Witam wszystkich serdecznie,
Przyznam szczerze ze dokonalem rejestracji na tym forum tylko ze względu na problem jaki się zrodził z moim golfem 4 1alh 1,9 tdi 90 ps. (99r)Szukałem odpowiedzi na tym forum no i znalazłem, ale nie do końca trafiającą w mój problem. Sprawa wygląda tak:
Auto sprowadziłem 2 miesiące temu. Ogólnie wszystko super cacy, czekała mnie tylko wymiana oleju filtrów i rozrządu Olej z filtrami poszedł na pierwszy ogień. Następnie rozrząd kompletnie z pompą wody + jeszcze wyszły popychacze bo cykał jeden więc kazałem wymienić komplet. Po wymianie rozrządu silnik zaczął chodzić ciszej ale zaczął się problem z odpalaniem nad ranem. Problem opisywany był w wielu postach na tym forum. Rozrusznik kręci mi tak jakby akumulator był już na krańcu swojej wytrzymałości (a nie jest!) po 2 sek. Silnik załapuje ale całym autem trzęsie dymi (smród!)i po chwili jest już ok – silnik zaczyna normalnie pracowac. Gdy problem pojawił się za pierwszym razem przestraszyłem się i zgasiłem silnik od razu (podczas tego szarpania). Następnie odpaliłem ponownie i już bez szarpania dymienia z rury i tego smrodu. Następnego dnia znów z rana problem się powtórzył. Do czego zmierzam. Wszystko stało się po wymianie rozrządu. Robił to mój dobry kolega, który nie powinien spartaczyć sprawy. (kąty ustawione). Z tego co czytałem może to być wina zapowietrzenia filtra paliwa, świec, czujnika temperatury. W każdym razie usterka jest moim zdaniem do wykrycia tylko, że dlaczego stało się po wymianie rozrządu? Jadę po pracy do mojego mechanika przedstawić mu sytuacje i chce być przygotowany do tej rozmowy jak najlepiej. Nie chce narażać się na dodatkowe koszty. Czy to jest zbieg okoliczności że taki problem zrodził się po wymianie rozrządu ?
[MK4 TDI 90 PS ALH] rorząd problem z odpalaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- LordSpooky
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Podaj jaka jest wartośc kąta wtrysku- sprawdz to vagiem. Jak xle odpala napierw do sparwdzenia kat wtrysku potem czy w węzyku pakiwa nie ma powietrza U mnie było na zimno ciężko palił ale kąt był ok, zregenerowałem rozrusznik mimo ze wydawało mi sie ze jest dobry - nie tylko wymiana tulei ale i szczotko trzymacza i szczotek mimo ze sa dobre, na koncu sa lekko przegrzane o dalej był taki efekt, wiec regeneracja kompletna z wymiana szczotek + aku min o prodzie 640Ah wg ( EN)- rozrusznik ma kręcić jak szlifierka , ma tak szybko krecic ze nie dasz rady policzyć suwów pracy. Po tym zabiegu na zimno zeszło do 2 sek, podniosłem dawke startowa na maxa i w adaptacjach bok 12 świece żarowe ustawiłem na 32680 ( i nie trzeby wtedy wstawiać żadnego opornika świece grzeja od 17st jaki widzi czujnik G62 ) i pali juz od kopa, poza tym ustawiłem kąt wtrysku na 51 w PD sprawdzenie synchrozinazcji wałka i ustawienie na optimum. U ciebie na poczatek kąt wtrysku- sprawdzenie poprawności załozenia rozrzadu a potem jak wyeliminujesz to robisz jak ja wyżej. Czy kolega po wymianie rozrzadu sparwdzał ci kąt wtrysku na vagu?
- LordSpooky
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Dzięki za odpowiedź. Z tego co czytam to muszę przeanalizować wszystko jeszcze raz bo nie mam takiej wiedzy jak kolega
ale odpowiedź jest zrozumiała i czytelna.
Zaraz po wymianie rozrządu kolega przyjechał do mnie autem w środku VAGIEM sprawdziliśmy ustawienia kąta wtrysku - wartość 48.
Widze ten problem praktycznie wszędzie w necie jak zacząłem szukać. Przez rok męczyłem się z passatem, zmieniłem na golfa IV, jak ten da mi popalić to już nigdy nie kupie vw;P
[ Dodano: 19 Paź 2009 17:21 ]
Byłem u mechanika.
Świece są dobre
Akumulator też
Rozrząd na pewno dobrze ustawiony (wartość taka jaką podałem post wyżej). Logicznie rzecz biorąc jakby był źle ustawiony to na ciepłym kręcił by równie źle.
Mechanik powiedział, że rozrusznik może się kończyć (czyli tak jak kolega wyżej napisał). Jutro muszę jeszcze tylko sprawdzić czy przewody od filtra nie są zapowietrzone. Co dalej będę informował.

Zaraz po wymianie rozrządu kolega przyjechał do mnie autem w środku VAGIEM sprawdziliśmy ustawienia kąta wtrysku - wartość 48.
Widze ten problem praktycznie wszędzie w necie jak zacząłem szukać. Przez rok męczyłem się z passatem, zmieniłem na golfa IV, jak ten da mi popalić to już nigdy nie kupie vw;P
[ Dodano: 19 Paź 2009 17:21 ]
Byłem u mechanika.
Świece są dobre
Akumulator też
Rozrząd na pewno dobrze ustawiony (wartość taka jaką podałem post wyżej). Logicznie rzecz biorąc jakby był źle ustawiony to na ciepłym kręcił by równie źle.
Mechanik powiedział, że rozrusznik może się kończyć (czyli tak jak kolega wyżej napisał). Jutro muszę jeszcze tylko sprawdzić czy przewody od filtra nie są zapowietrzone. Co dalej będę informował.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 86 gości