Zbyt niska temperatura pracy silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
napisze ogolnie tamperatura pracy czyt. "w pelni otwarty termostat" ma wynosic dokladnie polowe skali czyli 90 stopni i ten zakres regule sam termostat jednak juz przy duzych predkoscia czy obciazeniach silnika temperatura moze i ma wzrosnac do ok 98 stopni oczywiscie trzeba wziac poprawke na wskaznik gdyz nie jest on idealnie wyskalowany jednak po 98 stopniach musi uruchomic sie wentylator i to on juz reguluje ten zakres temperatury jezeli wentylator wlacza sie przy 105 110 stopniach jest na 90 % prawdopodobne ze jest walniety wskaznik a co za nim idzie i czujnik do ktorego podpiety jest wskaznik
Dobra. Bylem w garazu no i obserwowalem. Dolna rura wychodzaca z chlodnicy zaczela sie robic ciepla przy 110 st. Wczesniej byla zimna. Wentylator wlaczyl sie chwile po ogrzaniu rury. Po wlaczeniu wentylatora temp spadla do 90. I potem wentylator wlaczal sie tak miedzy 90 a 100. O co chodzi? Czemu wentylator najpierw wlaczyl sie przy 110 a potem juz tylko przy ok 95?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
hm.. no tak,Piotro pisze:Dobra. Bylem w garazu no i obserwowalem. Dolna rura wychodzaca z chlodnicy zaczela sie robic ciepla przy 110 st. Wczesniej byla zimna. Wentylator wlaczyl sie chwile po ogrzaniu rury. Po wlaczeniu wentylatora temp spadla do 90. I potem wentylator wlaczal sie tak miedzy 90 a 100. O co chodzi? Czemu wentylator najpierw wlaczyl sie przy 110 a potem juz tylko przy ok 95?
po 1 jak sprawdzales uk chlodzenia miales zamkniety korek w zb wyrownawczym?
uklad chlodzaenia musi byc szczelny gdyz dziala on w pelni dopiero jak zrobi sie w nim okreslone cisnienie.
po 2 zawsze najlepiej sprawdzac uklad w pelni odpowietrzony.
korek byl zamkniety.
A uklad odpowietrzalem przy wymianie termostatu. Oczynillem to w nastepujacy sposob:
1. wszytko poskrecalem
2. zakrecilem korek
3. wlaczylem silnik
4. no i czekalem az sie wlaczy wentylator.
i tyle. Tak pisalo w ksiazce. Cos zrobilem zle z tym odpowietrzeniem?
Dolewac po odpowietrzeniu nie musialem bo na poczatku troche mi sie przelalo
A uklad odpowietrzalem przy wymianie termostatu. Oczynillem to w nastepujacy sposob:
1. wszytko poskrecalem
2. zakrecilem korek
3. wlaczylem silnik
4. no i czekalem az sie wlaczy wentylator.
i tyle. Tak pisalo w ksiazce. Cos zrobilem zle z tym odpowietrzeniem?
Dolewac po odpowietrzeniu nie musialem bo na poczatku troche mi sie przelalo
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 10:14
- Lokalizacja: Gdańsk
miałem tak samo ,wymień termostat,najlepiej na Wahlera-polecam,koszt ok. 25złgrzegorzdr pisze:W moim Golfie również dzieje się tak, ze podczas miejskiej jazdy temperatura waha się około 90'C. Latem na trasie spada do 80-90'C, lecz zimą podczas dłuższej jazdy temperatura wynosi około 70'C. To chyba za mało.
no to najwyższa pora zminić termostat, ale poczytaj wcześniej na forum o tym, bo może to czujnik temperatury być, a na postoju jak silnik pracuje to ile ci pokazuje???, jak tyle samo tzn 70 stopni???, czy może 90?Japan pisze:Kurcze,jak to dobrze poczytać i wyciągnąć wnioski U mnie tez pali jak dziki, i temperatura stała koło 70-75'C .Czyli chyba tez bede musiał wymienic termostat.A myślałem ze temperatura jest ok i tak jezdziłem od listopada
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości