoki, jeśli nie ma progów to zmieniam tylko pierścienie i ewentualnie ine jeszcze elementy które są już zużyte
jak zalozyc pierscienie na tlok w 1.9 tdi 1z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
uf udalo sie wszystko poskrecac i sroby wytrzymaly. teraz tylko blacha sie zajac wlozyc silnik i bedzie dobrze. tak mysle
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ma to znaczenie i to duże.Z panewkami (jeżeli też Ci się pomyliły) to jeszcze możesz coś zaradzić-kupisz nowy komplet (nie są drogie) i po bólu.Natomiast co do tłoków,to nie wiem jak ten problem rozwiążesz...Lepiej,żeby wróciły na swoje miejsca.PacekPlacki pisze:czy ma to znaczenie jakiech w kolejności składania.
Tak na marginesie-czym Ty to znaczyłeś?Kredką woskową ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
tak tylko pytam. znajomy co pracowal przy lejlandach mi to powiedział aby sprawdzac czy w oleju nie ma opiłkow po remoncie???
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 11:55 ]
z jakiegos powodu ten olej sie wymienia po docieraniu np. 2000km
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 11:55 ]
z jakiegos powodu ten olej sie wymienia po docieraniu np. 2000km
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
moze ktos poprostu nie posmarowal panewek i walu olejem silnikowym. powinno sie tak robic przed zalozeniem bo olej tam sam nie dojdziebelcho99 pisze:nie radził bym zakałdac na nie szlifowany wał i stare koryby nowych panewek, widziałem juz kilka aut nie tylko z grupy VW w których wymieniono same panewki i po krótkim czasie (tj. około 2 tygodni czy miesiaca nawet) wał zatarł się na panewce bez wyraźnego powodu. Nie wiem czemu tak się dzieje ale na razie znam 4 osoby które wymieniły sobie panewki a po miesiacu cały silnik bądź dół silnika.
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
to oczywiste. może w sarszych samochodach było to inaczej rozwiazane albo zwracali po prostu na to uwage( może filtry gorsze?).
czyli nie ma potrzeby ok.
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 15:43 ]
ja panewki zostawiłem stare i na razie jeżdże z 5 miechów. Nie wygladaly na zużyte.ale pierścionki to takie byly
czyli nie ma potrzeby ok.
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 15:43 ]
ja panewki zostawiłem stare i na razie jeżdże z 5 miechów. Nie wygladaly na zużyte.ale pierścionki to takie byly
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Na co dzień mam styczność z takimi sprawami w pracy Pracuję w laboratorium pomiarowym kontroli jakości i zajmuję się także testami silników w dużym koncernie samochodowym więc mam pomiary części wykonuję na profesjonalnym sprzęcie z dokładnością do 0,01 um i powiem Wam że tolerancje dla wałów korbowych, korbowodów i ich panewek, a także piast bloku dzielą się na klasy co 3um (0.003mm). Zakładanie nowych panewek na mocno zużyty wał przyspieszy tylko zgon silnika, jeżeli klasa tolerancji panewek względem pomiaru średnicy czopów wału będzie niewłaściwa. W sumie jeżeli warsztat jest w miarę cywilizowany to nawet zwykłym mikrometrem zmierzy wał i jego owalność i dobierze panewki, a jesli ktos sugeruje się tylko wyglądem powierzchni czopa to mocno się zdziwi po zalozeniu nowych panewek...belcho99 pisze:nie radził bym zakałdac na nie szlifowany wał i stare koryby nowych panewek, widziałem juz kilka aut nie tylko z grupy VW w których wymieniono same panewki i po krótkim czasie (tj. około 2 tygodni czy miesiaca nawet) wał zatarł się na panewce bez wyraźnego powodu. Nie wiem czemu tak się dzieje ale na razie znam 4 osoby które wymieniły sobie panewki a po miesiacu cały silnik bądź dół silnika.
...tedeI 66kw pisze:moze ktos poprostu nie posmarowal panewek i walu olejem silnikowym. powinno sie tak robic przed zalozeniem bo olej tam sam nie dojdzie
olej obowizkowo ale jesli czesci sa prawidlowo spasowane to przy starcie silnika olej w ciągu 2~3 sekund tam dotrze wiec to nie jest powodem zatarć. Co rozumiesz przez tekst ze olej sam tam nie dojdzie mozesz mi to wytłumaczyć?
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 21:54 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin TDI
- -Diesel Power-
- Posty: 887
- Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
- Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
- Kontakt:
rozumie przez to ze jak bym zalozyl suche panewki na suchy wal to mogl bym panewki na samym starcie silnika przytrzec. a skoro panewki idealnie sa spasowane do walu i tak zalozone bez oleju to troche trzeba by poczekac az dobrze sie te rzeczy nasmaruja. jezeli sie myle to popraw mnie.Kris-THC pisze:Co rozumiesz przez tekst ze olej sam tam nie dojdzie mozesz mi to wytłumaczyć?
ja u siebie wszystko ladnie posmarowalem olejem tym co mam obecnie w silniku i dobrze jest
MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Nie przytrą się, wierz mi
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 22:35 ]
Mam kumpla który w VW w Polkowicach przed testem silnika, który dopiero co złożył (własnoręcznie- nie na taśmie produkcyjnej) i zapomniał wlać oleju przed testem na dynamometrze, zjarzył dopiero po minucie jak ciśnienie oleju na panelu kontrolnym mu wywaliło. Panewki byly jak nowe. Ale fakt faktem wal i panewki byly posmarowane. Wracając do tematu wcale nie trzeba "trochę" czekac na film olejowy, inaczej nasze silniki robiłyby po kilka tysięcy a nie kilkaset
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 22:35 ]
Mam kumpla który w VW w Polkowicach przed testem silnika, który dopiero co złożył (własnoręcznie- nie na taśmie produkcyjnej) i zapomniał wlać oleju przed testem na dynamometrze, zjarzył dopiero po minucie jak ciśnienie oleju na panelu kontrolnym mu wywaliło. Panewki byly jak nowe. Ale fakt faktem wal i panewki byly posmarowane. Wracając do tematu wcale nie trzeba "trochę" czekac na film olejowy, inaczej nasze silniki robiłyby po kilka tysięcy a nie kilkaset
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości