Rozrząd w 1.8 GU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Rozrząd w 1.8 GU
Witam Panowie.
Chciałem u siebie sprawdzić rozrząd, czy może czasami nie jest przestawiony i przez to borykam się z różnymi problemami.
No i wszystko było by cacy, gdyby nie znaki inne niż wszędzie są opisane. Na kole zamachowym znalazłem dwa, większe i mniejsze nacięcie, blisko siebie. Jeden z nich to pewnie to "0" o którym wszyscy mówią, ale ja tam żadnego "zera" nie widzę. Z tego co wyczytałem to pewnie ten większy.
Problem jest z kołem wałka rozrządu. Wszędzie jest napisane, żeby ustawić na znaki OT. Tak, tylko, że u mnie nie ma znaków OT ani na kole, ani na obudowie tej plastikowej ponieważ jej nie ma. Mam taką metalową obudowę. Od wewnętrznej strony koła jest kropka tylko. Niby trzeba ją ustawić z płaszczyzną głowicy. Gdzieś też wyczytałem, żeby ją ustawić do tej blaszki niedaleko, która jest ciut nad głowicą.
Jak ustawię zamach na znak, aparat zapłonowy się zgadza czyli palec wskazuje na wcięcie to ta kropka na kole wałka rozrządu jest dokładnie o jeden ząb powyżej tej blaszki.
Jak to w końcu ma być z tym kołem dla starszych silników gdzie nie ma znaków OT?
Tutaj fotka gdzie widać blaszkę i zaznaczona jest kropka:
Dodam jeszcze, że od zewnętrznej strony tego koła też jest kropka, ale w innym miejscu i nijak się ma do reszty znaków.
Chciałem u siebie sprawdzić rozrząd, czy może czasami nie jest przestawiony i przez to borykam się z różnymi problemami.
No i wszystko było by cacy, gdyby nie znaki inne niż wszędzie są opisane. Na kole zamachowym znalazłem dwa, większe i mniejsze nacięcie, blisko siebie. Jeden z nich to pewnie to "0" o którym wszyscy mówią, ale ja tam żadnego "zera" nie widzę. Z tego co wyczytałem to pewnie ten większy.
Problem jest z kołem wałka rozrządu. Wszędzie jest napisane, żeby ustawić na znaki OT. Tak, tylko, że u mnie nie ma znaków OT ani na kole, ani na obudowie tej plastikowej ponieważ jej nie ma. Mam taką metalową obudowę. Od wewnętrznej strony koła jest kropka tylko. Niby trzeba ją ustawić z płaszczyzną głowicy. Gdzieś też wyczytałem, żeby ją ustawić do tej blaszki niedaleko, która jest ciut nad głowicą.
Jak ustawię zamach na znak, aparat zapłonowy się zgadza czyli palec wskazuje na wcięcie to ta kropka na kole wałka rozrządu jest dokładnie o jeden ząb powyżej tej blaszki.
Jak to w końcu ma być z tym kołem dla starszych silników gdzie nie ma znaków OT?
Tutaj fotka gdzie widać blaszkę i zaznaczona jest kropka:
Dodam jeszcze, że od zewnętrznej strony tego koła też jest kropka, ale w innym miejscu i nijak się ma do reszty znaków.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kropka ma być dokładnie na poziomie krawędzi tej blachy. Znak OT na kole zamachowym to ten szerszy nadlew i nie wiedziałem żebym miał tam napisane O w mojej starej jetce z GU, ale może źle patrzyłem. Ale jak chesz juz porządnie ustawiać to musisz zdjąć koło pasowe wału, dolną osłonę rozrządu, potem założyć prowizorycznie koło pasowe i zgrać jego znak ze znakiem koła wałka posredniego. A aparat na samym końcu, o ile źle wypadnie jego palec co nie owinno mieć miejsca jeśli nie był wyjmowany
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Paweł Marek, jak zwykle można liczyć na Twoją pomoc
Z tego co piszesz wychodzi na to, że mam przestawiony rozrząd o jeden ząb do tyłu. Bo jeżeli ustawię koło zamachowe na to większe wcięcie, aparat w tym momencie ustawia się prawidłowo na kreskę to kropka na kole wałka rozrządu jest dokładnie o jeden ząb powyżej tej blaszki.
Co do koła pasowego to znak na nim jest całkiem gdzie indziej. Widać go z góry ale jest skierowany w kierunku grodzi, zamiast tam gdzie wałek pośredni. Znak na kole pasowym zgrywa się mniej więcej z tą strzałką na obudowie plastikowej wtedy kiedy na kole zamachowym ustawię na mniejsze wcięcie (to od zapłonu chyba).
Znaku na wałku nie widzę bo jest osłona plastikowa, a nie mogę teraz jej zdjąć, bo nie mam odpowiednich kluczy do zdjęcia koła pasowego.
