Problem z temperaturą silnika - jaki termostat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z temperaturą silnika - jaki termostat?
Witam. Zaczęły się chłody i chyba pojawił się problem z temperaturą. Problem polega na tym, że temperatura po mozolnym osiągnięciu 90C (rano po ok. 12 km) nie chce się utrzymywać na tym poziomie. Jak auto stoi z włączonym silnikiem to temp. stoi jak trzeba, jak dość szybko się jedzie to również jest wszystko w porzadku, ale jak zaczynam jechać delikatnie na niskich obrotach to wskazówka temp. delikatnie przesuwa sięw lewo (tak o pół podziałki).
Nie wiem czy takimi wahaniami o pół podziałki się przejmować, ale lubie jak wszystko w aucie gra.
Poczytałem kilka wątków i przyczyną większości problemów z temp. są termostaty. Generalnie na forum polecane są WAHLERY. Sprawdzałem w Intercars i jest on dość drogi (105 zł). Na allegro mozna wychaczyć za 49 + wysyłka, ale aż taka różnica miedzy sklepem i allegro budzi może podejrzenia co do oryginalności tego z allegro.
Najlepszym rozwiazaniem wydawałoby się kupić nowy termostat oryginalny w ASO. Cena jest chyba dość przystępna - 82 zł.
Ile może kosztować wymiana w średnio drogim warsztacie (w takim serwisuję swoje auto)?
Nie wiem czy takimi wahaniami o pół podziałki się przejmować, ale lubie jak wszystko w aucie gra.
Poczytałem kilka wątków i przyczyną większości problemów z temp. są termostaty. Generalnie na forum polecane są WAHLERY. Sprawdzałem w Intercars i jest on dość drogi (105 zł). Na allegro mozna wychaczyć za 49 + wysyłka, ale aż taka różnica miedzy sklepem i allegro budzi może podejrzenia co do oryginalności tego z allegro.
Najlepszym rozwiazaniem wydawałoby się kupić nowy termostat oryginalny w ASO. Cena jest chyba dość przystępna - 82 zł.
Ile może kosztować wymiana w średnio drogim warsztacie (w takim serwisuję swoje auto)?
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 08:11 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.
Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?
Samochód był do listopada ubiegłego roku regularnie serwisowany w ASO więc wszystkie płyny były raczej regularnie wymieniane. Teraz musze tylko sprawdzić jego parametry jakimś testerem.
Samochód był do listopada ubiegłego roku regularnie serwisowany w ASO więc wszystkie płyny były raczej regularnie wymieniane. Teraz musze tylko sprawdzić jego parametry jakimś testerem.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 09:35 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.
- laputamadre
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
- Lokalizacja: Kraków
A co powiecie na temat tego użytkownika? sprzedaje oryginalne części ?
http://www.allegro.pl/item743212961_743212961.html
http://www.allegro.pl/item743212961_743212961.html
w blokach pomiarowych możesz sprawdzić czy temp. jest mniej więcej taka sama co na wskaźniku i czasami wywala błąd 16...tyś.coś nr bodajże,pavulon78 pisze:Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?
czasami lepiej sie upewnić niż wywalic kasę niepotrzebnieindyczes pisze:Kolego nie kombinuj, tylko wymień ten termostat i po sprawie
Niestety nie mam dostępu do darmowego VAGa a podłączenie w ASO kosztuje tyle co nowy termostatfeniks79 pisze:w blokach pomiarowych możesz sprawdzić czy temp. jest mniej więcej taka sama co na wskaźniku i czasami wywala błąd 16...tyś.coś nr bodajże,pavulon78 pisze:Padnięty czujnik temp. wyszedłby na VAGu?czasami lepiej sie upewnić niż wywalic kasę niepotrzebnieindyczes pisze:Kolego nie kombinuj, tylko wymień ten termostat i po sprawie
Miesiąc temu miałem robioną dokładną diagnostykę i żadnych błędów VAG nie znalazł. A problem nie pojawił się nagle bo ubiegłej zimy pamiętam że temperatura też potrafiła spaść trochę poniż 90 st.C (tyle ze wtedy mrozy było po 15 st.C).
A jak należy czytać wskaźnik temp. na zegarach? Jedna kreska to 10 st.C? Czyli jednak kreska na lewo od pionu to 80 st.C?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 165 gości