1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt paź 20, 2009 10:32

i co kolego, czyli ta Vika nic nie warta? Kupiłeś kolejną?
Będę się właśnie brał przez weekend za czyszczenie przepustnicy i przepływki.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt paź 20, 2009 11:13

Jazz_Blue pisze:Vika nic nie warta
dokładnie
załatwiłem używkę za 200PLNów i śmiga, już stanowczo mówię nie zamiennkiom :helm:


Obrazek

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » wt paź 20, 2009 11:53

A co powiecie na tą?Cena okazyjna http://moto.allegro.pl/item786345315_sk ... 102km.html



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » wt paź 20, 2009 12:04

feniks79 pisze:
ignac_bdg pisze:problem z odpalaniem zimnego silnika
zacznij od podłączenia Vag'a, a na pocieszenie dodam miałem problem z zimnym i okazała się (właściwie 2 stara i nówka zamiennik) przepustnica uwalona,
moje objawy: po odpaleniu dusił się, obroty wariowały trza było gaz podtrzymywać aż się nie zagrzeje (bo gasł), później w miarę chodził na ciepłym
Kolego na vagu zero błędów a przepustnica wymieniona latem.
Kupiłem używkę na szrocie za 150 zł od Octavii
A po drugie to przepustnica ma chyba mało wspólnego ze strzałami w kolektorze
A po trzecie śmieszą mnie trochę niektóre odpowiedzi - co by się nie działo w silniku to i tak winna jest przepustnica :rotfl:
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 12:36 przez OIL, łącznie zmieniany 1 raz.


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt paź 20, 2009 13:43

ignac_bdg pisze:A po trzecie śmieszą mnie trochę niektóre odpowiedzi - co by się nie działo w silniku to i tak winna jest przepustnica
po pierwsze primo opisałem swoją usterkę(dokładniej padnięte sterowanie elektroniczne obrotami na jałowym miałem)
po drugie nie moja ani niczyja wina, że tak często zaczyna się od najmniejszych kosztów diagnostykę (przeczyszczenie przpustnicy)
co do strzałów w kolektorze i braku mocy to może masz źle pasek rozrządu założony,żle komp pod gaz ustawiony? nie wiem
a po trzecie to nie jestem Alfą ani też Omegą by wiedzieć że nic na vagu nie było :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt paź 20, 2009 14:08

feniks79 pisze:załatwiłem używkę za 200PLNów i śmiga, już stanowczo mówię nie zamiennkiom :helm:
Zależy jaka część :) przykładowo przewody Beru, w sumie zamiennik a jakość całkiem całkiem :]

Feniks spytam Cie jako doświadczonego kolegi, jak czyściłeś przepustnice to silniczek krokowy też się jakoś czyści? Problemów z obrotami nie mam, jeśli tak to jakieś wskazówki, żebym wiedział jak się za to zabrać jak ją już wyjmę.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt paź 20, 2009 14:11

Jazz_Blue pisze:Problemów z obrotami nie mam
to szczeże bym nie ruszał przepustnicy(nie szukał igły w całym)
co do przepływomierza czyszczenie raczej nie zalecane (aczkolwiek jest na forum info jak )
przepustnicę czysciłem wg. Faq
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=174339
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
odradzam jeśli obroty nie falują, a najważniejsze nie odginać blaszki(regulacji przepływu-nie znam fachowej nazwy)za mocno! tylko delikatnie by na łaczeniu przetrzeć i jeszcze jedno uważać, by przy odkręcaniu prawej dolnej śruby trzymającej przepustnicę nie wypadła nakrętka z tyłu
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 14:16 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt paź 20, 2009 15:09

Dzięki kolego, przepływomierz już czyściłem jakieś 10 tyś km temu i przeczyszcze znowu, bo efekty były, a co do przepustnicy to chce ją wyczyścić bo pewnie jest już brudna i objawy wskazują właśnie na nią :]



cad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob mar 28, 2009 21:00
Lokalizacja: Net

Post autor: cad » wt paź 20, 2009 15:10

Golonko vw4 pisze:Co to jest że podczas dawania gazu golf się dławi, a powoli dodając wchodzi na obroty. Filtr paliwa wymieniony, przewody, świece filtr powietrza też.
Pomocy Zapomniałem zę ciężkoodpala za pierwszym razem.
I jak kolego ,problem minol?

Ja mam podobnie ,jak autko postoi przez noc to rano odpala jakby nie na wszystkie i zaraz idzie rowno (procz drobnego kulenia na wolnych - tego problemu nie moge sie pozbyc)



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt paź 20, 2009 22:14

Fajny temat,a może ma któryś kolega schemat ustawienia rozrządu do tego silnika tylko ze skrzynią auto?


