Witam posiadam golfika III z 95r. silnik mam 2.0 w benzynie ale dreczy nie automatyczna skrzynia biegow ;/ i moje pytanie to ile by kosztawala taka wymiana ? i czy jest z tym taki duzy klopot jak wszyscy mowia ?
Pozdrawiam
skrzynia automat ...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Porada ze stronki forum i przynajmniej w MKII nie ma różnicyAby przerobić automat na manuala potrzebujemy:
- skrzynia manualna (ja zamontowałem 4S, choć lepsza byłaby 4T - silnik 1.6TD JR 70KM)
- kompletna kieszeń z drążkiem zmiany biegów (mocowanie od spodu auta na 4 śruby)
- mechanizm zmiany biegów (przykręcany do maglownicy oraz mocowany na skrzyni biegów)
- węże idące od grodzi (od nagrzewnicy) oraz do dołu zbiorniczka wyrównawczego (automat jest chłodzony cieczą i węże są zupełnie inne - nie podpasują)
- poduszka silnika oraz łapa tylna silnika - są inne w automacie!
- linka gazu oraz linka sprzęgła
- blacha przykręcana do pompy wtryskowej, w którą włożona jest linka gazu (w automacie jest dłuższa i linka z wersji manualnej nie pasuje)
- kompletna blacha (mocowanie) do której są zamocowane pedały (gaz, hamulec, sprzęgło) - ta w automacie nie ma ogranicznika do pedału sprzęgła oraz tulejki metalowej, przez którą idzie linka sprzęgła…. Dość ciężko tę blachę wymienić - ja rozpiąłem kolumnę kierowniczą od przekładni, oraz odkręciłem jeden z blaszanych wsporników pod deską rozdzielczą, następnie obracając tę blachę w prawo - wyszarpałem ją…
oczywiście mając na myśli kompletna - mam na myśli taką z pedałami (gaz, hamulec, sprzęgło)…
pedał gazu się nie różni (choć mój miał taki ciężarek zamocowany - ale to drobiazg) pedał sprzęgła jest dokładany … i UWAGA na pedał hamulca - są różne typy!!! Ja miałem pedał hamulca na wymianę, ale okazało się, że jest on inny (z benzyniaka?) i czujnik świateł stopu do niego nie sięgał (mimo regulacji tegoż na max)… Rozwiązaniem okazało się zamontowanie na powrót pedału hamulca od automata (został on nieco obcięty kątówką w miejscu nacisku nogi - co by wyglądał jak pedał od manuala) - i wszystko gra!
- potrzebujemy też rozrusznik, w manualu oczywiście jest inny i inaczej montowany, w automacie jest on od dołu przy rurze wydechowej - FATALNE miejsce do dokręcania/odkręcania go…. od razu współczuję każdemu kto to będzie odkręcał….
- sprzęgło kompletne (tarcza, docisk, itd) oraz koło zamachowe….
- półośki są takie same… nie ma potrzeby ich wymieniać….
I to chyba wszystko - sam proces wymiany skrzyni to żadna filozofia, ale automat jest duży i ciężki i jakbym miał to robić
jeszcze raz - lepiej całą zawiechę opuścić na dół, silnik razem ze skrzynia i dopiero potem odkręcać skrzynię od silnika - wygodniej i bezpieczniej….
Generalnie czynność wymiany automata na manual może okazac się bardzo kosztowna (i dość pracochłonna)… ja wszystkie części miałem, ale dla kogoś kto nie ma, a co gorsza nie wie co potrzeba… to… niech zapyta - chyba jestem już w tej dziedzinie ekspertem )))
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 344 gości