Generalnie to chciałbym tylko wiedzieć czy do sprawdzenia wystarczy mi koło zamachowe, aparat zapłonowy i koło wałka rozrządu bo te znaki jakoś do siebie pasują i czy faktycznie mam przestawiony wałek rozrządu o jeden ząb.
Z tego co piszesz wychodzi na to, że mam przestawiony rozrząd o jeden ząb do tyłu. Bo jeżeli ustawię koło zamachowe na to większe wcięcie, aparat w tym momencie ustawia się prawidłowo na kreskę to kropka na kole wałka rozrządu jest dokładnie o jeden ząb powyżej tej blaszki.
Co do koła pasowego to znak na nim jest całkiem gdzie indziej. Widać go z góry ale jest skierowany w kierunku grodzi, zamiast tam gdzie wałek pośredni. Znak na kole pasowym zgrywa się mniej więcej z tą strzałką na obudowie plastikowej wtedy kiedy na kole zamachowym ustawię na mniejsze wcięcie (to od zapłonu chyba).
Znaku na wałku nie widzę bo jest osłona plastikowa, a nie mogę teraz jej zdjąć, bo nie mam odpowiednich kluczy do zdjęcia koła pasowego.
Generalnie to chciałbym tylko wiedzieć czy do sprawdzenia wystarczy mi koło zamachowe, aparat zapłonowy i koło wałka rozrządu bo te znaki jakoś do siebie pasują i czy faktycznie mam przestawiony wałek rozrządu o jeden ząb.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
powinno wystarczyć, ale skoro masz watpliwości to jednak zdejm osłonę, klucze imbusy kupisz na stacji benzynowej prawie każdej. Znak na kole opasowym wału i znak na kole zamachowym powinny sie zgadzać, znaczy jak jeden jest u góry to drugi też powinien być u góry. A jeśli taki nie jest to nie wiem co się stało. Koło pasowe mozna przykrecić tylko w jednej pozycji, a koło zamachowe nie jestem pewien, więc pooglądaj to dokładnie po zdjęciu dolnej osłony.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Ech, no to jak zwykle u mnie jest inaczej niż powinno.
Znak koła pasowego wału zgadza się (prawie, jest ciut różnicy) ze strzałką na obudowie wtedy, gdy na kole zamachowym jest widoczny mniejszy znak. Aparat jest już przesunięty zgodnie z ruchem wskazówek zegara trochę od nacięcia, ale kropka wałka rozrządu w miarę zgadza się z blaszką.
Nie wiem czy ściągnięcie obudowy coś mi da, bo jeżeli będę chciał zgrać koło pasowe wału z wałkiem pośrednim to do czego wtedy odnieść wałek rozrządu bo ta kropka ucieknie trochę dalej od blaszki.
Znak koła pasowego wału zgadza się (prawie, jest ciut różnicy) ze strzałką na obudowie wtedy, gdy na kole zamachowym jest widoczny mniejszy znak. Aparat jest już przesunięty zgodnie z ruchem wskazówek zegara trochę od nacięcia, ale kropka wałka rozrządu w miarę zgadza się z blaszką.
Nie wiem czy ściągnięcie obudowy coś mi da, bo jeżeli będę chciał zgrać koło pasowe wału z wałkiem pośrednim to do czego wtedy odnieść wałek rozrządu bo ta kropka ucieknie trochę dalej od blaszki.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no to by trzeba pasek przestawić tak zeby kropka koła wałka rozrzadu była na krawędzi blachy. Koło pasowe wału musi być ok niema innej mozliwości chyba żeby klin mocujący kółko rozrzadu do wału sie ściął.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
No muszę to sprawdzić chyba. Skombinuję klucze i odkręcę to koło pasowe i zobaczę; kto wie, może ktoś wcześniej coś kombinował tam.Paweł Marek pisze:Koło pasowe wału musi być ok niema innej mozliwości chyba żeby klin mocujący kółko rozrzadu do wału sie ściął.
Czyli koło zębate wałka rozrządu ma być ustawione kropką do krawędzi blaszki, to wiem.
A koło pasowe wału korbowego w tym momencie ma być skierowane na strzałkę na dolnej obudowie paska czy na koło zębate wałka pośredniego? No bo to dwie różne pozycje więc dla każdej będzie inne ustawienie wałka rozrządu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
a co, gdy wałek pośredni jest przestawiony i ktoś aparat zapłonowy przestawił? Nie wiem czy tak jest, ale jakby czasami?Paweł Marek pisze:na znak na kole wałka pośredniego
I od czego jest ta strzałka na dolnej obudowie?
Jak ustawię koło pasowe tak na oko na koło od wałka pośredniego to koło od rozrządu już daleko jest. Muszę to porozkręcać i sprawdzić o co biega. Bo niemożliwe żeby rozrząd o kilka zębów był przestawiony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 523 gości