Problem z olejem w skrzyni biegów w TDIku.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Problem z olejem w skrzyni biegów w TDIku.
Cześć
Jestem właśnie po wymianie oleju skrzyni biegów w mojej Golfinie. Z forum i książki jasno wynika, że do skrzyni wchodzi 2l oleju. Tymczasem po spuszczeniu starego aż do momentu, gdy tylko co jakiś czas spadała kropla, mechanik zalał tylko 1.5 l nowego. Wydaje mi się to dziwne, 0.5 l to już sporo a nowy przelał się przez korek wlewowy.
Dla ciekawości dodam, że to coś co wyleciało ze skrzyni nie przypominało już oleju. Bardziej wodę o szarożółtym zabarwieniu. No ale przebieg 230 tyś km i 13 lat jazdy chyba usprawiedliwiają taki stan rzeczy.
Silnik 1Z, napiszcie ile Wam udało się wlać oleju do przekładni.
Jestem właśnie po wymianie oleju skrzyni biegów w mojej Golfinie. Z forum i książki jasno wynika, że do skrzyni wchodzi 2l oleju. Tymczasem po spuszczeniu starego aż do momentu, gdy tylko co jakiś czas spadała kropla, mechanik zalał tylko 1.5 l nowego. Wydaje mi się to dziwne, 0.5 l to już sporo a nowy przelał się przez korek wlewowy.
Dla ciekawości dodam, że to coś co wyleciało ze skrzyni nie przypominało już oleju. Bardziej wodę o szarożółtym zabarwieniu. No ale przebieg 230 tyś km i 13 lat jazdy chyba usprawiedliwiają taki stan rzeczy.
Silnik 1Z, napiszcie ile Wam udało się wlać oleju do przekładni.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
GRIZLI, powiem szczerze ze nie patrzylem ile mi ze skrzyni wycieklo jak mi padla ale to nie byl olej a jedna maz tak jak piszesz brazowego koloru,
jesli weszlo 1,5 to moze w zakamarkach zostalo te 0.5, wazne ze sie przelalo
jesli weszlo 1,5 to moze w zakamarkach zostalo te 0.5, wazne ze sie przelalo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Do mojej CYP weszło dokładnie 1.5 litra i zaczęło się wylewać.
Więc z tymi dwoma litrami to chyba nieprawda.
Więc z tymi dwoma litrami to chyba nieprawda.
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 20:31 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
na 90 procent poszedł uszczelniacz i być może łożysko na wałku wybieraka i tamtędy powoli dostawała się woda np przy myciu po deszczu itd i stąd możesz mieć olej dziwnego koloru, łożysko to jakieś 2-3 dych symering 2 dychy i troszeczkę rozkręcania, oczywiście woda mogła po sobie zostawić mikrowżery rdzy na trybach i łożyskach i to może zacząć się objawiać głośną pracą skrzyni podczas jazdy, jeśli chodzi o ilość oleju to ważny jest nawet delikatny przechył auta i już wchodzi kilka setek więcej
Beny
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Po przejechaniu 1500 km, mogę smiało stwierdzić : zmiana oleju bardzo pozytywnie wpłyneła na zmianę biegów. Zwłaszcza włączanie 1 biegu było już utrapieniem. Bywało, że aby ruszając spod światem nie denerwować tych za mną, ruszałem z 2jki. Po prostu jedynka nie chciała wejść nawet na siłę. Teraz wszystko wchodzi mięciutko i bez zgrzytów WŁĄCZNIE z jedyneczką.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
http://www.skrzynie.com.pl/product.php? ... =79&page=1
Lepszy chyba ciężko będzie znaleźć.
Lepszy chyba ciężko będzie znaleźć.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 79 gości