Trzy wazne pytania VW BORA 1.9 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Trzy wazne pytania VW BORA 1.9 TDI

Post autor: mirdek » pn paź 19, 2009 10:43

Witam :)

1. Chciałem sie dowiedzieć co to za rura ? od czego ona idzie (patrz zdjęcie niżej ) ponieważ ma ona troszkę luzu tak jakby sie wyrobiła , pod ta rura zauważyłem jakby troszkę oleju poniżej rury, taka maż jakby olej z opiłkami :otepienie: trochę jestem przerażony (zdjecie nr 2 )

http://zapodaj.net/b4fffede4714.jpg.html

http://zapodaj.net/96bbddc876d1.jpg.html

2.Sprawdzałem ostatnio płyn do wspomagania i jest go na minimum troszkę sie boje o swoja przekładnię i pompę wiec pytanie czy dolać do poziomu max ? i gdzie kupie takowy plyn i w jakich są opakowaniach (jaki orginal do VW) . Podejrzewam ze brakuje mi około 100 mililitrów.

3.Chciałbym sobie sprawdzić samochodzik i turbinę specjalistycznym sprzętem, jestem z okolic Mszana Dolna - Limanowa czy byłby ktoś kto by mi wykonał coś takiego .


Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
hanshubert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 30, 2005 23:26
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: hanshubert » pn paź 19, 2009 10:53

1. łacznik gumowy - rura doładowania, ucieka trochę powietrza od turbiny koszt ASO ok. 140zł + zawleczka ok. 9zł
olej to normalne zjawisko, opiłki są z kołnierza tej rury - nie szkodliwe- ciśnienie wypycha na zewnątrz
2."zielony febi" w każdym sklepie motoryzacyjnym ok.25- 30 zł

mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.
pozdrawiam


Zanim coś zrobisz, to się upewnij - sp.......ć jest łatwo.

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn paź 19, 2009 11:54

Juz sie przestraszyłem ze to coś poważnego :) taka rurę kupie tylko w aso ? jakoś to wpływa na moc silnika ? chciałem kupić oryginalny płyn, tylko na dolewkę nie ma potrzeby wymiany na nowy .

ps-ta rura występuje pod jakimiś numerami , można ja kupić w sieci ?
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 12:40 przez mirdek, łącznie zmieniany 2 razy.


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 19, 2009 13:41

belcho99 pisze:jak czerowny i gęsty zalewamy czerwony i gęsty jak zielony i żadki to zalewamy zielony i żadki( czyli febi)
lejesz sam koncentrat czy jak, bo ja mam G12 i gęsty nie jest



Awatar użytkownika
hanshubert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 30, 2005 23:26
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: hanshubert » pn paź 19, 2009 13:41

belcho99 pisze:nie żaden zielony febi tylko najpierw niech sprawdzi jaki ma płyn w zbiorniczku, jak czerowny i gęsty zalewamy czerwony i gęsty jak zielony i żadki to zalewamy zielony i żadki( czyli febi)

Zmieszaj zielony z czerownym to za miesiąc bedziesz magla wymieniał. Nie padnie od razu :hmm: .
Co do mieszania płynów zgoda, zakładam, że nikt nie kombinował z cieczą w układzie...

Wąż polecam w ASO, za używanego trupa możesz zapłacić podobnie...


Zanim coś zrobisz, to się upewnij - sp.......ć jest łatwo.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Trzy wazne pytania VW BORA 1.9 TDI

Post autor: doggie » pn paź 19, 2009 13:43

mirdek pisze: gdzie kupie takowy plyn i w jakich są opakowaniach
opakowanie 1 litr, oryginalny jest G12, G12+ - oba ze sobą mieszlane



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn paź 19, 2009 13:43

[quote="belcho99"]takie głupie pytania zadajesz, że mam wąpliwosci czy sam byś sobie żarówkę umiał wymienić.

no powiem ci ze w Borce mam problem wymienić żarówkę z przodu :bigok:


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
hanshubert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 30, 2005 23:26
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: hanshubert » pn paź 19, 2009 13:45

mettenos pisze:lejesz sam koncentrat czy jak, bo ja mam G12 i gęsty nie jest
mettenos pisze:opakowanie 1 litr, oryginalny jest G12, G12+ - oba ze sobą mieszlane
Nie chodzi o układ chłodzenia, tylko o kierowniczy i jego wspomaganie.


Zanim coś zrobisz, to się upewnij - sp.......ć jest łatwo.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn paź 19, 2009 13:46

hanshubert, sorry, jakiś zakręcony ostatnio jestem



Awatar użytkownika
Rafica
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lip 25, 2008 22:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafica » wt paź 20, 2009 20:20

Może wystarczy wymienić samą uszczelkę na tej rurze. :chytry:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt paź 20, 2009 20:26

Rafica pisze:Może wystarczy wymienić samą uszczelkę na tej rurze.
Tam nie ma żadnej uszczelki rura jest zaciśnięta.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » wt paź 20, 2009 20:31

jaki to ma wpływ na silnik ? może być troszkę słabszy?

ps- może zakleję to taśmą :)


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » wt paź 20, 2009 20:43

kolego nr tej rurki znajdziesz na rurce sa tam fabryczne nr vw
wystarczy sczytać
rura kosztuje cos ok 100zl w aso niedawno taka lub podobna kupowałem
co do płynu tak tak jak koledzy pisali czerwony lub zielony w kazdym motoryzacyjnym znajdziesz



Awatar użytkownika
Rafica
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lip 25, 2008 22:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafica » wt paź 20, 2009 21:13

Wypnij tą rurę i zobacz ,u mnie wystarczyło wymienić gumowy oring który tam jest,ponieważ był pęknięty, Niestety o ile się orientuję to nie kupisz go samego w ASO tylko całą rurę.Ale znalazłem sklep z takimi uszczelkami,oringami itp. i pan mi na miejscu dobrał do rury i mam teraz sucho. :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości