skrzynia automat ...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kasztan18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 21:54
Lokalizacja: Łoś
Kontakt:

skrzynia automat ...

Post autor: kasztan18 » pn paź 19, 2009 19:27

Witam posiadam golfika III z 95r. silnik mam 2.0 w benzynie ale dreczy nie automatyczna skrzynia biegow ;/ i moje pytanie to ile by kosztawala taka wymiana ? ;) i czy jest z tym taki duzy klopot jak wszyscy mowia ?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn paź 19, 2009 19:40

wymiana łatwa,ale z jakiej na jaką skrzynię????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

kasztan18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 21:54
Lokalizacja: Łoś
Kontakt:

Post autor: kasztan18 » pn paź 19, 2009 20:27

no tak jak napisalem mam automatyczna chcialbym manual



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn paź 19, 2009 20:35

najwiekszym klopotem jest wymiana sciany grodziowej bo nie ma gdzie wlozyc linki od sprzegla no chyba za zdecydujesz sie na skrzynie na linki to wtedy masz po klopocie bo scianaa po automacie ma podejscie ma pompke sprzegla a reszta mechaniki to nie jest problem jezeli sa wszystkie czesci


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 20, 2009 10:42

Sciana grodziowa jest inna dla wersji z automatem - no bez jaj - poważnie? Coś nie chce mi sie w to wierzyć, ktoś może to potwierdzić?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt paź 20, 2009 12:20

Aby przerobić automat na manuala potrzebujemy:

- skrzynia manualna (ja zamontowałem 4S, choć lepsza byłaby 4T - silnik 1.6TD JR 70KM)

- kompletna kieszeń z drążkiem zmiany biegów (mocowanie od spodu auta na 4 śruby)

- mechanizm zmiany biegów (przykręcany do maglownicy oraz mocowany na skrzyni biegów)

- węże idące od grodzi (od nagrzewnicy) oraz do dołu zbiorniczka wyrównawczego (automat jest chłodzony cieczą i węże są zupełnie inne - nie podpasują)

- poduszka silnika oraz łapa tylna silnika - są inne w automacie!

- linka gazu oraz linka sprzęgła

- blacha przykręcana do pompy wtryskowej, w którą włożona jest linka gazu (w automacie jest dłuższa i linka z wersji manualnej nie pasuje)

- kompletna blacha (mocowanie) do której są zamocowane pedały (gaz, hamulec, sprzęgło) - ta w automacie nie ma ogranicznika do pedału sprzęgła oraz tulejki metalowej, przez którą idzie linka sprzęgła…. Dość ciężko tę blachę wymienić - ja rozpiąłem kolumnę kierowniczą od przekładni, oraz odkręciłem jeden z blaszanych wsporników pod deską rozdzielczą, następnie obracając tę blachę w prawo - wyszarpałem ją…

oczywiście mając na myśli kompletna - mam na myśli taką z pedałami (gaz, hamulec, sprzęgło)…

pedał gazu się nie różni (choć mój miał taki ciężarek zamocowany - ale to drobiazg) pedał sprzęgła jest dokładany ;)… i UWAGA na pedał hamulca - są różne typy!!! Ja miałem pedał hamulca na wymianę, ale okazało się, że jest on inny (z benzyniaka?) i czujnik świateł stopu do niego nie sięgał (mimo regulacji tegoż na max)… Rozwiązaniem okazało się zamontowanie na powrót pedału hamulca od automata (został on nieco obcięty kątówką w miejscu nacisku nogi - co by wyglądał jak pedał od manuala) - i wszystko gra!

- potrzebujemy też rozrusznik, w manualu oczywiście jest inny i inaczej montowany, w automacie jest on od dołu przy rurze wydechowej - FATALNE miejsce do dokręcania/odkręcania go…. od razu współczuję każdemu kto to będzie odkręcał….

- sprzęgło kompletne (tarcza, docisk, itd) oraz koło zamachowe….

- półośki są takie same… nie ma potrzeby ich wymieniać….

I to chyba wszystko - sam proces wymiany skrzyni to żadna filozofia, ale automat jest duży i ciężki i jakbym miał to robić
jeszcze raz - lepiej całą zawiechę opuścić na dół, silnik razem ze skrzynia i dopiero potem odkręcać skrzynię od silnika - wygodniej i bezpieczniej….

Generalnie czynność wymiany automata na manual może okazac się bardzo kosztowna (i dość pracochłonna)… ja wszystkie części miałem, ale dla kogoś kto nie ma, a co gorsza nie wie co potrzeba… to… niech zapyta - chyba jestem już w tej dziedzinie ekspertem ;)))) :P
Porada ze stronki forum i przynajmniej w MKII nie ma różnicy


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 319 gości