Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » wt paź 20, 2009 23:42

ukiloki pisze:panowie ipanie, do zegarow immo2 moznma wgrac wsad immo3 , sprzeatowo to sa te same zegary, testowalem wielokrotnie,
no pominąłeś kilka faktów - najczęściej zegary immo 2 - wielkość eeprom 512 a immo 3 - 2kb - wynik - uwalony eprom zegarów - pomijam fakt trudności dopasowania eprom czy innych rzeczy ale skoro mówisz że się da (ja uwaliłem tą metoda eprom tak że nei dało się już wgrać po kablu diagnostycznym)



ukiloki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: wt sty 29, 2008 00:05
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: ukiloki » śr paź 21, 2009 18:11

no moze troche uproscilem

wiec tak, wczoraj testowalem zegary z passata fl, wsad 2kb, oryginalny numer ... ... 826 czyli immo2, po wgranieu wsadu ... ... 827 czyli immo 3 bez problemu zegar wstal i dalo sie go adaptowac w aucie, jak wiadomo mozna wgrac wsad z golfa se do szafy passata fl, wystarczy podmienic tylko linijki odpowiedzialne za wskazowki i wszystko dziala,

moze sobie troche uproscilem ale wynika z tego ze byly liczniki o identycznym hardware obslugujace imm2 i immo3m czyli roznica jest tylko we wsadzie

a co do wsadow 512b musze sie temu przyrzec



greg

Post autor: greg » śr paź 21, 2009 21:02

ukiloki pisze:wystarczy podmienic tylko linijki odpowiedzialne za wskazowki i wszystko dziala,
mógłbyś konkretniej?
NIe wiesz które linijki odpowiadają za impulsy prędkosci? bo muszę przerobić wsad licznika S3 a nikt nie chce się podzielić wiedzą które



leszko1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 21, 2009 21:17
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: leszko1 » śr paź 21, 2009 21:58

Koledzy zamontowałem u siebie w aucie dużego fisa wrzuciłem navigacje dołożyłem trzy kabelki przekodowałem na 16 i nie działa. Najprawdopodobniej zegary nie graja z navką. Ale w aucie gdzie była ta navigacja zegary były też na dwie kostki. więc nic nie rozumię zawsze myslałem że zegary bez can maja trzecią kostke. czy ktos mi pomorze?



greg

Post autor: greg » śr paź 21, 2009 23:25

jak jest duży fis z immo 2 to ma 3 wtyczki a jak immo 3 to ma 2



leszko1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 21, 2009 21:17
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: leszko1 » śr paź 21, 2009 23:33

To jaka może byc przyczyna ze nie wyswietla mi komunikatów z radia? skoro nawigacja pracowała w innymgolfie z zegarem z dużym fisem tez na dwie kostki. przewody mam dobrze podłączone przejscie jest sprawdzałem miernikiem.



greg

Post autor: greg » śr paź 21, 2009 23:57

leszko1 pisze:To jaka może byc przyczyna ze nie wyswietla mi komunikatów z radia?
a dobrze podpięte?



leszko1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 21, 2009 21:17
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: leszko1 » czw paź 22, 2009 00:51

tak dobrze podpięte. Słyszałem ze trzeba coś zakodowac w navi. Ale przeciez ona juz pracowała z dużym fisem więc powinna być zakodowana. Zastanawiam sie czy ona może miec wyjścia analogowe a moje zegary cana. Ale to raczej nie możliwe bo jest z 2002 roku. Szczerze to juz nie mam pojęcia o co tu chodzi



ukiloki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: wt sty 29, 2008 00:05
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: ukiloki » sob paź 24, 2009 13:53

greg pisze:
ukiloki pisze:wystarczy podmienic tylko linijki odpowiedzialne za wskazowki i wszystko dziala,
mógłbyś konkretniej?
NIe wiesz które linijki odpowiadają za impulsy prędkosci? bo muszę przerobić wsad licznika S3 a nikt nie chce się podzielić wiedzą które
dotyczy licnzikow z wsadem 2kb, jednak nie w kazdym liczniku adresy sa identycznie, nowsze liczniki z immo3 moga miec wiecej adresow zapelnionych i wtedy potrzebne dane sie przesuwaja, ale jak sie popatrzy na rozne wsady mozna odnalezc podobienstwa, w razie czego pomoge

0x065: xxxx xx1x switches reading speed via CAN
xxxx xxx1 switches reading Kuehlmittel Temperature via CAN