Jacek

radmar1702
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 13:19
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: radmar1702 » śr paź 21, 2009 12:05

witam mój Golfik MKIV to 1.6SR z 99r od 1 właściciela z niemczech czyli 208tys przebiegu auto oleju nie bierze ani grama jedyny mankamet to było to że jak się nagrzał to latem nie zapalał bez dodania gazu ale sporadycznie to się zdarzało po czyszczeniu przepustnicy i adaptacji cyka jak nowizna zawieszenie na ocene celujacą hamulce to samo fakt że ponad rok jezdze i zrobiłem 19tys a to igiełka :) tylko wymieniłem rozrząd olej w skrzyni silniku i teraz zostaje chłodnica tzn płyn a tak to cyka super fakt faktem przy mojej jeździe 8,5 litra w cyklu mieszanym ale deptam ostro więc mysle że to na ten silnik wzglednie jak dla mnie o litr za dużo. przy 4 osobach w aucie mało mocy przy 2 super sie zbieraa

[ Dodano: 21 Paź 2009 12:17 ]
witam jak masz ta smar pod korkiem to proponuje wymiane uszczelki pod korkiem koszt niemieckiej uszczelki 2zł sam wymieniałem bo miałem ten problem i jak dzis zajrze to ani grama ;) ale proponuje ten smar wytrzeć szmatka to co widisz najlepiej do sucha bo to woda w oleju pisza na forum że to przyczyna nie dogrzanego silnika ale ja wymieniłem ta uszczelke i jak reką odjoł. :green_fuck:

[ Dodano: 21 Paź 2009 12:20 ]
te silniki tak maja to jest 8V a nie 16V mam to samo czasem też zalerzy od jakości paliwa ale od dopiero około 20tys obrotów wskoczy i idziee sam tak mam



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » śr paź 21, 2009 13:22

Mrozio pisze:Witam
Na wstepie gratuleje wspanialego tematu.
UcHO, moglbys nam zdradzic co dokladnie masz zrobione w silniku?
Mam starsza wersje silnikow typu AKL,AEH czy BFQ mianowicie AKS. Na razie robie kosmetyke czyli dolot i wydech.
Odnosnie dolotu to bedzie taki maly patent jak zrobie to pokaze :hmm:
Wydech jest od Bastuck kolektor wlasnie sie przygotowuje 4-2-1.
Jak tylko zakoncze prace na w/w elementami to odrazu jade na hamownie i podam wyniki na forum.
Mam rowniez klopoty z wolymi obrotami. Nie wiem czy jest to lambda czy brudna przepustnica, zdiagnozuje ten problem u kolegi.
Pozdrawiam
No to czekamy czekamy :D
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Golonko vw4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 16, 2009 22:05
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Golonko vw4 » śr paź 21, 2009 18:52

Kolego na vagu zero błędów a przepustnica wymieniona latem.
Kupiłem używkę na szrocie za 150 zł od Octavii
A po drugie to przepustnica ma chyba mało wspólnego ze strzałami w kolektorze
A po trzecie śmieszą mnie trochę niektóre odpowiedzi - co by się nie działo w silniku to i tak winna jest przepustnica :rotfl:[/quote]


Zgadzam się z tą wypowiedzią że za wszystko nie należy winić przepływki, też czyściłem wstawiałem druga i to samo, też strzały, to wygląda na układ paliwowy. Jak dojdę to dam znać ponieważ mam te same objawy. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » śr paź 21, 2009 23:10

Golonko vw4 pisze:Kolego na vagu zero błędów a przepustnica wymieniona latem.
Kupiłem używkę na szrocie za 150 zł od Octavii
A po drugie to przepustnica ma chyba mało wspólnego ze strzałami w kolektorze
A po trzecie śmieszą mnie trochę niektóre odpowiedzi - co by się nie działo w silniku to i tak winna jest przepustnica :rotfl:



Zgadzam się z tą wypowiedzią że za wszystko nie należy winić przepływki, też czyściłem wstawiałem druga i to samo, też strzały, to wygląda na układ paliwowy. Jak dojdę to dam znać ponieważ mam te same objawy. Pozdrawiam[/quote]

ja miałem stzrały i mówie wymieniłem pompe paliwa i czujnik połozenia wału w jednym dniu wiec nie wiem co pomogło w kazdym razie po wymianie pompy paliwa nie to auto.... stara dawała małe cisnienie a przepustnica hm beda strzały gdy lewe bedzie łapac tyle wiem z własnego doswiadczenia


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 285 gości