[MK2] Wymiana zawieszenia... problemy...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Patrykl85
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 09:52
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
[MK2] Wymiana zawieszenia... problemy...
Hej.
Dzisiaj miałem zamiar zmienić zawieszenie (przód) w moim czerwonym wozidełku...
Niestety opisy na naszym forum nie mówią o niespodziewanych problemach związanych z wymianą seryjnego na sportowe....
Wszyscy piszą odkręć 2 śruby (rozm. 19) na dole, jedną na górze (oczkowy 22 i imbus)..
Z tym że imbus jest niestandardowy o rozmiarze 7 normalne imbusy np rowerowe czy jakieś tanie z briko są w rozmiarach 6 i 8 , a Tu trzeba 7....
Na szczęście gdzieś taki był
Kupiłem sporotowe ale bez tych gum na górze i musze je wykręcić z seryjnych..
Dalej po wyjęciu amortyzatorów musiałem odkręcić nakrętkę trzymającą hmmm... chyba sprężyne... Nie odkręciłem jej bo musze dorobić specjalny klucz z dwoma ząbkami...
Dorobiony klucz nie działa bo sie ślizga, czy myślicie ze ściśnięcie sprężyn pomoże w odkręceniu tej nakrętki???
Po nieudanej zamianie, skręciłem wszytko w całość i kolejny problem:(
Wystające "nakrętki" na kielichach nie są równoległe... Prawa strona jest równa bo jej nie odkręcałem, lewa nie jest równo .... widac na fotkach....
Czy po ustawieniu zbieżności w warsztacie bedzie wszystko równo???
A swoją drogą wiecie jak sie ustawią zbieżność tzn jak to robią w warsztacie??
Dzisiaj miałem zamiar zmienić zawieszenie (przód) w moim czerwonym wozidełku...
Niestety opisy na naszym forum nie mówią o niespodziewanych problemach związanych z wymianą seryjnego na sportowe....
Wszyscy piszą odkręć 2 śruby (rozm. 19) na dole, jedną na górze (oczkowy 22 i imbus)..
Z tym że imbus jest niestandardowy o rozmiarze 7 normalne imbusy np rowerowe czy jakieś tanie z briko są w rozmiarach 6 i 8 , a Tu trzeba 7....
Na szczęście gdzieś taki był
Kupiłem sporotowe ale bez tych gum na górze i musze je wykręcić z seryjnych..
Dalej po wyjęciu amortyzatorów musiałem odkręcić nakrętkę trzymającą hmmm... chyba sprężyne... Nie odkręciłem jej bo musze dorobić specjalny klucz z dwoma ząbkami...
Dorobiony klucz nie działa bo sie ślizga, czy myślicie ze ściśnięcie sprężyn pomoże w odkręceniu tej nakrętki???
Po nieudanej zamianie, skręciłem wszytko w całość i kolejny problem:(
Wystające "nakrętki" na kielichach nie są równoległe... Prawa strona jest równa bo jej nie odkręcałem, lewa nie jest równo .... widac na fotkach....
Czy po ustawieniu zbieżności w warsztacie bedzie wszystko równo???
A swoją drogą wiecie jak sie ustawią zbieżność tzn jak to robią w warsztacie??
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 08:56 przez Patrykl85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
Patryku , te nakretki to mozna nawet srubokretem odkrecic, tylko troszke sie pewnie zjada ale napewno pojdzie, sam robilem tak kilka razy, a co do imbusa to zalezy mi raz sie trafil 6 , choc standardowo to powinno byc 7, a do sportowych amorkow nie trzeba sciagacza
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
Kluczami "rowerowymi" slabo cos zdzialac, ale to tylko moje zdanie.
Do tego chcesz odkrecic nakretke trzymajaca talerzyk sprezyny, ale nic nie piszesz o sciagnieciu sciagaczami samej sprezyny, wiec nie dziw sie ze nie mozesz jej odkrecic (i nawet sie ciesz bo nie wiem jak bys wygladal po takiej operacji)....
No i mam nadzieje ze sobie kontrujesz ta srube imbusem (bo po zdjeciach nie widze jaka dlugosc ma ten klucz ktory dorobiles).
Do tego chcesz odkrecic nakretke trzymajaca talerzyk sprezyny, ale nic nie piszesz o sciagnieciu sciagaczami samej sprezyny, wiec nie dziw sie ze nie mozesz jej odkrecic (i nawet sie ciesz bo nie wiem jak bys wygladal po takiej operacji)....
No i mam nadzieje ze sobie kontrujesz ta srube imbusem (bo po zdjeciach nie widze jaka dlugosc ma ten klucz ktory dorobiles).
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2009 16:23 przez Kill3ill, łącznie zmieniany 1 raz.