0x145: fuel consumption adaptation

0x150: K-Wert, 0x140 and 0x141 should be also set to allow recoding (thus checksum recalculating)

0x1ED: KI lighting setup

0x220-0x23F: speedometer scale and coresponding values for stepmotor
0x270-0x27F & 0x280-0x28F: fuel gauge values for 0, reserve, 1/4, 1/2, 1, 1, 1

0x02D4-0x02DF: Kuehlmittel temperature gauge scale
0x02E0-0x02EB: Kuehlmittel temperature gauge values for stepmotor

0x0416: MFA configuration



Awatar użytkownika
Qbsztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 18, 2008 23:49
Kontakt:

Post autor: Qbsztyk » sob paź 24, 2009 15:03

Witam, po zamontowaniu licznika z 1/2 FIS w moim golfie 2001 przestał mi działać buczek od włączonych świateł oraz ikonka na liczniku od otwartych drzwi nie świeci się jak otwieram drzwi czy bagażnik...
Jednak oświetlenie wnętrza, dioda przy ryglu, el. szyby i lusterka działają poprawnie.
Gdzie szukać rozwiązania??
czy to ten mikroswich niby? Ale jak by to byl on to by tez oświetlenie wnętrza nie działało, a jak otwieram drzwi to sie lampka i w podsufitce i w drzwiach zapala.
Czy to może byc błędne kodowanie zegarów?Choć przepisałem kod ze starych.

Czy na 1/2 Fis możliwe jest pokazanie, które drzwi sa otwarte??
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 15:50 przez Qbsztyk, łącznie zmieniany 1 raz.


..:: QBA ::..
MK7
^
MK4

Awatar użytkownika
diesel.allan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob paź 24, 2009 15:20
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: diesel.allan » sob paź 24, 2009 15:43

Witam wszystkich !

Podepnę się pod temat. Mam następujący problem. Mianowicie mam zegary z MFA (wskazania komputera wyświetlane jak w golfie mk3 - na wyświetlaczu zegara na lewym blacie), a chciałbym zegary z 1/2 fis. Jest to wykonalne czy za dużo kombinacji ? Zegary pewnie immo2 bo rocznik mojej 4 to 98 :)

Pozdrawiam !


Volkswageny nie kapią olejem - one znaczą swój teren :)

Awatar użytkownika
Qbsztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 18, 2008 23:49
Kontakt:

Post autor: Qbsztyk » sob paź 24, 2009 15:47

diesel.allan pisze:Zegary pewnie immo2 bo rocznik mojej 4 to 98
Z tego co sie orientuje(świeżo po podobnej zmianie) w tym golfie zmianiasz tylko zegary ale wlasnie musisz miec szczescie albo wiecej kaski zeby dostac zegary bez CAN czyli o oznaczeniu takim XXX919XXX Lub jakis adapter za tez nie wiadomo ile :)
Jak zdobedziesz zegary odpowiednie to juz z gorki :) w sumie to 20min roboty:)

Pozdrawiam ;) :bigok:


..:: QBA ::..
MK7
^
MK4

Awatar użytkownika
diesel.allan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob paź 24, 2009 15:20
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: diesel.allan » sob paź 24, 2009 16:01

Qbsztyk pisze:
diesel.allan pisze:Zegary pewnie immo2 bo rocznik mojej 4 to 98

Jak zdobedziesz zegary odpowiednie to juz z gorki :) w sumie to 20min roboty:)

Pozdrawiam ;) :bigok:
Czyli jeżeli znajdę odpowiednie zegary to wystarczy je tylko przełożyć czy jeszcze coś trzeba zrobić ?


Volkswageny nie kapią olejem - one znaczą swój teren :)

Awatar użytkownika
Qbsztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 18, 2008 23:49
Kontakt:

Post autor: Qbsztyk » sob paź 24, 2009 16:04

diesel.allan pisze:Czyli jeżeli znajdę odpowiednie zegary to wystarczy je tylko przełożyć czy jeszcze coś trzeba zrobić ?
Trzeba dograć kluczyki do immo, a przed tym trzeba wyciągnąć pin z licznika i jeśli nie masz czujnika temperatury zew to trzeba podłączyć :) ale nie jest to przymusowe jesli nie zależy nam na temperaturze :)
Jesli masz MFA to wszystkie kable masz już od nowości potrzebne do instalacji :)


..:: QBA ::..
MK7
^
MK4

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości