Dziwne obroty po naciśnięciu hamulca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne obroty po naciśnięciu hamulca
Mam Golfa III 1.6 75km silnik ABU i mam problem z obrotami silnika jak nacisnę hamulec obroty rosną do 1200 a jak po pompuje pedałem hamulca ze 3 razy to rosną do 1600. Wymieniłem serwo, sprawdziłem zaworek, szczelność przewodów i silnik krokowy.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ISV pewnie świruje czyli tzw silniczek krokowy.
Nie radzi ze zmienieniającym się ciśnieniem w kolektorze ssącym i nie potrafi się pod to ciśnienie ustawić tak żeby ustabilizować obroty. Możliwa jest też usterka ECU ale to mało prawdopodobne. Szkoda że nie napisałeś zanim wymieniles serwo bo objawy wcale na nie nie wskazują i na pewno ktoś by Ci to na forum powiedział i troche bys zaoszczedził.
[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 20:12 ]
Zwróć uwagę że obroty zawsze delikatnie się podniosą jak będziesz pompował hamulcem ale nie powinny się podnosic do 1200 od jednego wcisnięcia pedału a tym bardziej do 1600 po trzech.
Nie radzi ze zmienieniającym się ciśnieniem w kolektorze ssącym i nie potrafi się pod to ciśnienie ustawić tak żeby ustabilizować obroty. Możliwa jest też usterka ECU ale to mało prawdopodobne. Szkoda że nie napisałeś zanim wymieniles serwo bo objawy wcale na nie nie wskazują i na pewno ktoś by Ci to na forum powiedział i troche bys zaoszczedził.
[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 20:12 ]
Zwróć uwagę że obroty zawsze delikatnie się podniosą jak będziesz pompował hamulcem ale nie powinny się podnosic do 1200 od jednego wcisnięcia pedału a tym bardziej do 1600 po trzech.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 20:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
napisalem Ci co to jest najprawdopodoniej....
Ale jak nie chcesz sie posłuchać to odpowiem - tak, moze to też być usterka komputera.
Ale jak nie chcesz sie posłuchać to odpowiem - tak, moze to też być usterka komputera.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 17:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wygląda że jest za bogata mieszanka na wolnych, z wielu przyczyn, jak np rozwalony regulator ciśnienia paliwa czy zepsuta sonda lambda, albo zepsuty czujnik temperatury.Rafal507, rzecz się dzieje na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Musisz troche elektronikę podiagnozować. Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego, niech podłaczy auto do VAGa, sprawdzi sondę, warto by jescze sprawdzić szczelność podstawy wtrysku (próba psikania po niej dezodorantem palnym na pracującym silniku)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pokazało mi takie błędy:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu Halla) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal
Serwomotor pozycji przepustnicy – V60
czy ten czujnik halla to ten przy aparacie zapłonowym czy jest jakiś inny??
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu Halla) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal
Serwomotor pozycji przepustnicy – V60
czy ten czujnik halla to ten przy aparacie zapłonowym czy jest jakiś inny??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wskazuje na zespół przepustnica-regulator biegu jałowego.
Tu stabilizacja biegu jałowego realizowana jest poprzez silnik który uchyla przepustnicę. Jak jej nie domyka, ew. nie otwiera jak należy to obroty będą wariować.
Problem moze być w czujniku położenia przepustnicy 00670 - Throttle Position Sensor (G127) albo w jak to nazwano serwomotorze V60 "00282 - Throttle Position Actuator (V60)". Zaznaczam że najprawdopodobniej. Na forum Ci tego jednak nikt nie naprawi. Potrzeba mieć dostęp do auta i jako taką wiedzę o interpretacji błędów vag.
Tu stabilizacja biegu jałowego realizowana jest poprzez silnik który uchyla przepustnicę. Jak jej nie domyka, ew. nie otwiera jak należy to obroty będą wariować.
Problem moze być w czujniku położenia przepustnicy 00670 - Throttle Position Sensor (G127) albo w jak to nazwano serwomotorze V60 "00282 - Throttle Position Actuator (V60)". Zaznaczam że najprawdopodobniej. Na forum Ci tego jednak nikt nie naprawi. Potrzeba mieć dostęp do auta i jako taką wiedzę o interpretacji błędów vag.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 298 gości