Not 4 Movi'n Just 4 Crusi'n
- Patrykl85
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 09:52
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
To że do sportowych nie trzeba ściągaczy to wiem, ale żeby zdjąć z seryjnych łozysko (poduszke) musze mieść ściągacz... bo jak napisał Kill3ill trzeba je ściągnąć żeby odkręcić nakrętkę
Semianek Ty zapewne odkręcałeś te nakrętke na sporowych dlatego łatwo Ci poszło
dzięki za odp, dorobie klucz i bede dzialał dalej
pozd
Semianek Ty zapewne odkręcałeś te nakrętke na sporowych dlatego łatwo Ci poszło
dzięki za odp, dorobie klucz i bede dzialał dalej
pozd
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265749&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tą nakrętkę na górze ja odkręciłem kombinerkami takimi szczypczykami co na końcu są wąskie. Poszło bez problemu! Jednak uważaj przy rozkręcaniu seryjnej zawiechy bez ściągacza bo ta nakrętka Ci nieźle wystrzeli, ona może naprawdę zrobić krzywdę. Ja owinąłem sobie szmatami rękę razem z kombinerkami i odkręcałem, a amora miałem wkręconego w imadło. Trochę strzeliło ale przed latającymi nakrętkami osłoniła mnie szmata A co do złożenia sportowej zawiechy to problemów nie będzie bo sprężyny sa krótkie (chociaż nie wiem jak to by było przy np 40/40, bo mówię tu o 60/60). Pozdrawiam
D1_PITER pisze:Tą nakrętkę na górze ja odkręciłem kombinerkami takimi szczypczykami co na końcu są wąskie. Poszło bez problemu! Jednak uważaj przy rozkręcaniu seryjnej zawiechy bez ściągacza bo ta nakrętka Ci nieźle wystrzeli, ona może naprawdę zrobić krzywdę. Ja owinąłem sobie szmatami rękę razem z kombinerkami i odkręcałem, a amora miałem wkręconego w imadło. Trochę strzeliło ale przed latającymi nakrętkami osłoniła mnie szmata A co do złożenia sportowej zawiechy to problemów nie będzie bo sprężyny sa krótkie (chociaż nie wiem jak to by było przy np 40/40, bo mówię tu o 60/60). Pozdrawiam
Kolego a te 60/60 to jakiej masz firmy ? do tego masz zalozone sportowe amortyzatory i tez napisz jakiej firmy ? bo ja teraz sie bawie zawiasem i kupilem sportowe sprezyny TA Technix 60/60 i mysle tez o dobraniu fo tego amorow tej samej firmy co Ty o tym sadzisz bedzie tak lezal jak u Ciebie ?
Ostatnio zmieniony czw paź 22, 2009 17:34 przez Terpis, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam 60/60 nie wiem jakiej firmy bo kupiłem używkę. Z przodu sportowy amortyzator + sprezyna jak montowałem na górze łożysko to wychodziło na styk tak że po skręceniu luz sprężyny się kasował
[ Dodano: 22 Paź 2009 17:42 ]
Nie wiem jak będzie leżał bo nie mam wielkiego doświadczenia z obniżaniem. Niech się wypowiedzą lepiej Ci którzy mieli do czynienia z kit'ami różnych firm. Z tego co wiem to kit kit'owi nie równy
[ Dodano: 22 Paź 2009 17:42 ]
Nie wiem jak będzie leżał bo nie mam wielkiego doświadczenia z obniżaniem. Niech się wypowiedzą lepiej Ci którzy mieli do czynienia z kit'ami różnych firm. Z tego co wiem to kit kit'owi nie równy
- Patrykl85
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 09:52
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
No ja własnie kupiłem 40/40 (jak na początek) zobaczymy jak sie jeździ i jak wygląda...D1_PITER pisze:chociaż nie wiem jak to by było przy np 40/40
Boje sie że tył bedzie mocno ocierał o rant.... przyciąłem troche ranty ale czasem obciera nawet przy seryjnych amorach (koła 195/55/15), bym je wyklepał ale ale nie chce tego ruszać zeby lakier niepoodpryskiwał i podobaja mi sie oryginalne linie Na wiosne planuje zmienić opony, z niższym profilem 45 albo 40... to może nie bedzie tarło
Ostatnio zmieniony czw paź 22, 2009 18:37 przez Patrykl85, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego nic sie nie boj nic nie bedzie ocieralo gwarantuje na 100%Patrykl85 pisze:No ja własnie kupiłem 40/40 (jak na początek) zobaczymy jak sie jeździ i jak wygląda...D1_PITER pisze:chociaż nie wiem jak to by było przy np 40/40
Boje sie że tył bedzie mocno ocierał o rant.... przyciąłem troche ranty ale czasem obciera nawet przy seryjnych amorach (koła 195/55/15), bym je wyklepał ale ale nie chce tego ruszać zeby lakier niepoodpryskiwał i podobaja mi sie oryginalne linie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości