Jaka turbosprężarka w AAZ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Jaka turbosprężarka w AAZ??
Witam!! Tak jak w temacie , czy mógłby mi ktoś pomóc w określeniu jakie turbosprężarki były montowane w silnikach AAZ?? Po przeglądnięciu książki znalazłem dwa typy turbo :
KKK K14 i Garrett T2. Sam mam jedną z tych turbin w swoim Vento AAZ z 92r.
Natknąłem się na Golfa z 93r. , który ma zamontowaną turbine jak na załączonym zdjęciu :
Co to za typ turbiny i czy był montowany w tych modelach z tego rocznika??
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat:)
Pozdrawiam!!
KKK K14 i Garrett T2. Sam mam jedną z tych turbin w swoim Vento AAZ z 92r.
Natknąłem się na Golfa z 93r. , który ma zamontowaną turbine jak na załączonym zdjęciu :
Co to za typ turbiny i czy był montowany w tych modelach z tego rocznika??
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat:)
Pozdrawiam!!
Zdjecie które dałeś jest bezurzyteczne, po pierwsze po co Ci wiedzieć jakie ktoś ma turbo, po drugie tu nic nie widać i rodzi się pytanie czy faktycznie chodzi o turbo (bedziesz coś podkręcał, wymieniał?)
Turbosprężarka znajduje się z tyłu silnika tam gdzie idzie rura od filtra powietrza znajduje się część zimna, a na niej niebieska tabliczka z oznaczeniem sprężarki, jeżeli znajdziesz na odlewie muszli napis Garrett to masz odpowiedź, jeśli to będzie kkk to może być 03 lub k14, generalnie temat wałkowany jakieś trzysta razy.
Turbosprężarka znajduje się z tyłu silnika tam gdzie idzie rura od filtra powietrza znajduje się część zimna, a na niej niebieska tabliczka z oznaczeniem sprężarki, jeżeli znajdziesz na odlewie muszli napis Garrett to masz odpowiedź, jeśli to będzie kkk to może być 03 lub k14, generalnie temat wałkowany jakieś trzysta razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Ja wiem gdzie znajduje się turbina , tylko ta na zdjęciu nie wygląda mi ani na garretta T2 ani na KKK K14 bo obie te sprężarki wyglądają raczej tak :
Już na pierwszy rzut oka widać że turbiny się różnią.Chciałbym wiedzieć tylko czy taki typ turbin był rzeczywiście montowany, że nikt jej sobie nie wrzucił bo stara wysiadła i włożył co najlepiej mu pasowało.Mam zamiar zakupić podobne autko i nie wiem czy uznać to za normalne że taka turbina jest czy może ktoś składał silnik z 3 innych.
Już na pierwszy rzut oka widać że turbiny się różnią.Chciałbym wiedzieć tylko czy taki typ turbin był rzeczywiście montowany, że nikt jej sobie nie wrzucił bo stara wysiadła i włożył co najlepiej mu pasowało.Mam zamiar zakupić podobne autko i nie wiem czy uznać to za normalne że taka turbina jest czy może ktoś składał silnik z 3 innych.
obie te sprężarki wyglądają inaczej a na powyższej fotce jest Garrett GT15.tomecki83 pisze:Ja wiem gdzie znajduje się turbina , tylko ta na zdjęciu nie wygląda mi ani na garretta T2 ani na KKK K14
jeśli chcesz znać moje zdanie jaka byłaby najlepsza do tego silnika jeśli dużo po trasach śmigasz to ja mówię żebyś założył K24 lub Garretta T3 ewentualnie coś większego
małe turbo są dobre na miasto i nie trzeba takich dawek dymiących żeby turbina szybko i posłusznie wstawała., ale męczy sie na trasie i nawet przy spokojnej jeździe sporo ładuje bo przy 120km/h około 0,5-do 0,8bara.
Wieksze K24 i T3 przy tej samej prędkości i waruknach ładuje około 0,2-0,3bara i dzięki temu samochód jest ekonomiczniejszy, żywotniejszy, i cichszy przy tej prędkości.
wadą dużych turbin jest spora ich bezwładność, tzn że po wciśnięciu pedału gazu potrzebują około 0,5-1s żeby sie wzbudzić i pompować.
znająć ich charakterystykę można się tak nauczyć jeździć że lag nie tylko nie przeszkadza zbytnio ale w pewnych warunkach jest jest zabójczą bronią w sprincie z pod świateł.
większe są też bardziej odporne na uszkodzenia i wolniej się zużywają.
Ja polecam turba nie mniejsze niż K24 i T3
chyba że coś z rodziny VNT ale te turbiny przy montażu do silnika AAZ wymagają juz sporej rzeźby
- bialy1471
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw lut 18, 2010 19:16
- Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski
Jaka turbosprężarka w AAZ??
to jest lepsze czy gorsze od k14 i jak w tej turbinie podkreca sie cisnienie
Jaka turbosprężarka w AAZ??
gorsze, wstanie znacznie wcześniej ale znacznie wcześniej traci wydajność, i w pewnym momencie mimo zwiększania ciśnienia autu wcale nie będzie przybywać mocy...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jaka turbosprężarka w AAZ??
Reguluje się na sztandze gruchy od WG.bialy1471 pisze:jak je ewentualnie podkrecic ?
Jak podkręcisz tą suszarkę,to się baaardzo szybko rozleci.Jest za mała,oraz ma swój przebieg i lata
- bialy1471
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw lut 18, 2010 19:16
- Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski
Jaka turbosprężarka w AAZ??
to turbina była to renowacji jakiejś to tez po tym nie mam sensu krecic ?
Jaka turbosprężarka w AAZ??
żadna. namniej przróbek będzie jak zakupisz K14 lub T2 ze wskazaniem na tą drugą.
ale i tak razem z nimi będziesz potrzebował kolektora wydechowego i downpipe'a.
jesli zmienisz jeszcze odcinek miedzy filtrem powietrza na turbosprężarką podejdzie Ci T3 to już jest turbo które na silniku 1.9 pozwoli na podejście pod moc 160KM
ale i tak razem z nimi będziesz potrzebował kolektora wydechowego i downpipe'a.
jesli zmienisz jeszcze odcinek miedzy filtrem powietrza na turbosprężarką podejdzie Ci T3 to już jest turbo które na silniku 1.9 pozwoli na podejście pod moc 160KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości