jak zalozyc pierscienie na tlok w 1.9 tdi 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt wrz 18, 2009 08:29

arwam pisze:jeśli cylindry są zużyte to polecam tulejowanie które choć droższe to pozwala zostawić fabryczne tłoki, jeśli nie ma progów to zmieniam tylko pierścienie i ewentualnie ine jeszcze elementy które są już zużyte
Potwierdzam w 100%.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob wrz 26, 2009 19:51

uf udalo sie wszystko poskrecac i sroby wytrzymaly. teraz tylko blacha sie zajac wlozyc silnik i bedzie dobrze. tak mysle


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » czw paź 22, 2009 20:00

Panowie rozebrałem silnik wyjołem tłoki ozaczyłem panewki które na którym tłoku wstawłem tłoki do bezyny zeby je oczyścić i oznaczenia z tłokuw mi się rozlały. na tłokach są nabite oznaczenia na dwóch to 3/4 i na nastepnych dwóch 1/2 czy ma to znaczenie jakiech w kolejności składania.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt paź 23, 2009 07:18

PacekPlacki pisze:czy ma to znaczenie jakiech w kolejności składania.
Ma to znaczenie i to duże.Z panewkami (jeżeli też Ci się pomyliły) to jeszcze możesz coś zaradzić-kupisz nowy komplet (nie są drogie) i po bólu.Natomiast co do tłoków,to nie wiem jak ten problem rozwiążesz...Lepiej,żeby wróciły na swoje miejsca.
Tak na marginesie-czym Ty to znaczyłeś?Kredką woskową :chytry: :grin: ?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt paź 23, 2009 11:31

belcho99, nie neguję,ale przyznać muszę,że po raz pierwszy z czymś takim się spotykam.Może owalizacja na wale była zbyt duża...
Znam wiele osób które wymieniały bez szlifu i auta chodzą jak żylety.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt paź 23, 2009 11:35

Mam pytanko. co do docierania czy nie powinno sie robić tego ze zdjeta turbina?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt paź 23, 2009 11:49

JABcok20 pisze:Mam pytanko. co do docierania czy nie powinno sie robić tego ze zdjeta turbina?
Łooo...a dlaczego?Przecież z fabryki auta wyjeżdżają kompletne :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt paź 23, 2009 11:53

tak tylko pytam. znajomy co pracowal przy lejlandach mi to powiedział aby sprawdzac czy w oleju nie ma opiłkow po remoncie???

[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 11:55 ]
z jakiegos powodu ten olej sie wymienia po docieraniu np. 2000km


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt paź 23, 2009 15:16

JABcok20, przecież olej smarujący turbinę,przechodzi filtrację zanim dotrze do niej :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt paź 23, 2009 15:38

belcho99 pisze:nie radził bym zakałdac na nie szlifowany wał i stare koryby nowych panewek, widziałem juz kilka aut nie tylko z grupy VW w których wymieniono same panewki i po krótkim czasie (tj. około 2 tygodni czy miesiaca nawet) wał zatarł się na panewce bez wyraźnego powodu. Nie wiem czemu tak się dzieje ale na razie znam 4 osoby które wymieniły sobie panewki a po miesiacu cały silnik bądź dół silnika.
moze ktos poprostu nie posmarowal panewek i walu olejem silnikowym. powinno sie tak robic przed zalozeniem bo olej tam sam nie dojdzie


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pt paź 23, 2009 15:40

to oczywiste. może w sarszych samochodach było to inaczej rozwiazane albo zwracali po prostu na to uwage( może filtry gorsze?).
czyli nie ma potrzeby ok.

[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 15:43 ]
ja panewki zostawiłem stare i na razie jeżdże z 5 miechów. Nie wygladaly na zużyte.ale pierścionki to takie byly :grin:



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 21:53

belcho99 pisze:nie radził bym zakałdac na nie szlifowany wał i stare koryby nowych panewek, widziałem juz kilka aut nie tylko z grupy VW w których wymieniono same panewki i po krótkim czasie (tj. około 2 tygodni czy miesiaca nawet) wał zatarł się na panewce bez wyraźnego powodu. Nie wiem czemu tak się dzieje ale na razie znam 4 osoby które wymieniły sobie panewki a po miesiacu cały silnik bądź dół silnika.
Na co dzień mam styczność z takimi sprawami w pracy :bigok: Pracuję w laboratorium pomiarowym kontroli jakości i zajmuję się także testami silników w dużym koncernie samochodowym więc mam pomiary części wykonuję na profesjonalnym sprzęcie z dokładnością do 0,01 um i powiem Wam że tolerancje dla wałów korbowych, korbowodów i ich panewek, a także piast bloku dzielą się na klasy co 3um (0.003mm). Zakładanie nowych panewek na mocno zużyty wał przyspieszy tylko zgon silnika, jeżeli klasa tolerancji panewek względem pomiaru średnicy czopów wału będzie niewłaściwa. W sumie jeżeli warsztat jest w miarę cywilizowany to nawet zwykłym mikrometrem zmierzy wał i jego owalność i dobierze panewki, a jesli ktos sugeruje się tylko wyglądem powierzchni czopa to mocno się zdziwi po zalozeniu nowych panewek...
tedeI 66kw pisze:moze ktos poprostu nie posmarowal panewek i walu olejem silnikowym. powinno sie tak robic przed zalozeniem bo olej tam sam nie dojdzie
...
olej obowizkowo ale jesli czesci sa prawidlowo spasowane to przy starcie silnika olej w ciągu 2~3 sekund tam dotrze wiec to nie jest powodem zatarć. Co rozumiesz przez tekst ze olej sam tam nie dojdzie mozesz mi to wytłumaczyć?
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 21:54 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt paź 23, 2009 22:24

Kris-THC pisze:Co rozumiesz przez tekst ze olej sam tam nie dojdzie mozesz mi to wytłumaczyć?
rozumie przez to ze jak bym zalozyl suche panewki na suchy wal to mogl bym panewki na samym starcie silnika przytrzec. a skoro panewki idealnie sa spasowane do walu i tak zalozone bez oleju to troche trzeba by poczekac az dobrze sie te rzeczy nasmaruja. jezeli sie myle to popraw mnie. :bajer:

ja u siebie wszystko ladnie posmarowalem olejem tym co mam obecnie w silniku i dobrze jest


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 22:28

Nie przytrą się, wierz mi :grin:

[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 22:35 ]
Mam kumpla który w VW w Polkowicach przed testem silnika, który dopiero co złożył (własnoręcznie- nie na taśmie produkcyjnej) i zapomniał wlać oleju przed testem na dynamometrze, zjarzył dopiero po minucie jak ciśnienie oleju na panelu kontrolnym mu wywaliło. Panewki byly jak nowe. Ale fakt faktem wal i panewki byly posmarowane. Wracając do tematu wcale nie trzeba "trochę" czekac na film olejowy, inaczej nasze silniki robiłyby po kilka tysięcy a nie kilkaset :grin:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości